Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Mellommåltider

Min frokost/nattmat (med bilde)

Mellommåltider Har du gode tips til lavkarbo-mellommåltider? Her er plassen å dele dem med andre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-09, 05:04   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Jaja, man kan kalle det hva man vil på denne tiden av døgnet. Hadde klokken vært 7 eller 8 hadde dette vært min frokost/mat før trening på morgenen i dag. Jeg må nok spise mer mat før jeg begir meg hen på spinning klokka 8.

Jeg tar ett stort steg med dette, for de pakkene der er ost med champigon og reker, og jeg liker ikke reker og champigon - jeg har bare spist opp de andre ostene i esken og hadde ingenting annet. Den ene klumpen er kremost med urter og den andre klumpen er kremost med mandarin, og den er jeg fryktelig spent på fordi jeg aldri har smakt.

Når man ikke har mat i hus må man nesten improvisere litt for å få i seg næring før fanden har våknet

Bilde der (får ikke lagt inn her):


Sist redigert av Hillelille : 15-11-09 kl 14:17. Årsak: te
Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 09:36   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost/nattmat (med bilde)

Jeg spiser aldri før morgenspinningen lenger. Trenger ikke det etter jeg gikk over på ketolyse. Og vi snakker om en person som ikke kunne kjøre bil engang på morgenen uten å få spist noe pga lavt blodsukker...

Forresten er den rekeosten overraskende god.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:06   #3
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Min frokost/nattmat (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg spiser aldri før morgenspinningen lenger. Trenger ikke det etter jeg gikk over på ketolyse. Og vi snakker om en person som ikke kunne kjøre bil engang på morgenen uten å få spist noe pga lavt blodsukker...

Forresten er den rekeosten overraskende god.

Man bør spise litt, bare sånn at man er sikker på at man ikke har lavt blodsukker. Trening med lavt blodsukker kan føre til leverskader over tid.

Rekeosten syns jeg ikke var noe særlig, men den andre gikk ned uten problemer

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 11:02   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost/nattmat (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Man bør spise litt, bare sånn at man er sikker på at man ikke har lavt blodsukker. Trening med lavt blodsukker kan føre til leverskader over tid.

På ketolysekost er blodsukkeret mitt helt stabilt, så det tror jeg kun gjelder karbospisere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 12:37   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Min frokost/nattmat (med bilde)

Hvor lavt er lavt blodsukker i denne sammenhengen? Under 5?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:05   #6
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Min frokost/nattmat (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvor lavt er lavt blodsukker i denne sammenhengen? Under 5?

Jeg kan ingenting om nivåer på blodsukker og sånt, jeg har bare lært at det er lurt å sørge for at man har litt blodsukker før man trener ellers får (kan) man få skader på leveren over tid.

Når man trener på morgenen så har jo de fleste av oss (bortsett fra meg) sovet i noen timer og da er som regel blodsukkeret litt lavt. Jeg sår veldig stor tvil om at man greier å holde ett stabilt blodsukker selv på kjøtt og himmelsk trege karbohydrater over 6-8-10 timer.

Dessuten er det greit å hha noe å gå på når man trener, så kan man ta seg ut . Det er like jævlig å trene når tarmene skriker som det er når man er så mett at man føler at man har en murstein i magen som tromler rundt der.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 00:10   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Min frokost/nattmat (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

jævlig å trene når tarmene skriker

Poenget mitt er jo nettopp at jeg hverken er sulten, eller tom for energi på morgenen, slik jeg var før på et karbo/"normalt" kosthold. Absolutt ikke noe problem å ta meg ut, eller å holde på lenge. Litt trått de første 5 minuttene, men det tror jeg er like mye søvn i kroppen som mangel på mat. Hele poenget med et lavkarbokosthold er jo at kroppen skal kunne brenne på de reservnene den har uten å måtte "booste lagrene" først som man må på annet kosthold.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:47   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Min frokost/nattmat (med bilde)

Oi, oi, hvis tarmene skriker om morgenen, da spiser du nok for lite...
Før jeg la om kosten, var jeg så sulten om morgenen at jeg var kvalm. Hvis jeg ikke fikk i meg mat ila de to første våkne timene mine, så spydde jeg gjerne .
Nå er det sjeldent at jeg er sulten om morgenen og kan like godt gå uten mat fram til lunch. Men jeg trives best med å spise noe om morgenen, så da gjør jeg det.

Mitt fastende blodsukker ligger i området 5-6 nå. Hva det gjorde før, aner jeg ikke. Så hva er for lavt blodsukker til å trene med??

Etter å ha lest et innlegg her inne, kjøpte jeg meg en blodsukkermåler og har holdt øye med blodsukkeret mitt over noen uker. Det er sjeldent over 7 og like sjeldent under 5.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er det med kvelds/nattmat? iren84 Spørsmål og svar 7 25-11-07 03:21
Nattmat / snacks HP Frokost og kveldsmat 4 06-04-07 18:29
nattmat...!? Ariel Lavkarbo generelt 1 29-07-06 12:33
Nattmat / snacks HP Kake/dessert og snacks 2 09-07-04 17:22
Nattmat / snacks HP Mellommåltider 2 09-07-04 17:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no