Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Nille eller Caxa

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-06, 11:11   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nille eller Caxa

Dere som snakker så varmt om den oljen... Jeg har prøvd å ringe apoteket mitt for å høre om de kan ta inn den oljen, men de finner ingenting på data'n. Kan dere gi meg et nøyaktig navn på den oljen? MTC?

  Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 11:20   #2
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Nille eller Caxa

Hei Albertine

Om du vil kan du få Karin hos næringsvett til å sende en til deg. Ringer du henne, siden hennes side er nede og vil være til over helgen tror jeg sikket hun får en i posten så fort som mulig.

90083800

Karin har også en side til som heter www.jentemat.no men den er dessverre også nede til over helgen.

Jeg sjekket på Apotek1 i går og hun fant den, ikke sikkert de forskjellige kjedene har samme levrandører. Så jeg ville rådet deg til å ringe Karin hun er veldig trivelig og har hjulpet mange både toppidrettsutøvere til å prestere max og som oss, de som vil ned i vekt.

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 11:21   #3
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Nille eller Caxa

Navnet på oljen er MCT, kan ikke tysk så helt hva det står for har jeg nada peiling på

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 13:38   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av Caxa

Navnet på oljen er MCT, kan ikke tysk så helt hva det står for har jeg nada peiling på

Oljen er muligens tysk, men på min flaske står det MCT Oil og den er bestilt fra Norsk Medisinal depot. Det er ikke alle apotek som bruker dem som leverandør har jeg forstått. (Skal lese mer på flaska når jeg kommer hjem !)


MCT står for Medium Chain Triglycerides. Det er uttrekk fra kokosnøtt (der sies den aktive ingrediensen i kokosnøttolje).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 13:44   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nille eller Caxa

Tuuusen takk begge to! NÅ har jeg bestilt, og den kommer hit om inkje så brått. Jeg ser for meg at jeg skal bruke den som kosttilskudd, en ss pr. dag. Høres det greit ut?

  Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 13:46   #6
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Nille eller Caxa

hva skal egentlig denne oljen gjøre?
*nysgjerrig*

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 14:13   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Åh jeg "snakket" endel med datteren til Karin på næringsvett på Snartmamma da jeg var gravid. Koselig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 15:09   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Tuuusen takk begge to! NÅ har jeg bestilt, og den kommer hit om inkje så brått. Jeg ser for meg at jeg skal bruke den som kosttilskudd, en ss pr. dag. Høres det greit ut?

Ja det er veldig greitt det. Og i kjent stil slenger jeg på et næringsinnhold også: 1 ss er ca 14 gram og inneholder 120 kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nyskjerrigsiljevanilje

hva skal egentlig denne oljen gjøre?
*nysgjerrig*

MCT stands for Medium Chain Triglycerides. This is an oil extracted from Coconut. It has 2 unique qualities: When you consume it, it converts to ketones through the liver in about 15 minutes, giving you nearly instant energy much the same way that sugars do, but it does not stimulate an insulin response; and it is generally not able to convert to storage (adipose) tissue.

Thus it is a fat (with all the mouthfeel and ability to carry flavours) that provides energy with less risk of becoming a semi-permanent part of your body.

It is particularly useful because the energy it gives while you are still eating a meal gives me at least a feeling of having had enough to eat as my energy has been restored. It gives enough energy that I think I end up walking and moving with more "bounce" and "spark" that may also help burn other fats.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 18:40   #9
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nille eller Caxa

Hvor mye er FOR MYE??
Jeg ser for meg 1 ss til hvert måltid, 4 om dagen.?

  Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 18:41   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Hvor mye er FOR MYE??
Jeg ser for meg 1 ss til hvert måltid, 4 om dagen.?

Det er vel det som er anbefalt, mener jeg å ha lest....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 19:50   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Hvor mye er FOR MYE??
Jeg ser for meg 1 ss til hvert måltid, 4 om dagen.?

Jeg ville ha begynt litt mer forsiktig, med kanskje 1 ss morgen - sammen med mat - og om kvelden - sammen med mat. Så kan man gjerne utvide etterhvert som man finner ut ha kroppen - OG magen - tåler !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 20:27   #12
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg ville ha begynt litt mer forsiktig, med kanskje 1 ss morgen - sammen med mat - og om kvelden - sammen med mat. Så kan man gjerne utvide etterhvert som man finner ut ha kroppen - OG magen - tåler !

Takker

  Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 20:53   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Kutta ut MCT jeg. Var dritdårlig i magen heeele tiden, har i stedet brukt Udos.
Myyye bedre.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 20:54   #14
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kutta ut MCT jeg. Var dritdårlig i magen heeele tiden, har i stedet brukt Udos.
Myyye bedre.

Men det er vel strengt tatt ikke det samme....?

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 20:56   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Men det er vel strengt tatt ikke det samme....?

Vet ikke ;O)

Som sagt jeg stekte noe i voldtektssædolje i går......

Men Udos er vel bra?? er den ikke??

Uff da, den ble fæææl, men jeg ble bare sååå paff hva jeg leste hva rapsolje heter på engelsk...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 20:59   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kutta ut MCT jeg. Var dritdårlig i magen heeele tiden, har i stedet brukt Udos.
Myyye bedre.

Det er to vidt forskjellige ting ja. Og det er jo forskjell på folk. Jeg tåler godt MCT (startet med 1 ss og økte etterhvert) men blir skikkelig kvalm av Udos,

Og de som starter med å ta for mye med en gang (av begge sikkert) blir nok dårlig i magen. Veldig viktig å begynne forsiktig og alltid med mat.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 21:10   #17
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Nille eller Caxa

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet ikke ;O)

Som sagt jeg stekte noe i voldtektssædolje i går......

Men Udos er vel bra?? er den ikke??

Joda, Udo`s er bra, på SIN måte. Den Inneholder omega 3 og 6.

Sitèrer Tommi Thorvildsen (i et innlegg på Iform):

Sitat:

MCT olje er en form for kort kjedet mettedefettsyrer men har en litt annen struktur i molekyl bindingen.

Dette er en industri oppfinnelse. Disse fettsyrene finnes ikke i så konsentrert form i naturen slik som vi kan få kjøpt feks. på flaske som er produsert ut av oljer fra naturen.

MCT olje er fremstilt fra tropisk oljer.(kokosnøtter og palme olje)
Disse fettsyrene har en unik måte og produsere energi på. Oljen blir raskt tatt opp i kroppen for å da bli brukt som energi. Det beste er at oljen ikke blir ikke lagret som fett i kroppen.

MCT oljen inneholder ingen essensielle fettsyrer. Oljen kan være bra for mennesker og atleter for å brukes som tilskudd på en lav karbohydrat diett eller ved spesielle anledninger.

For mye MCT kan ha en negativ effekter, for mye MCT olje binder til seg albumin protein som er viktig for andre transport oppgaver i blodet, som å transportere vitamin E, aminosyrer og andre stoff.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ziggy eller andre; jeg tenkte å lage denne delfiakaka idag: Iset Lavkarbo generelt 23 03-12-05 18:57
Spm om cottage cheese og krem Benzo Lavkarbo generelt 25 27-10-05 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no