Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Aldersbetinget vektoppgang?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-08, 21:43   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Aldersbetinget vektoppgang?

Er det slik at man vil legge på seg etter hvert som man blir eldre, og at man bare må akseptere en slik oppgang (eller evt spise mindre/trene mer for å kompensere), eller er vektoppgang forbundet med endret livsstil heller enn at man har bikket 20, 30 , 40 eller 50 år?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:00   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Aldersbetinget vektoppgang?

Det er vel mer slik at det blir vanskeligere å ta av når man blir eldre, såvidt jeg vet. Men i utgangspunktet så trenger jo også kroppen ulike ting ettersom hvor man er i livet, så da kan det nok hende at mange legger på seg etter hvert hvis de ikke endrer kostholdet litt underveis?

nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:03   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Aldersbetinget vektoppgang?

Ja, men det er vel to sider av samme sak egentlig?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:13   #4
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Aldersbetinget vektoppgang?

Joda, til en viss grad Men det jeg mente å si, var at jeg ikke tror det er slik at man plutselig våkner opp og har lagt på seg bare fordi man har kommet i en viss alder - men det kan kanskje føles slik for noen, fordi livet endret seg uten at livsstilen gjør det - og man tenker "hva har skjedd? jeg spiser da akkurat som før?", også er det nettopp dét som er problemet.

nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:16   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Aldersbetinget vektoppgang?

Av grunner som har med naturlig aldring å gjøre, synker forbrenningen etter fylte 35- 40 år.
Dersom man ikke er klar over dette og fortsetter som før når det gjelder mat og aktivitetsnivå, blir det uungåelig vektoppgang.

Er ikke snakk om store endringer (1 % pr år?) men på sikt vil det jo spille inn.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 14:05   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Aldersbetinget vektoppgang?

Jeg vet nå ikke helt - Skaldeman gikk ned 60 kilo på ett år i en alder av noen-og-seksti.... Og nå har han holdt samme idealvekt (80 kg.) i flere år.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 22:30   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Aldersbetinget vektoppgang?

Kan det være slik at insulinfølsomheten synker med årene?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektoppgang etter ketolysekuren? emma1 Informasjon 13 23-04-09 16:39
Salt og vektoppgang Summer Generell ernæringsdebatt 1 31-03-08 14:47
Hulk hulk (vektoppgang) Jojodama Ketolysekuren 9 08-01-08 12:46
Vektoppgang den første tiden? lillekine Ketolysekuren 5 17-07-07 22:49
Vektoppgang og Ketolysekuren Summer Ketolysekuren 1 05-07-05 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no