Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Velværedietten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-08, 10:33   #1
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Velværedietten

Er det noen av dere som har lest/hørt om velværedietten? Australsk. Ikke kutte ut noen matvarer, ikke telle kalorier Bassert på mye proteiner (og lite fett faktisk!) Påstås vitenskapelig forsket på og gir samme gode resultatlsom de andre lavkarbo kurene.

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:42   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Velværedietten

Nei, hvor har du lest om den?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:57   #3
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Velværedietten

Jeg vil også gjerne lese om den. Men det at man ikke skal kutte ut transfett og sukker, høres jo ikke veldig seriøst ut..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:42   #4
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Velværedietten

Velværedietten er utviklet av CSIRO (the Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation), Australias føderale forskningsorganisasjon. Dette er en av verdens mest anerkjente og allsidige forskningsorganisasjoner. Deres forskning på menneskets helse innbefatter områder som sykdomsforebygging og nye behandlingsmetoder.
Dette sakset jeg fra annonsen til boka. Fant den på sidene til Bazar forlag og har ikke hørt om denfør. Har lyst til å bestille den, tenkte noen andre hadde lest den. Men, en bok fra eller til om slanking. . . .

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:42   #5
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Velværedietten

Jeg ble nysgjerrig (kanskje fordi jeg var et år i Australia..).
Når de kaller den for Total Wellbeing Diet, så høres den jo deilig ut, da!
Jeg måtte sjekke dette ut, for jeg ville finne "feilene" (blir litt sånn nå som jeg er lavkarbo/steinalder-frelst).
Her er link til FAQ om dietten: http://www.csiro.au/files/files/p9vy.pdf
http://www.csiro.au/science/Twd.html Her er hjemmesidene. Det står at det er mulig å få tilsendt et gratis hefte, men har ikke link til adressen her. (Mulig de ikke sender utenlands).

Det står: "The TWD diet is a high protein, low fat, moderate carbohydrate diet"
De sier at under 30% og max 50g skal komme fra fett.
De advarer ikke mot transfett, for de mener at når du skal spise så lite av det, så er det ikke så farlig..
De tillater 300g frukt pr dag.
De skriver at Ketose er vanlig hos folk som sulter, eller har ubehandlet diabetes...

Jeg leser i reklamen for den : http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=2471765 at det står "ingen matvarer kuttes ut". Men når de anbefaler snacks, foreslår de: lav kilojoule suppe, skummet melk cappuccino, yoghurt og frukt.

De reklamerer også med at man ikke trenger å telle kalorier. Men man må telle kilojoule.. Så da blir det vel ikke noe lettere??

Vet ikke hvorfor dette opptok meg så veldig, for jeg trenger jo ikke å overtale dere!
Men det er jo greit at vi setter oss inn i andre dietter, så vi kan snakke saklig og informert med de som ikke har valgt lavkarbo.

Dette virker som en diett som ligner litt på Grete Roede. Hadde vært deilig med all den frukten, da.. Men jeg tror jeg holder meg til fett og rømmegrøten min! Sukker og karbohydrater er jeg ferdig med i de mengdene de foreslår her..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:13   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Velværedietten

Det er da ingen forskjell på å telle kalorier eller kilojoule?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:29   #7
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Velværedietten

Bra noen gidder å sjekke, så slipper jeg å kjøpe inn enda en bok og finne ut at det er gammelt nytt.

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:44   #8
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Velværedietten

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det er da ingen forskjell på å telle kalorier eller kilojoule?

Jo... Ca 4,18

  Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:49   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Velværedietten

Hvor skal energien komme fra da, hvis det er både lite karbohydrater og lite fett? Tror nok jeg hadde gått ned i vekt veldig raskt på den dietten, men om helsa hadde holdt - det vet jeg ikke.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 18:35   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Velværedietten

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jo... Ca 4,18

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 18:56   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Velværedietten

Og så lurer jeg hva de mener med "moderat med karbohydrater". Det kan jo være alt mellom 15 og 250 det, når et såkalt "normalt kosthold" ligger på 300 + . Men så ser jeg på frukten og da er det iallefall ikke lavkarbo. Lavkarbo er pr. def. under 150 karber pr dag. Altså under halvparten av "normalt".

Skal lese mer når jeg har tid !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no