Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Lavkarbo i media - igjen! Heia Fedon!

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-12, 10:01   #51
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i media - igjen! Heia Fedon!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Så bra. Spiser du mye frø? Magnesium? Eller hva tror du det kommer av?

Jeg spiser en god del veldig grove lavkarbo brød, ofte med mye frø (les hele frø).
Ellers er det jo en god del grønnsaker, salater osv...=)
Men tipper det egentlig bare kommer av at jeg rett og slett spiser mer regelmessig og sunnere.
(for kan aldri tenke meg at hod dog på shell til frokost, sjokolade til mellommåltid, lyse pizzahorn til lunsj, ett eller anna usunt til middag og alt for mange skiver til kvelds, var nokke sunt, slik som jeg holdt på før)

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 10:55   #52
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i media - igjen! Heia Fedon!!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg er ikke uenig i dette, men uansett er det greit med en påminning om at man må få i seg nok fiber gjennom grønnsaker, belgfrukter og nøtter.

Hvorfor må man få i seg fiber? Fordi noen gjorde studier der en gruppe spiste loff/kneip og en annen gruppe spiste fullkorn og gruppa med fullkorn hadde lavere risiko for tarmkreft? Kanskje det var færre karbohydrater og lavere GI som gjorde utslaget og ikke fiber? De tar det som en selvfølge at man skal spise mye karbohdyrater og korn, så det at fiberet har en magisk evne som gjør at risikoen for tarmkreft senkes er visst mer logisk enn at mindre mat (sukker) til kreftcellene senker risiko for tarmkreft.

Jeg stiller i alle fall stort spørsmåltegn ved om fiber er så forferdelig viktig å få i seg. Gress = 100% fiber. Men man må gjøre forandringer i fiberinntak gradvis for at kroppen skal klare å tilpasse seg til det uten store ubehag.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF-diskusjonen i media |Ingrrid LCHF 7 13-10-11 09:29
Heia Fedon! (God morgen Norge nå) -marie- Nyheter / media 12 29-11-10 13:32
Media kozpia84 Lavkarbo generelt 26 10-01-10 09:23
Heia Fedon :) jeef-micro Barns kosthold 15 23-08-08 22:04
Skriverier i media Ratata Lavkarbo generelt 6 18-11-07 01:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no