Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Rumensk kyllingsuppe

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-09, 15:32   #1
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Rumensk kyllingsuppe

Denne fikk jeg servert i et juleseskap hos en venninne av mamma som er fra Romania. Den var utrolig god! Jeg fikk oppskriften muntlig, og siden jeg ikke er så god på mengder og sånn er alt bare ca. her. Har ikke prøvd å lage den selv enda. Hvis noen har peiling må de gjerne komme med forslag til mengdeforhold!

Kyllingfilet
Sellerirot
Gulrot
Løk
Vann
Rømme
Eggeplommer
Hvitløk
Olivenolje
Eddik
Salt
Pepper

Kyllingfileten(e) kokes hele i vann, sammen med en hel løk, noen gulrøtter og selleriroten. Når de er gjennomkokte, tas alt opp av vannet. Kyllingen skjæres i biter, og legges tilbake i vannet. Grønnsakene er bare smakstilsetning i vannet, og kan kastes. Det blir fin farge på suppa dersom man skjærer en gulrot opp i små biter og legger tilbake igjen. Hvitløken presses og tilsettes i suppa. Så skal den koke en stund, før rømmen røres ut i suppa. Helt til slutt tilsetter man eggeplommene, de skal ikke koke! Man kan godt røre dem ut i litt rømme før man har dem i suppa. Til slutt smaker man til med en dæsj olje, eddik, salt og pepper.

Den jeg fikk servert var med seks kyllingfileter, halvannen boks rømme, 3 eggeplommer og tre fedd hvitløk. De andre mengdene aner jeg ikke!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 17:14   #2
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Rumensk kyllingsuppe

Hmm..spennende!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tandoori hot kyllingsuppe Fjonken Middag 2 13-09-10 10:09
Kyllingsuppe danish Middag 2 02-12-08 17:04
Kyllingsuppe Enid Middag 0 21-11-07 12:23
Lisa's kyllingsuppe Enid Middag 4 04-11-06 22:39
Annes kyllingsuppe Anne Middag 1 06-02-06 01:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no