Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekten stopper opp etter to år med lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-14, 16:39   #1
Leuhjell
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 2
Leuhjell er på en erverdig vei

Vekten stopper opp etter to år med lavkarbo

Vrææææl!

Ok, så jeg har vært på lavkarbo siden november 2011, sånn på egenhånd, generelt bare spist rundt ca 20 - 25 om dagen, med noen 'fri' dager innimellom.

Har tilsammen gått ned litt over 65 kilo og vil ned ca 15 til. Har ikke tatt opperasjon, eller brukt medesiner, og har heller ikke trent pga sjukdom, så er kun maten som har hatt en påvirkning.

Ok, så det siste året-ish begynte ting å snu seg, dvs; hvis jeg er for streng går jeg ikke ned i vekt lenger.
Problemet med det er at jeg fortsatt ikke har funnet balansen om hvor mye mer jeg kan spise, og hvilke karbohydrater som lønner seg.

Fram til de siste to månedene har jeg fortsatt og gå sakte ned, med forskjellige tilpasninger og utprøvninger, men ikke funnet noe som har funket ordentlig i lengden, men nå i det siste har det bare gått opp og ned uten noen endelig vektforandring.


Så det jeg lurer på er: Er det noen andre her som har vært borti det samme? Eller som har noen har noen råd om hva jeg gjøre?

Leuhjell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 16:51   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stopper opp etter to år med lavkarbo

Først av alt:
Gratulerer med et fantastisk resultat!

Videre. Du har gått ned 65 kg på ca 2,5 år... Det er 2kg i måneden i snitt. Det er mye forlangt av en kropp over så mange kilo. Siden det lagres ikke bare "fett i fett" men også avfallsstoffer/toksiner så skal du ikke se bort ifra at kroppen din nå trenger litt tid til å "summe seg"/håndtere denne ekstrabyrden?
Jeg vet altså ikke, men finner det iallfall ikke utenkelig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 16:56   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stopper opp etter to år med lavkarbo

Hvis du har gått ned 65 kg (fantastisk!) på 2 år så har du kanskje en del "overskuddshud"? Denne er det jo ikke mulig å slanke bort og den kan utgjøre en del kilo tilsammen.

Du har gjort en kjempejobb og kroppen din lurer sikkert bare litt på om den skal fortsette i dette tempoet eller ta det litt mer med ro. Gi den litt tid så kommer du nok på rett vei igjen skal du se.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 23:06   #4
Leuhjell
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 2
Leuhjell er på en erverdig vei

Sv: Vekten stopper opp etter to år med lavkarbo

Takk

Ja, har en del ekstra hud, men er nok mer enn det!

Usj, tiden er vel alltid en hjelp, men jeg er så fryktelig utålmodig skulle så gjerne blitt ferdig liksom, og nå har det jo vært en relativt lang tid hvor ting har gått sakte og mye opp og ned..

Jeg syntes jo det var veldig rart når jeg plutselig måtte øke karbohydratene for å gå ned, og synes det er vanskelig å venne seg til den mentaliteten og; at å være 'flink' ikke lenger betyr å være streng å følge dietten.
Og da blir det bare enda vanskligere å prøve ut hva som fuker

Uff nei, får da det opp med legen igjen neste gang, kanskje jeg burde snakke med en ernæringsfysolog
(Jeg som hadde så lyst til å få alt til helt på egenhånd)

Men takk for svar!!

Leuhjell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 12:41   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stopper opp etter to år med lavkarbo

Kanskje kroppen trenger å tenke seg litt om? Stabilisere vekta litt. Platå på 2-4mndr er vel ikke helt unormalt, faktisk veldig vanlig.

Jeg har jobbet beinhardt, med få sprekker( utenom de siste månedene hvor alt gkk skeis) og gått ned 40kg på 2 år. Jeg kan ikke tillate meg sprekker, da går alt rett vest.

For min egen del virker det som tilfeldigheter når det plutselig løsner, så jeg tror det ofte handler om at kroppen trenger tid.
Spesielt for deg som har hatt et så vannvittig raskt vekttap på så kort tid( 65kg på 2 år er kjapt for kroppen), prøv å bare fortsette uten å ta fri fra lavkarbo og la kroppen få tid på seg.

Om du mistenker at du kan ha blit litt sløv med maten, så bruk litt tid på å notere deg hva du spiser og om du har sneket inn mye søtstoff, for mange never nøtter, for mye ost, fløte el.l. Jeg sier ikke at du gjør det, men det er lurt med egenevaluering av kosten i blandt.

For noen kan det funke med et par uker med atkins induksjon for å komme i gang igjen. Du finner regelen for induksjon her inne under atkins. Kjempegreit for å luke bort evt. uvaner.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan beholde vekten etter ketosen? Leyyda Lavkarbo generelt 6 08-03-13 14:53
Går vekten opp dagen etter trening? lårannediskon Trening 8 12-10-11 16:29
Lavkarbo men holde vekten? henki8 Lavkarbo generelt 2 16-09-11 09:22
Stopper vekten opp?! Krilys Spørsmål og svar 1 23-08-09 12:14
Vekta stopper etter 2 uker Schmoopy Ketolysekuren 17 20-01-09 20:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no