Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-09, 19:50   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Red face

Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Dette er kanskje et mere kosmetisk spørsmål enn et treningsspørsmål, men..

Jeg har alltid, siden jeg var barn, blitt knall rød-rosa i ansiktet ved store anstrengelser som innebandy, håndball, type intervall-trenings-opplegg. Re-oppdaget det sist nå tidlig i januar da jeg spilte innebandy.

Og det er ikke sånn type.. får litt roser i kinnene, her er det snakk om ROSA. Det var helt idiotisk da jeg så meg i speilet etterpå, for det var skikkelig skille, halsen var helt hvit i forhold

Iallfall. Det jeg lurer på, hva er grunnen til at enkelte blir så rød-rosa i ansiktet når man trener? Dvs. trener intensivt hvor man svetter så man holde på å daue ved siden av. Når man tar seg heeeelt ut. (Jeg blir ikke sånn om jeg trener litt på sykkel eller trener vekter osv).

Kan det ha noe med kondis å gjøre? Jeg håper jo selvfølgelig at svaret er ja, sånn at jeg kan gjøre noe med saken. Jeg syns det er litt.. plagsomt. Og flaut! Jeg ser jo ut som jeg aldri har rørt en eneste muskel i hele mitt liv.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 19:53   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Dette er kanskje et mere kosmetisk spørsmål enn et treningsspørsmål, men..

Jeg har alltid, siden jeg var barn, blitt knall rød-rosa i ansiktet ved store anstrengelser som innebandy, håndball, type intervall-trenings-opplegg. Re-oppdaget det sist nå tidlig i januar da jeg spilte innebandy.

Og det er ikke sånn type.. får litt roser i kinnene, her er det snakk om ROSA. Det var helt idiotisk da jeg så meg i speilet etterpå, for det var skikkelig skille, halsen var helt hvit i forhold

Iallfall. Det jeg lurer på, hva er grunnen til at enkelte blir så rød-rosa i ansiktet når man trener? Dvs. trener intensivt hvor man svetter så man holde på å daue ved siden av. Når man tar seg heeeelt ut. (Jeg blir ikke sånn om jeg trener litt på sykkel eller trener vekter osv).

Kan det ha noe med kondis å gjøre? Jeg håper jo selvfølgelig at svaret er ja, sånn at jeg kan gjøre noe med saken. Jeg syns det er litt.. plagsomt. Og flaut! Jeg ser jo ut som jeg aldri har rørt en eneste muskel i hele mitt liv.


Nope, du blir sånn forever! Vær glad hvis du ikke blir så ekstremt hissig rød i fjeset at det blir utslett av det, det fikk jeg.....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:01   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Jeg blir lilla jeg! Ikke bare rosa, men mørk lilla.... --->
Men jeg syns faktisk det har blitt litt bedre på lavkarbo. I følge en hudpleier kom det av at jeg hadde forfryst ansiktshuden som liten, og derfor hadde sprengte blodkar under husen. Fikk beskjed om å bruke kuldekrem uten vann når det var kaldt.
Teorien min er at det har blitt litt bedre på lavkarbo fordi blodet er renere og flyter lettere rundt, altså samler seg ikke i disse blodkarene så fort. Men aner ikke om det stemmer altså

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:27   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg blir lilla jeg! Ikke bare rosa, men mørk lilla.... --->
Men jeg syns faktisk det har blitt litt bedre på lavkarbo. I følge en hudpleier kom det av at jeg hadde forfryst ansiktshuden som liten, og derfor hadde sprengte blodkar under husen. Fikk beskjed om å bruke kuldekrem uten vann når det var kaldt.
Teorien min er at det har blitt litt bedre på lavkarbo fordi blodet er renere og flyter lettere rundt, altså samler seg ikke i disse blodkarene så fort. Men aner ikke om det stemmer altså

Jeg fikk høre av hudlegen at det var sånn medfødt Rosacea.... Noen ganger bryter det ut til utslett, andre ganger ikke.... Så når det annet hvert år bryter ut til kviselignede utslett hos meg går jeg på en tetracyclid kur...

Jeg har siden barndommen blitt kalt for fyrtårnet men bekka 35 før utsletta begynte å komme... Fremdeles like rød i kinna jeg når jeg trener...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:31   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg fikk høre av hudlegen at det var sånn medfødt Rosacea.... Noen ganger bryter det ut til utslett, andre ganger ikke.... Så når det annet hvert år bryter ut til kviselignede utslett hos meg går jeg på en tetracyclid kur...

Jeg har siden barndommen blitt kalt for fyrtårnet men bekka 35 før utsletta begynte å komme... Fremdeles like rød i kinna jeg når jeg trener...

Jeg har også Rosacea og blir rødlilla bare etter en tur i dusjen!

Får disse utslettene hele tiden og nekter å ødelegge kroppen min mer med tetracycliner.
Bruker en salve som heter Protopic og er helt topp!

Fikk utslettene i forbindelse med første svangerskap, men har også fått diverse kallenavn ut i fra en svært lite kledelig rødlilla farge!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:43   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Jo takk, jeg melder meg inn i klubben. Er KNALLrød under og etter trening, og ellers konstant rødmusset...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:50   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Jeg har aldri noe trøbbel ellers med huden, bare når jeg trener hardt. Kan bli litt rødflammete på brystet også.. Men i ansiktet er det bare jevnt over rødt.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:53   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg har aldri noe trøbbel ellers med huden, bare når jeg trener hardt. Kan bli litt rødflammete på brystet også.. Men i ansiktet er det bare jevnt over rødt.

Jeg trengte ikke trene hardt engang... Og jeg rødma meeeget kledelig hver gang jeg blr flau! Utsletta kom sent.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:06   #9
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Det har med blodsirkulasjonen å gjøre, mener jeg å huske (ikke om man har rosacea såklart) Jeg ble også veldig rød før, men nå blir jeg ikke like rød og det går rimelig fort over igjen.
Så det finnes håp

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:13   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Det har med blodsirkulasjonen å gjøre, mener jeg å huske (ikke om man har rosacea såklart) Jeg ble også veldig rød før, men nå blir jeg ikke like rød og det går rimelig fort over igjen.
Så det finnes håp

Ja, jeg også forestiller meg at det har med blodsirkulasjonen å gjøre, det at man blir rød i ansiktet under trening. Og med trening forbedrer man blodsirkulasjonen (?)..

Evt. er vel det lureste å kutte ut røyken..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:39   #11
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Kan hende røyken gjør at du blir litt ekstra rød i forhold til det du ville blitt uten, men det er vanskelig å vite uten å prøve.
Det er jo bra at du blir rød da (til en viss grad), det betyr jo bare at du får god blodgjennomstrømming i de bittesmå blodårene i ansiktet

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:42   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Evt. er vel det lureste å kutte ut røyken..

Oj, kanskje det er røykeslutt som har gjort at jeg har mye mindre av det? Glemte at jeg røyka før jeg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:56   #13
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Denne klubben er jeg helt klart med i! Har alltid syns det har vært SÅ flaut og se ut som en tomat etter trening:urk:

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 13:17   #14
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Jeg er stolt av mitt røde ansikt jeg, det betyr bare at jeg har trent - og tatt i skikkelig...... (selv om det blir rødt ved kosetreninge og - men det vet jo ikke de som ser meg....)

Har fått mange kommentarer om det!
Oi, sier de - der har vi en som virkelig har trent skikkelig.....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:31   #15
majama
Seniormedlem
 
majama sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.579
majama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Har hatt det sånn hele livet; blir rød i fjeset av fysiske anstrengelser og har lett for å rødme Fikk påvist Rosacea for kort tid siden. Utslettet som er vanlig når man har rosacea fikk jeg for første gang da jeg var nærmere 30 år, og fastlegen min feildiagnostiserte meg, hun trodde det var atopisk eksem..............Nå har jeg ikke hatt utslett på ca 6 mnd
Utslettet er vanlig at først kommer i 30 års alderen tror jeg at jeg lest et sted.

__________________


Startdato 170408 Min journal


majama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:46   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Opprinnelig lagt inn av majama, her.

Har hatt det sånn hele livet; blir rød i fjeset av fysiske anstrengelser og har lett for å rødme Fikk påvist Rosacea for kort tid siden. Utslettet som er vanlig når man har rosacea fikk jeg for første gang da jeg var nærmere 30 år, og fastlegen min feildiagnostiserte meg, hun trodde det var atopisk eksem..............Nå har jeg ikke hatt utslett på ca 6 mnd
Utslettet er vanlig at først kommer i 30 års alderen tror jeg at jeg lest et sted.

Jeg fikk kviser i 25- års alderen etter å ha vært rød i fjeset hele livet.
Fikk diagnosen Rosacea, atopisk eksem og psoriasis. De verste utslettene har jeg ikke fått før etter at jeg fylte 40, da alltid i forbindelse med psykisk stress (Les: NAV)

Har to ganger vært å fått skutt istykker svært synlige blodårer i ansiktet med laser. Ser grusomt ut i 2 uker før det blir mye bedre en laaaang periode!
Er så heldig at min hudlege også er overlege på hudavdelingen på Riksen, trenger jeg laserbehandling, er veien kort!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:05   #17
Kreta
Medlem
 
Kreta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 171
Kreta er ny på veien

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Jeg blir også rød / rosa i ansiktet når (hvis) jeg trener. Ble sånn den gangen jeg var slank og i form også.

Forresten blir jeg veldig rød i kinnene av øl og vin også

__________________
Kreta




Kreta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra 26/1-09 Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 21:14   #18
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Jeg har funnet ut at jeg blir mer rød i ansiktet nå enn før... Håper egentlig det går over, jeg ser helt ugjenkjennelig ut!

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:53   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kan man bli mindre rosa i ansiktet etterhvert?

Jeg ble kalt fyrtårnet da jeg var lita og sprek, og er nå fremdeles et fyrtårn selv om jeg verken er lita eller sprek.

Når jeg trimmer blir jeg alltid knallrød.
MEN som endel andre her nevner så blir også jeg knallrød i fjeset når jeg drikker alkohol, MEN (atter en gang) hvis jeg tar en allergitabelett FØR jeg drikker alkohol blir jeg ikke rød. Så jeg tror at jeg har flere ting som trigger rødheten min; trim og anstrengelse er en ting og alkohol en annen....
OG for ikke snakke om hvis jeg blir flau!!!

Jeg har innsett at jeg sannsynligvis ikke kan gjøre noe med trim-rødheten min, men tar det heller som et positivt tegn at jeg har gode årer opp til hodet!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dag 2 og lys rosa stix høna Ketolysekuren 4 10-07-08 16:27
Juhu, sticksen er rosa:) quebec Ketolysekuren 9 04-06-08 08:49
Jah! Endelig rosa stix wollafruen Ketolysekuren 4 16-08-07 21:49
Rød i ansiktet ved trening Hege_ Trening 7 25-06-06 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no