Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Juniskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-11, 21:04   #176
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

jeg håper vikingmarkedet i helga ikke regner bort, har planer om å svippe innom. hva været blir etter 9.juli driter jeg i, jeg skal på ferie

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:15   #177
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg og sambo planlegger ferie i Tyskland i oktober. Skal på en festival som er der da. Så det gleder vi oss til. Men akkurat nå kunne jeg tenkt meg en enveisbillett til f.eks. Italia :P

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:55   #178
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Næhhh, det er Hellas som er stedet om dagen, vettu. Slentre rolig gatelangs i Athen og greier...

__________________


Sist redigert av Zillah : 30-06-11 kl 06:22.
Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 23:54   #179
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg tenker akkurat nå at egen vingård i Italia hadde vært ganske så fint det også

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 00:35   #180
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Ahh... Middag på Egon, kaffe på kafe og Transformers på kinoen. Har vært en flott kveld!

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 06:21   #181
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Mmmmm høyrest flott ut
(Ikkje Athen, altså... )


Eg vakna tidleg i dag og det er heilt ok for eg har jo nok å gjere. Og det er så herleg å ha positive, koselege, deilige tankar når ein vaknar om morgonen og legg seg om kvelden. Tenk at eg var så sønderknust for berre to månader sidan. Ja det treff oss når vi minst ventar det.

Eg er veldig spent på korleis det blir m lavkarbovennleg mat i helga når eg skal reise bort og bu på hotell. Fikk høyre i går at frukosten på staden går i brød/knekkebrød/frukostblanding osv m vanleg pålegg. ("Sunn og god vanleg norsk mat") Eg får vel gjere som eg pleier når eg er litt usikker - pakke nokre avocadoar i veska, har ikkje ferdig laga lavkarbobrød eller knekkebrød liggande på lur nett no. Satsar på at det vil gå rimeleg greit med alle måltidene vi får, sjølv om eg ikkje på nokon måte reknar med at det blir perfekt frå min ståstad, så blir det vel alltids ei råd

Anarko: Du må skaffe deg regnjakke da, vettu! Livet mitt blei totalt omvelta da eg skaffa meg ei lett vanntett jakke! (Dyr, men fullstendig verdt det!) Ikkje akkurat veldig glad i å vere ute i regnet eg heller, med mindre det er slik deilig skybrudd som ein får midt på sommaren når det har vore lummert heile dagen og så plutseleg opnar himmelens sluser seg i eit fantastisk varmt regnver med lyn og torden... eit slik regnvær du berre springe ut i og la det gjere deg blaut til skinnet på eit minutt. Det er skikkelig deilig... men ellers er eg altså ikkje glad i regn eg heller. Med lett god vanntett jakke så er det faktisk ikkje så ille likevel

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 08:39   #182
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Juniskravletråden 30+

Her har jeg helt mistet motivasjon. Oppsumering av måneden viser en oppgang på 2,9 kg. Håper juli blir en bedre måned for meg.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:19   #183
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Uff da, Nnem :-( Trøst-og-motivasjonsklem inc!!

Ikkje la deg sjølv falle inn i den gode gamle fella, no. Ho står der gapande åpen og ventar på at du skal ramle ned i ho, på at du skal tenke "huff nei no har eg gått opp så no er det ikkje vits i å prøve på dette meir" - men ta ein stor omveg rundt! Det går an å snu det. Plutseleg løsnar det. Du veit, det går ikkje berre ned - stillstand - ned ... av og til går det opp også, og det er kjipt og når det blir mykje av det så er det lett å miste motet. Men eg trur du kan klare det!

Veit du kva, her med meg har det gått trått ei stund. Eg trur eg er på veg ned igjen no - håpar i alle fall det - men sjølv om det har gått i sneglefart lenge, og vekta har gått opp minst like ofte som ho har gått ned, veit du kva som har motivert meg til å halde fram? Det at eg veit at eg gjer noko som er godt for meg sjølv, sjølv om eg kanskje ikkje ser det store resultatet her og no, så veit eg at det eg gjer er bra for meg. Det eg har lagt bak meg er noko eg ikkje vil tilbake til, for da var eg ikkje noko snill med meg sjølv, og hadde det ikkje godt. Og eg er verd å vere snill med. Det er du også!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:00   #184
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Juniskravletråden 30+

Takk for gode ord Zillah. Akkurat nå er følelsene ganske opp og ned. Føler for å gi opp, men fornuften sier noe annet. Jeg føler meg vel med kostholdet og jeg faller alltid tilbake til det når jeg har skeiet ut.

Det jeg sliter med er fristelsene som kommer innimellom. Da klarer jeg liksom ikke å enten la være eller ta litt for å begrense meg. Opplevde for første gang etter begynnelsen av lavkarbo hjertebank etter inntak av kaker på dåp. Hadde virkelig glemt hvordan det kjentes. Det skal ikke skje igjen hvertfall.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:13   #185
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Ahh... Middag på Egon, kaffe på kafe og Transformers på kinoen. Har vært en flott kveld!

Hvordan var Transformers?

Skal se om jeg kan spare opp til en litt dyr regnjakke Men har paraply i mellomtiden.

Nnem: jeg mener å ha lest at sommeren er den tiden på året det er vanskeligst å gå ned i vekt. Mye av det du har lagt på deg er nok vannvekt. Skjønner det er vanskelig, jeg har gått utrolig sakte ned jeg og.

Syns mat er ekkelt for tiden. Denne frokosten som jeg nettopp har spist er det eneste jeg har spist på dagesvis uten å bli uggen etterpå. Jeg tror det har med at det har vært så ekstremt lummert. Håper det snur nå

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:40   #186
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Hvordan var Transformers?

Shiny, full av eksplosjoner og vold. Veldig Michael Bay. Jeg er litt biased da, er gammel fan, og det dukket opp flere av de gamle favoritt 'con-ene mine. XD Spesielt morsomt at de hadde fått Leonard Nimoy til å gi stemme til en av karakterene, han var jo med i den første animerte filmen og.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:20   #187
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg har da vært på meny og belønnet meg selv med 2 atkinsbarer. Den ene er endulge og mindre enn den andre og heter crispy milk chocolate. Den andre er advantage, er 60g og heter chocolate hazelnut chrunch. De innholder henholdsvis 1,5 g sukker og 1,1 g sukker pr stk. Noen som har smakt desse og kan si noe om det?

Så håper jeg med å hjelpe matlysten nå som jeg har kjøpt lavkarbo bearnaisesaus, kebabdressing, kylling som vi skal bruke i kebab, og rema sin kyllingfilet med chili og mango

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:21   #188
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Shiny, full av eksplosjoner og vold. Veldig Michael Bay. Jeg er litt biased da, er gammel fan, og det dukket opp flere av de gamle favoritt 'con-ene mine. XD Spesielt morsomt at de hadde fått Leonard Nimoy til å gi stemme til en av karakterene, han var jo med i den første animerte filmen og.

Åh, gleder meg

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:25   #189
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg har da vært på meny og belønnet meg selv med 2 atkinsbarer. Den ene er endulge og mindre enn den andre og heter crispy milk chocolate.o

Oi, den har jeg også sett! Fortell om den når du har smakt! Fortell gjerne også om maltitolen i den, om du er en sånn som blir rumlete i magen av maltitol. *spent*

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:27   #190
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg har da vært på meny og belønnet meg selv med 2 atkinsbarer. Den ene er endulge og mindre enn den andre og heter crispy milk chocolate. Den andre er advantage, er 60g og heter chocolate hazelnut chrunch. De innholder henholdsvis 1,5 g sukker og 1,1 g sukker pr stk. Noen som har smakt desse og kan si noe om det?

Så håper jeg med å hjelpe matlysten nå som jeg har kjøpt lavkarbo bearnaisesaus, kebabdressing, kylling som vi skal bruke i kebab, og rema sin kyllingfilet med chili og mango


OBS til chocolate hazelnut chrunch baren, kjøpte en slik her
for noen dager siden, utrolig god på smak men ble så
dårlig i magen at jeg trodde jeg skulle lette å forsvinne ut i
verdensrommet

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:30   #191
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Oi, den har jeg også sett! Fortell om den når du har smakt! Fortell gjerne også om maltitolen i den, om du er en sånn som blir rumlete i magen av maltitol. *spent*

Har kun spist en atkinsbar før i hele mitt liv, og da gikk det bra. Men ser nå som du sier det at det er maltitol i begge. Så får krysse fingrene for at det går bra. Gleder meg til å smake uansett. Har ikke hatt matlyst på nesten en uke, og da er det greit med noe som kan være apetittvekkende.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 18:12   #192
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Da har jeg smakt den endulge. Typen fikk smake litt også. Vi var begge enige om at den var veldig god. For meg minnet den om Crispo-sjokoladen.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:46   #193
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Kan nå, nesten 3 timer etter, si at jeg tålte atkinsbaren veldig godt. Nå sparer jeg den siste til i morgen og ser hvordan det går med den

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:51   #194
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

da min eks var en transformer fan henger jeg på en hub med andre folk jeg ble kjent med gjennom han. ser ut til at de fleste hardcore fansa som har sett filmen digget den

idag har jeg vært på sommeravslutning på jobben, på en pizzaresturang. jeg fikk kyllingsalat greide å få den uten krutonger, balsamico og brød, men det var mais i. men det gadd jeg ikke pelle ut, hadde nok med rødløken og cherrytomatene godt og mettende dog, med litt rømmedressing på.

etterpå dro jeg på senteret og brukte penger.. kom hjem med en ismaskin, en bok av skaldeman, en bok av litsfeldt og en ny skulderveske... den gamle begynner å bli slitt og den farger av når jeg blir svett... ikke pent med to svarte striper på lyst tøy som aldri går vekk

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 02:15   #195
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Tru det eller ei, no er det >>>> juli, altså!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no