Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Mellommåltider

Yoghurterstatning

Mellommåltider Har du gode tips til lavkarbo-mellommåltider? Her er plassen å dele dem med andre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-06, 12:10   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Yoghurterstatning

Jeg har i det siste savnet fruktyoghurt veldig. Så jeg tusla til kjøleskapet og fant Creme Fraiche og funsaft. Daska litt ublanda funsaft i boksen og rørte rundt. Og herligheten.. smaken var upåklagelig og veldig yoghurtaktig. Tar sånt til mellommål jeg nå!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 12:37   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurterstattning

Ja, jeg har prøvd det med mager kesam (etter tips fra slankenett.no), og det smaker omtrent som fruktyoghurt. Snadder. Må nesten være enda bedre med Ccreme Fraiche jo.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 13:19   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Yoghurterstattning

kesam i blendern med frosne eller tinte bringebær eller blåbær...juhu!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 13:23   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Yoghurterstattning

Finnes da smakstilsatt kesam da. Sitron og røde bær. Spiste mye av det på lavkalori, men holder meg unna kesamting nå fordi jeg er på Atkins induksjon.

Men for de som ikke skal ha så mye fett er jo Slankerens riskrem en sikker vinner. Vanlijekesam tilsatt like mye Cottage Cheese. Rør rundt og riskremen er ferdig. En dæsj rød funsaft på toppen fungerer godt om rød saus. Bon appetitt!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 13:26   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Yoghurterstattning

Opprinnelig lagt inn av nøtta

riskrem , da må du ta krem og cotage cheese med litt søtningsmiddel og kanel om ønskelig det smaker akkurat som riskrem bare bedre spør du meg ....

problemet er bare at man får helt dilla , spiste dette nesten hver dag en periode husker jeg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 13:29   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Yoghurterstattning

Ja, jeg har fått dilla på piska krem med funsaft i jeg. Kan kjøre det ganske mange ganger i uka ja. Har blitt en slags lettvint erstattning på Isetfromasj. Fort, kjapt og billig..

Cottage cheese er en annen ting jeg ikke bør spise nå for tida.. Dessverre!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 14:05   #7
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Yoghurterstattning

Mager Kesam med blåbær, rips, bringebær og bjørnebær + en dæsj splenda nam

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 14:26   #8
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurterstattning

Du Iset... hva er oppskriften på Isetfromasj??? Noe som kan passe på OE- kostholdet, eller???

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 14:28   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurterstattning

Jeg har smakt disse smakstilsatte kesamene, men syns ikke de er like gode som selvblandet kesam. De er så sure og merkelige. Kesamfun er bedre ja.

Kesam og frosne bær + litt søtstoff blir den lekreste is ja, helt nydelig. Spesielt kesam-vanilje, men den er det jo sukker i da. Vet ikke hvor mye, men endel karber er det nok. Kan jo bruke kesam eller rømme/creme fraiche, frosne bær, splenda + vaniljeekstrakt/essens. DET må vel bli godt?

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 14:30   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurterstattning

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Du Iset... hva er oppskriften på Isetfromasj??? Noe som kan passe på OE- kostholdet, eller???

Nja, OE tillater vel helst ikke kunstig søtstoff? Men om man kan unne seg litt kunstig søtt så værsågod (du kan jo omgjøre den til OE om du finner bedre alternativer, det hadde vært knall):

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=fun+light

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 15:21   #11
Zhadra
Seniormedlem
 
Zhadra sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 52
Innlegg: 704
Zhadra har en fantastisk aura rundt segZhadra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yoghurterstattning

Jeg har nettopp lest på tine sine sider om hvor mye karbohydrater det er i den yoghurten jeg nettopp spistekesam + smakstilsetning skal prøves!

__________________



Min journal Min blogg
Zhadra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med litt mer fett / LCHF med litt mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 15:31   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurterstattning

Prøv creme fraiche og cottage cheese halvblanda med noen få tinte bringebær og en dæsj kanel du Det er knallgodt og mye bedre enn yoghurt! Og det blir sagt av en som elsker yoghurt, men dette er enda bedre, fullverdig måltid og karbofattig! Men les på pakningene før du blander.. Jo mere cottage cheese, jo mindre karber blir det..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 15:44   #13
Zhadra
Seniormedlem
 
Zhadra sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 52
Innlegg: 704
Zhadra har en fantastisk aura rundt segZhadra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yoghurterstattning

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Prøv creme fraiche og cottage cheese halvblanda med noen få tinte bringebær og en dæsj kanel du Det er knallgodt og mye bedre enn yoghurt! Og det blir sagt av en som elsker yoghurt, men dette er enda bedre, fullverdig måltid og karbofattig! Men les på pakningene før du blander.. Jo mere cottage cheese, jo mindre karber blir det..

Mmmm, det hørtes godt ut ja, skal prøves Jeg elsker kanel!

__________________



Min journal Min blogg
Zhadra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med litt mer fett / LCHF med litt mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 19:48   #14
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Yoghurterstattning

Ojda.. dette VAR godt jo. jeg liker IKKE youghurt til vanlig,nen hadde såå lyst på noe frukt i går. Så jeg laget en slik med creme fraishe,cittage cheese,litt fun saft, 3 bringebær og litt søtning. NAMM!! Det var nydelig!

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 22:48   #15
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Yoghurterstattning

I kveld tok jeg litt tyrkisk yoghurt og puttet i litt solsikkekjerner, litt linfrø, en liten teskje sommerhonning (ja, jeg vet, men en liten teskje kan man tåle på en hel dag..), 10 dråper vaniljeessens. Det smakte som vaniljeyoghurt! Jeg prøvde også å ha i noen skogsbær og rørte sammen det hele. Knallgodt!! Jeg har ikke spist yoghurt siden jeg begynte i april, for vil helst ikke putte i meg de med kunstig søtning. Men dette skal jeg i alle fall lage mer av! Kan jo variere med type bær, mandler, nøtter, kanel, etc. Bare kreativiteten setter grenser, og "lavkarboere" har mye kreativitet

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 21:29   #16
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Yoghurterstattning

Jeg er veldig glad i yoghurt og kommer til å savne det veldig, så noen av disse variantene må nok prøver.
Men jeg har ikke noe godt forhold til verken Cottage Cheese eller Creme Fraiche, så det blir nok med et rynk på nesa jeg tar første smaken.. hehe
Håper jeg blir positivt overrasket!

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:01   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurterstatning

Kan du ikke heller prøve tyrkisk yoghurt, da?
Smaker jo bare yoghurt naturell og du kan smakssette med saft, syltetøy, frø og nøtter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 10:36   #18
Silva31
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 3
Silva31 er på en erverdig vei

Sv: Yoghurterstatning

Har prøvd den med tyrkisk yoghurt og det var veldig godt. Hadde i FunnLight og noen dråper natreen, mmmm

Ser at det er 5,3 karber i Yoghurten, er redd det er litt mye jeg. Spiste i underkant av 100g til frokost å da er det ikke mer enn 10 karber igjen til resten av dagen.

Silva31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no