Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Mellommåltider

Vaffelett

Mellommåltider Har du gode tips til lavkarbo-mellommåltider? Her er plassen å dele dem med andre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-12, 02:59   #1
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Vaffelett

Det du trenger:
3 Egg
Smør
Krydder av det slag du måtte ønske
Vaffeljern
Kjøtt av noe slag/grønnsaker som ekstra fyll


Jeg hadde utrolig dårlig tid en morgen, hadde 10 minutter fra jeg stod opp til jeg måtte løpe til bussen for å rekke skolen.
Når en har så dårlig tid så må man jo improvisere litt, dette medførte at jeg slang vaffeljernet på benken, satte det på, pusset tennene og vispet egg.

Jeg tok deretter litt smør på platene og slang på skinketerninger, lukket igjen og løp videre på badet for å stelle meg ferdig i ca 30 sekunder. Løp ut på kjøkkenet, blandet resten av ingrediensene og helte det på vaffeljernet.
Deretter var det bare å lukke og vente ca 40 sekunder.

Og vips!

Vaffelett!
Det er selvfølgelig ikke noe jeg anbefaler å ha så dårlig tid, men tips til dere som stresser om morgenen!

Hele matlagingsprosessen tar ca 1,5 minutt.



__________________


Skal vi se da!
hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 19:06   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vaffelett

Veldig godt tips. Står i bruksanvisningen i mitt vaffeljern at det er supert til å steke omelett i, men har ikke prøvd. Tar nemlig ikke mere enn 1.5 minutter å lage omelett i den lille stekepanna fra ikea heller.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no