Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

VIVIL "Creme Life"

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-13, 15:20   #1
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien
Exclamation

VIVIL "Creme Life"

Noen som har erfaring med disse sukkertøyene?

De ser farlig gode ut.. Men jeg tørr ikke å spise de før jeg har sjekket ut litt nærmere. De er søtet med matitol og isomalt. Maltitol er jeg trygg på, har forsøkt å lete litt på nettet etter info om isomalt, men jeg blir ikke helt klok. Det står at 100 prosent av karbene er sukkeralkoholer. altså 92,3 gram av 92,3 gram.

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 15:23   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: VIVIL "Creme Life"

For mange er maltitol noe som gir blodsukkerstigning, kan være greit å huske på..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 15:32   #3
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

For mange er maltitol noe som gir blodsukkerstigning, kan være greit å huske på..

Jeg får ikke stigning av maltitol, sjekker urin hver dag Er Isomalt jeg er usikker på

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 15:42   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Jeg får ikke stigning av maltitol, sjekker urin hver dag Er Isomalt jeg er usikker på

Begge deler påvirker blodsukkeret:

http://www.diabetes.no/?module=Artic...licShow;ID=546

Blodsukkerstigning sjekkes ikke i urin Men via blodet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 15:48   #5
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Begge deler påvirker blodsukkeret:

http://www.diabetes.no/?module=Artic...licShow;ID=546

Blodsukkerstigning sjekkes ikke i urin Men via blodet

*Enda mer forvirra*

Så hvilken søtning kan man spise da? Ikke maltitol engang? Jeg gikk jo ned 15 kilo på 7 uker, selv om jeg spiste ganske mye maltitol i forrige runde...

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 15:50   #6
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Begge deler påvirker blodsukkeret:

http://www.diabetes.no/?module=Artic...licShow;ID=546

Blodsukkerstigning sjekkes ikke i urin Men via blodet

Altså, jeg fikk jo rimlig jazzmage, men gikk ned i vekt

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 16:01   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Altså, jeg fikk jo rimlig jazzmage, men gikk ned i vekt

Noen tåler det, andre ikke. Det må bare testes

Både når det gjelder reaksjon fysisk.
Og om det trigger søtbehovet.

Jeg holder meg langt unna! Pga. begge deler.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 16:06   #8
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Noen tåler det, andre ikke. Det må bare testes

Både når det gjelder reaksjon fysisk.
Og om det trigger søtbehovet.

Jeg holder meg langt unna! Pga. begge deler.

Syns det er veldig godt å ha litt i helgene, siden jeg ikke er noe glad i svinesvor og sånt Er det noen måte å teste dette, uten å gå til legen å sjekke det? Men blodsukker økning har altså ingen sammenheng med ketosen?

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 16:10   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Syns det er veldig godt å ha litt i helgene, siden jeg ikke er noe glad i svinesvor og sånt Er det noen måte å teste dette, uten å gå til legen å sjekke det? Men blodsukker økning har altså ingen sammenheng med ketosen?

Sjekk den linken jeg la ut til deg i sted. der står det noe om utstyr. For du kan kjøpe deg blodsukkermåler.

Blodsukkerøkning og ketose er to vidt forskjellige ting

Googla oppe her og det ligger mange tråder om blodsukkerstigning her: http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...gning&sa=S%F8k


Sist redigert av Gerd : 10-01-13 kl 16:26.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 21:11   #10
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Sjekk den linken jeg la ut til deg i sted. der står det noe om utstyr. For du kan kjøpe deg blodsukkermåler.

Blodsukkerøkning og ketose er to vidt forskjellige ting

Googla oppe her og det ligger mange tråder om blodsukkerstigning her: http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...gning&sa=S%F8k

Takk for info om dette Gerd, er veldig greit å vite. Tror egentlig at det er ganske mange som ikke er klar over det, det er synd, for det er jo virkelig viktig info. Må ærlig innrømme at det blir ganke mye lengre tid mellom hver gang jeg strekker meg etter en atkinsbar. Skal ærlig innrømme at jeg følte det som et enormt nederlag, for jeg sliter litt rundt dette med maten. For det første er jeg ufattelig mye kvalm, og når jeg først får lyst på noe, så er dessverre ketolysemat langt fra det jeg har lyst på. Syns nok også at det er ganske mye tyngre å komme i gang denne gangen her, på tross av at jeg både har litt mer kunnskap denne gangen, pluss at jeg har et bryllup som burde være gulrot nok. Kjenner at all mat jeg ikke får spise, er den maten jeg vil ha, spesielt brød og pasta, for å ikke snakke om frukt!! Håper det blir lettere etter hvert..

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 21:47   #11
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: VIVIL "Creme Life"

Jeg liker disse, og tar meg av og til et drops. Men tar jeg fler blir det mageknip. Har ikke merket noe stopp i vektnedgang på grunn av disse.
Utrolig gode

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 22:17   #12
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Jeg liker disse, og tar meg av og til et drops. Men tar jeg fler blir det mageknip. Har ikke merket noe stopp i vektnedgang på grunn av disse.
Utrolig gode

Jeg spiste en del barer og liknende i forrige runde jeg også, gikk fortsatt ned over 15 kilo på 7 uker, så det kan godt hende at det ikke er noen stopper for meg heller. Men jeg skal gifte meg i april, og har ikke lyst til å ta noen sjanser

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 23:10   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: VIVIL "Creme Life"

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Kjenner at all mat jeg ikke får spise, er den maten jeg vil ha, spesielt brød og pasta, for å ikke snakke om frukt!! Håper det blir lettere etter hvert..

Ta det med ro, det blir lettere! Du kan lage pasta selv, det finnes lavkarbobrød som smaker "nesten" som vanlig brød og litt frukt en gang i blant kan man unne seg. Jeg for min del har spist to frukt hver arbeidsdag siden jeg begynte på lavkarbo for halvannet år siden, uten problemer. Jeg tenkte at jeg heller fikk kutte ut frukten når vekttapet stoppet opp, men det har det egentlig ikke gjort. Så da spiser jeg fortsatt min frukt med god samvittighet, og vekten ligger nå ca 27,5 kg under derden var da jeg begynte. Jeg unner meg litt 70% sjokolade når jeg føler for det, et par-tre never med peanøtter nå og da og synes egentlig jeg har det veldig greit. Min erfaring er at man ikke blir lykkeligere av å spise masse sukker, bare slappere og feitere. Og det har jeg ikke lyst til, så derfor skal fremtiden min bygges rundt lavkarbo og trening...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 23:31   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: VIVIL "Creme Life"

Økt blodsukker kan få deg ut av ketose, altså! For dersom blodsukkeret øker, har jo kroppen tilgang på sukker framfor fett som forbrenning!
Men det er ikke gitt at du faller ut av ketose av f.eks. maltitol. Det virker til å være noe individuelt, og jo mer "jallamage" du får av det, desto mindre taes opp i tarmen din - ergo jo tryggere er du for at det ikke øker blodsukkeret ditt i betydelig grad.
Jeg reagerer endel på maltitol, og har også sjekket blodsukkeret en og to time etter inntak på fastende mage. Ingen betydelig forskjell hos meg. Men det er ikke alltid det er verdt det når man strander på toalettet for natta, akkurat!
Litt i helgene gjør kanskje ikke noen stor skade - å kose seg i helgene er jo nesten rituelt for de fleste av oss, og det er tross alt bedre enn å spise snacks utenom måltidene hver dag! Jeg kan også forstå at behovet for erstatninger er større i starten, selv om det kan være vel verdt å tilstrebe et mest mulig naturlig kosthold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 10:22
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no