Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-09, 15:13   #1
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei
Thumbs down

Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Jeg holder til på www.libresse.no sitt forum og ei jente spurte om vi hadde noen slanketips. Jeg fortalte at jeg går på lavkarbo og at det fungerte for meg.

Moderator SLETTET innlegget mitt og kom med denne beskjeden:

"Men det er en ting jeg vil kommentere og det er dette med å slutte å spise karbohydrater. Det har ikke noe særlig for seg, vi skal ha i oss karbohydrater, men man må skille mellom raske og langsomme karbohydrater. Rent sukker er for eksempel en dårlig karbohydrat, men du kan få karbohydrater fra frukt og diverse annen mat som bare er bra for oss."

Hva i all verden? Hvorfor kunne ikke innlegget mitt stå da liksom? Anbefalte jeg å slutte å spise? Nei. Anbefalte jeg å spy opp maten? Nei. Anbefalte jeg å trene 10 timer dagen for så å kun spise en gulerot? NEI.

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 15:36   #2
fagremøy79
Medlem
 
fagremøy79 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 44
Innlegg: 80
fagremøy79 er på en erverdig vei

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

er det mulig viser bare uvitenheten som er ute å går..... mener dem at det er bedre å sulte seg sånn som mange gjør nei om dem viste hvor enkelt og behagelig det er å slanke seg med lavkarbo hadde dem ikke slettet innlegget.....
det er som du sier det er ikke som om du ber dem spy opp maten....uvitenhet er ikke bra

__________________




fagremøy79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 15:39   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.

Jeg holder til på www.libresse.no sitt forum og ei jente spurte om vi hadde noen slanketips. Jeg fortalte at jeg går på lavkarbo og at det fungerte for meg.

Moderator SLETTET innlegget mitt og kom med denne beskjeden:

"Men det er en ting jeg vil kommentere og det er dette med å slutte å spise karbohydrater. Det har ikke noe særlig for seg, vi skal ha i oss karbohydrater, men man må skille mellom raske og langsomme karbohydrater. Rent sukker er for eksempel en dårlig karbohydrat, men du kan få karbohydrater fra frukt og diverse annen mat som bare er bra for oss."

Hva i all verden? Hvorfor kunne ikke innlegget mitt stå da liksom? Anbefalte jeg å slutte å spise? Nei. Anbefalte jeg å spy opp maten? Nei. Anbefalte jeg å trene 10 timer dagen for så å kun spise en gulerot? NEI.

Du får svare henne at det hun beskriver faktisk er lavkarbo. Og at hun kanskje bør sette seg inn i hva hun snakker om før hun går så drastisk til verks.

Problemet med begrepet Lavkarbo, er jo at det er et sånt stort sekke-begrep som inneholder alt fra 160g karbohydrat om dagen, til 0 g karbohydrat om dagen. Det er et enormt spenn fra det ene ytterpunktet til det andre, og mens mange av oss mener et kosthold der man spiser mindre og langsomme karbohydrater og mer protein når vi sier lavkarbo, eller egentlig ikke tenker så mye på noen spesiell retning innenfor filosofien fordi hver enkelt må finne det som ser ut til å passe dem best, så hører folk: "farlig atkinsdiett, ingen karbohydrater, døde på sykehus" osv.

Men det er jo feil.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 15:47   #4
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Spørsmålet var:

"hva er ditt beste slanketips?
ikke skriv sånn; tren mye, spis sunt osv.. men om du har noen litt andre
for eks: å slutte på p-piller skal visst hjelpe "


Nå forklarte jeg henne at det var latterlig at moderator slettet det, hvorfor jeg anbefalte det og hvordan det fungerer på meg og da fikk jeg beskjed om

"Skjønner ikke hvorfor du må ta dette opp i tråden til en annen bruker, hun spør etter tips og åpner ikke for vi skal diskutere dine innlegg."

og jeg svarte ganske greit

"Fordi du slettet innlegget mitt da jeg anbefalte lavkarbo og her forklarer jeg hvorfor jeg anbefaler det og hvorfor det funker for meg, siden du begynte å legge ut om at det tydligvis var skadelig for kroppen å ikke få karber. "

Herregud. Irritert.

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 15:55   #5
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Å herregud. Er det virkelig mulig. så utrolig uprofft.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 16:10   #6
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Enig. Syntes det var et sunnere og bedre råd å anbefale å legge om kostholdet enn å slutte på p-piller jeg da, som ikke akkurat fører til at man går ned i vekt om noen skjønner hva jeg mener *knise*

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 16:27   #7
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Om jeg når vekta mi skal sambo ta meg med til Tunisia hvor jeg kan gå stolt i bikini!


ikke om du når ..men når du når ,, for klart du gjør

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 16:41   #8
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Haha TAKK dette skal vi klare!

Får nok tur til Tunisia likevel da, han er så skjønn han gode samboen min men ekstra motivasjon da vetu, skal være bond-babe for han jeg komme opp av vannet solbrun med olje på kroppen og bare danke ut Halle Berry med strak arm

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 17:46   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.

Anbefalte jeg å trene 10 timer dagen for så å kun spise en gulerot? NEI.

Har de noe imot Grete Roede? :P

  Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 18:22   #10
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Har de noe imot Grete Roede? :P

HEHE! Dagens vinner, den var bra Bulldog

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 18:35   #11
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

hahaha *ler*

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere? MoaMoa Ketolysekuren 22 11-05-09 20:10
Regionalt inndelt tråd om anbefalte butikker. Fjonken Lavkarbo generelt 3 06-03-06 11:55
Ekspertens anbefalte dagsmeny Albertine Lavkarbo generelt 7 21-02-06 17:24
Får ikke slettet informasjonskapsel! Gamla Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 26-11-05 23:43
Har Psilocybe slettet dagboken sin? Iset Atkins kosthold 4 16-04-04 19:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no