Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-09, 19:51   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Noen som så på Forbrukerinspektørene nå på NRK nå? De ønsket å komme inn på Fatland for å filme produksjonen av diverse typer kjøtt.

Svaret var nei begrunnet i at kundene ikke ønsket det????????

Kundene - er ikke det OSS da?

Hvor har jeg misforstått? Dra meg i håret offff...

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:57   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Vi er sluttkundene, men Fatland må forholde seg direkte til Landlord, First Price eller hvem nu enn som kjøper fra dem. Kjedene vil ikke ødelegge forholdet til dyrere matvarebehandlere som Gilde og TINE, da dette vil svekke kartellkontrollen over norske matvarepriser.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:26   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Tja, men jeg spør meg: Hva kan dette bestå i?

Man har jo ikke noe å skjule om det tilsettes billige råvarer eller.? For de som er villig til å spise det. Så hvorfor skjule produksjonen?

Følte at det var noe helt avskyelig som ikke skulle vises

Hva ER DET i disse produktene fra Fatland??

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:44   #4
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Kundene er nok de som de produserer for. Det er sikkert ikke for å skjule noe snusk, men for at konkurrende bedrifter ikke skal få tak i bedriftshemmeligheter tenker jeg. De fleste store fabrikker har områder med fotoforbud og det er gjerne i produksjonsområdet

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:06   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.


Følte at det var noe helt avskyelig som ikke skulle vises

Haha, hva tror dere egentlig kjøttdeig og pølser består av? Ren ytrefilet? De fleste fine fruer hadde nok dødd på flekken om de hadde sett hvordan biffen dere kom i butikkhylla.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:47   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Tja, men jeg spør meg: Hva kan dette bestå i?

Hva ER DET i disse produktene fra Fatland??

Soylent green is people! (Soylent Green er en kultfilm som advarer mot overbefolkning og kynisme; hovedmaten er en blanding av linser og soya, som egentlig består av menneskekjøtt, men det vet ingen.)

Men ja, det er ganske utbredt med fotoforbud på fabrikker. Det er jo forsåvidt deres rett, fordi det er privat eiendom.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:29   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Soylent green is people!

Kanskje det faktisk er nærmere sanneheten enn vi aner? Var det ikke et fatland-slakteri som måtte stoppe pølseproduksjonen i fjor etter at en misten en finger i ene maskinen?........

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 10:05   #8
trinema
Juniormedlem
 
trinema sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 24
trinema er på en erverdig vei

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

He he De kan nok også ha litt rett i det de sier.. Ettersom jeg er kokk har jeg vært litt rundt på slike fabrikker, og det er egentlig ikke noe delikat syn.. Når jeg beskrevet noe sånt for vennene mine får jeg stort sett beskjed om å holde kjeft, og la dem leve i uvitenheten så de ikke mister appetitten fullstendig
Glemmer ikke første gangen vi lagde pølser på skolen.. Tarmer som skulle skylles for dritt, kjøttslintrer og blodig spekk som skulle kvernes.. Tok en stund før jeg vente meg til synet og spiste pølser igjen!

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 10:37   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Opprinnelig lagt inn av trinema, her.

jeg beskrevet noe sånt for vennene mine får jeg stort sett beskjed om å holde kjeft, og la dem leve i uvitenheten så de ikke mister appetitten fullstendig

Har et par studievenner som jobbet på Hed-Opp slakteriet ved siden av studiene... De spiser aldri pølser igjen for å si det sånn!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 17:37   #10
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Lagde pølser i fjor - flere typer. Tarmer kjøpte jeg på Jacobs i Oslo. Men det var mye jobb, og krevde to personer under stapping. Er nok litt for lat Får heller spise lite pølser - har jo ikke lomper heller så.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 17:42   #11
trinema
Juniormedlem
 
trinema sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 24
trinema er på en erverdig vei

Sv: Fatland kjøttproduksjon - aldri mer

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har et par studievenner som jobbet på Hed-Opp slakteriet ved siden av studiene... De spiser aldri pølser igjen for å si det sånn!

Hi hi Ja, pølsemakeri er vel ikke for de sarte sjeler

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Husk å ALDRI elian Livets lyse side 14 14-02-09 21:38
Ut på tur, aldri sur! nellie Trening 3 14-05-08 19:48
Aldri mer! Valeriana Lavkarbo generelt 8 24-08-07 13:25
Ut på tur, aldri sur litajenta Spørsmål og svar 2 29-01-06 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no