Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Rød i ansiktet ved trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-06, 12:52   #1
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Rød i ansiktet ved trening

Jeg er en av de som blir veldig rød i ansiktet ved oppvarming. Tror dette har noe med at blodårene mine ligger veldig langt ut i huden i forhold til feks. venninna mi som aldri blir rød. Av samme grunn blør jeg veldig lett. Jeg svetter ikke så mye, men varmen kommer til gjengjeld ut i ansiktet. Dette er veldig plagsomt. Etter at jeg har varmet opp og går ut i studioet føler jeg at alle glaner. Jeg pleier å gå innom badet får å få litt kaldt vann i ansiktet i håp om at det hjelper. Går det an å få denne rødmen bort litt kjappere enn at jeg må vente til den forsvinner?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 13:08   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rød i ansiktet ved trening

Jeg har det på samme måten. Jeg svetter lite og blir rød og varm, ikke bare ansiktet, men rødflammete over hele meg. Har ikke funnet noe som hjelper bedre enn kaldt vann og hvile.... Tar det som et godt tegn jeg, at blodsirkulasjonen er i gang og at det skjer noe i kroppen min

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 13:11   #3
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Rød i ansiktet ved trening

Det var det svaret jeg fryktet å få ja.. Pleier å si til meg selv når jeg ståv over vasken og titter inn i speilet at jeg får ikke gjort noe med det likevel og så går jeg å trenger, men det er fremdeles ubehagelig...

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 13:20   #4
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Rød i ansiktet ved trening

Jeg har trent aktivt siden slutten av januar i år, og merker at jeg svetter mer nå når jeg er i bedre form enn da jeg startet. Virker nesten som om kroppen min først nå har "skjønt" at den må slippe ut litt damp

Hadde vært flott å høre andres erfaring med slikt også!

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 00:12   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Rød i ansiktet ved trening

Jeg svetter faktisk mindre nå enn dag jeg startet med lavkarbo og trening. Det er litt rart da.. men jeg antar det kommer av at jeg var i ekstremt dårlig form og hadde masse ekstrakilo å dra på. Svetter bra fremdeles, men har aldri blitt knallrød i fjeset av det. Er det kanskje sånn at storsvettere blir mindre røde?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 20:49   #6
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Rød i ansiktet ved trening

Tror det har noe med hvordan du er bygd opp, hvor langt ut i huden blodårene ligger. Jeg blir rød i ansiktet, men ikke i barten, altså huden under nesa. Ser skikkelig smart ut..

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 00:55   #7
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rød i ansiktet ved trening

hei

forsøk å ta kaldt vann på pulsårene i tillegg til ansiktet. det sies å være et av punktene som bestemmer kroppstemperaturen generelt. (derfor pulsvanter om vinteren...)

håper det hjelper - ellers kan jeg fortelle at jeg har det på akkurat samme måte, men at jeg i grunnen har bestemt meg for at dette er noe jeg innbiller meg, jeg er ikke SÅ mye rødere enn alle andre, man ser det tross alt best på seg selv. dessuten tenker jeg som så at jeg ikke bryr meg om sidemannen svetter eller ikke så hvorfor skulle hun/han bry seg om meg? de aller fleste er jo mest opptatt av sin egen fremtoning i helsestudioet og har egentlig mer enn nok med det.

god trening -

Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 22:01   #8
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Rød i ansiktet ved trening

Sant nok. Skal prøve dette med pulsårene. Det høres jo fornuftig ut.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no