Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Må ned 5 kg til minst til sommeren

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-12, 09:10   #1
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei
Thumbs down

Må ned 5 kg til minst til sommeren

Jeg skal i et brylutt i Hellas i Juni, og må virkelig gå ned 5 kg til da! Vekten har stått stille i 3 måneder nå, og har laget flere inlegg der jeg har fått hjelpsomme svar med hva som kan være partystopperen i dette tilfellet, uten hell! Jeg har prøvd å kutte ut både meieriprodukter, frukt og for eksempel søtningsstoff! Men nå må jeg virkelig begynne å gå ned i vekt igjen. Det hadde vært veldig fint om noen hadde noen spesielle tips som foreksempel en detox-kur eller lignende. Ikke noe langvarig altså, men noe som setter igang vektnedgangen igjen!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 09:13   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Må ned 5 kg til minst til sommeren

Det kan jo være streng lavkarbo med kaloritelling vil få det til å løsne. Om det ikke er en av de tingene du har forsøkt da? Rett og slett redusere inntaket

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 11:30   #3
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: Må ned 5 kg til minst til sommeren

Jeg har prøvd å redusere inntaket av det jeg spiser, men ettersom at jeg trener minst en time hver dag fører bare det til at jeg ikke klarer å yte så bra på trening og blir slapp og kvalm! Jeg må si at jeg har vurdert å begynne på en slags suppekur, på senteret jeg trener har de såkaldt ''xtrawaganza mat'' som er poser med suppe og shaker! Er det noen som har testet det?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 12:05   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Må ned 5 kg til minst til sommeren

Opprinnelig lagt inn av Nileh, her.

Jeg har prøvd å redusere inntaket av det jeg spiser, men ettersom at jeg trener minst en time hver dag fører bare det til at jeg ikke klarer å yte så bra på trening og blir slapp og kvalm! Jeg må si at jeg har vurdert å begynne på en slags suppekur, på senteret jeg trener har de såkaldt ''xtrawaganza mat'' som er poser med suppe og shaker! Er det noen som har testet det?

Vil på det sterkeste anbefale at du IKKE begynner med suppe og shake. Vet at det er fristende og har prøvd både allevo og nutrilette selv... Resultatet var at jeg var skrubbsulten i 3 dager på shake og overspiste i en uke etterpå

Det jeg gjør for å få igang vekttapet er å lage en stor porsjon grønnsakssuppe - den spiser jeg minst 2 ganger om dagen med litt protein i. I tillegg spiser jeg masse rå grønnsaker og drikker smoothie laget av bær, egg og vann (evt litt fun-saft dersom det ikke stopper vektnedgangen)...

JA, jeg vet at det er lite kalorier, lite fett og lite karbohydrater, men dette er en bra kick-start for MEG Om det funker for andre kan jeg desverre ikke garantere...

Lykke til!

__________________



Sist redigert av kennygirl : 28-04-12 kl 14:14.
kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 12:26   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Må ned 5 kg til minst til sommeren

Du kan prøve en diett på ca. 1200 kalorier, hvorav 15g er karbo, 40-50g er protein, og 100g er fett. Det er en tøff og ikke spesielt sunn diett, som ikke bør gjøres for ofte eller over lang tid, men det kan hjelpe å sparke igang fettforbrenninga igjen. Det er det jeg tyr til i "nødstilfeller", og det funker hver gang, men du vil gå opp igjen raskt hvis du ikke er veldig forsiktig med inntaket etterpå. Du skal ikke trene noe nevneverdig ved siden av, pga. lite kalorier og protein.. Sørger du for å spise masse grønnsaker vil det uansett være sunnere og mest sannsynlig mer effektivt enn suppe-/pulverkurer.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:08   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Må ned 5 kg til minst til sommeren

Opprinnelig lagt inn av Nileh, her.

Jeg skal i et brylutt i Hellas i Juni, og må virkelig gå ned 5 kg til da! Vekten har stått stille i 3 måneder nå, og har laget flere inlegg der jeg har fått hjelpsomme svar med hva som kan være partystopperen i dette tilfellet, uten hell! Jeg har prøvd å kutte ut både meieriprodukter, frukt og for eksempel søtningsstoff! Men nå må jeg virkelig begynne å gå ned i vekt igjen. Det hadde vært veldig fint om noen hadde noen spesielle tips som foreksempel en detox-kur eller lignende. Ikke noe langvarig altså, men noe som setter igang vektnedgangen igjen!

Ta en uke med PSMF, evt 2 uker. Ekstremdiett som kan ta de 5 pyntekiloene, men den er beinhard, krever en vilje du ikke har sett før og er ikke uten risiko om du har et merkelig syn på kropp, vekt, mat, slanking osv.

men den kuren funker om du følger den til punkt og prikke. Garantert vekttap.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

  Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 00:09   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Må ned 5 kg til minst til sommeren

Kutt ned på treninga. Mye trening fører til at du opprettholder stressnivået i kroppen, noe som både binder vann og kan trigge fettlagring.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har sommeren noe å si på vekta? Ninja Lavkarbo generelt 5 12-01-07 23:07
Ned til sommeren... Newperson Ketolysekuren 5 28-04-05 00:53
Sommeren er kommet. Skorpia Generell diskusjon 7 28-03-04 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no