Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-08, 12:02   #1
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

http://mittegetvalg.blogspot.com/200...-aspartam.html

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 12:27   #2
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Jeg blir helt kvalm.... alt handler om penger og makt. De det går ut over er våre barn.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:36   #3
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Helt utrolig at det er mulig. Jeg ble jo også veldig motivert til å holde meg unna kunstige søtstoffer nå..

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 14:05   #4
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Splenda, suketter, tyggis, pastiller, lightbrus - i skrivende stund rett i bosset.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 15:00   #5
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Hjelpes meg! Noen burde stoppe denne personen fra å skrive mer. En samling løgner presentert på en slik måte at det skal fremgå som sannheter? Kildehenvisning til en som skriver flere usannheter enn vedkommende selv?

Greit nok at man ikke skal leve livet ukritisk, men man skal heller ikke servere andre mennesker løgner forkledd som sannheter.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 15:01   #6
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Altså: jeg er enig i at man ikke skal leve livet på sukkererstatninger... det er selve skrivingen jeg IKKE liker.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 15:06   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Kanskje sukker tross alt er det beste? Tror jeg må finne ut hvor mye karbohydrater det er i en ts sukker.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:24   #8
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Jeg tenker at man må ta det meste med måte.
Det er ikke sunt med masse sukker, og det er heller ikke sunt med masse kunstige søtstoffer. Jeg har hørt lignende om aspartam (det skrives sånn?) men Splenda var nytt for meg.
Etter å ha lest dette, tenker jeg at de få gangene jeg benytter meg av søtstoffer, er kanskje fruktose tingen. Men jeg har netopp kjøpt natreen og splenda, og den ene teskjeen i måneden jeg bruker av dette, det tenker jeg ikke over. Men jeg har begynt å holde meg unda aspartam, i lettbruser og sånt. Jeg kjenner jo også at jeg blir sulten av å drikke det. Også kjenner jeg at jeg får hodepine/migrene av det.
At multinasjonale selskaper gjøre slike ting, det er en velkjent ting, så jeg tviler ikke på at det er en sannehet i det som står skrevet i artikkelen, selv om jeg også savner kildehenvisninger etc. Det er en god ting å være skeptisk til slike artikler samtidig som man ikke skal lukke øynene til hva multinasjonale selskaper kan få seg til å gjøre for makt og penger.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:30   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Nå er jeg også MEGET skeptisk til Aspartame.
Men man skal ha i minnet at de fleste forskningsrapporter ble betalt av sukkerindustrien. Og at folk som "har stått frem" med alskens problemer med aspartame også har blitt heftig betalt av de samme.

Betaler en mye nok kan en få hvemsomhelst til å si hvasomhelst !

Om man bruker kunstig søtstoff i små mengder er det et bedre alternativ en sukker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:50   #10
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nå er jeg også MEGET skeptisk til Aspartame.
Men man skal ha i minnet at de fleste forskningsrapporter ble betalt av sukkerindustrien. Og at folk som "har stått frem" med alskens problemer med aspartame også har blitt heftig betalt av de samme.

Betaler en mye nok kan en få hvemsomhelst til å si hvasomhelst !

Om man bruker kunstig søtstoff i små mengder er det et bedre alternativ en sukker.

Hakke fått en krone fra noen jeg altså...like blakk

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 21:40   #11
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Fortsatt veldig skeptisk - selv om det er slik Nille sier at betalingen går begge veier. Kastet i alle fall siste rest av candarel'en jeg hadde.

Men hva med maltodextrin? Hva er det egentlig?
Har et søtstoff som heter Gold Sweet (eller noe sånt), og den inneholder 97% maltodextrin og 3% aspartam. Er det noe bedre?
Og ER splenda så mye bedre egentlig?

Skal til Norge om to dager og hadde tenkt å kjøpe med meg en del splenda og slikt, men nå ble jeg jammen skeptisk! Ikke at jeg bruker det så masse da, men likevel....

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 04:08   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Hva med sukrin da?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 09:35   #13
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

sukrin har jeg også lurt på, sett det i helsekosten.

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:05   #14
Penny Lane
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 11
Penny Lane er på en erverdig vei

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Kanskje sukker tross alt er det beste? Tror jeg må finne ut hvor mye karbohydrater det er i en ts sukker.

20 kh i en ts sukker hvis jeg ikke tar helt feil her nå.....


Tror og håper virkelig at sukrin er bedre!!

__________________


Penny Lane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 18:35   #15
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Det var ikke verdt det...20 i en teskje...never!

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:34   #16
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

1 ts. sukker er ca 5 g. karbohydrat. 1 ts. sukrin er bortimot 0.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:35   #17
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Men hva med maltodextrin? Hva er det egentlig?

Maltodekstrin er det som er igjen når ølgjæren har spist opp maltosen i vørteren :-)

Ikke så veldig presist forklart, kanskje, men det er ihvertfall en sukkerart som ikke smaker spesielt søtt. Brukes mye som fyllstoff i tabletter, og i søtstoffer som f.eks. Splenda.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 18:38   #18
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Maltodekstrin er det som er igjen når ølgjæren har spist opp maltosen i vørteren :-)

Ikke så veldig presist forklart, kanskje, men det er ihvertfall en sukkerart som ikke smaker spesielt søtt. Brukes mye som fyllstoff i tabletter, og i søtstoffer som f.eks. Splenda.

Men om det ikke er søtt så hvorfor heter det sukkererstatning da? Kan ikke så mye om dette stoffet, og har heller ikke prøvd det noe særlig.. Kan jeg heller bare bruke splenda? Er det bedre enn maltodextrin?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 19:12   #19
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Men om det ikke er søtt så hvorfor heter det sukkererstatning da? Kan ikke så mye om dette stoffet, og har heller ikke prøvd det noe særlig.. Kan jeg heller bare bruke splenda? Er det bedre enn maltodextrin?

Maltodextrin alene brukes ikke som sukkererstatning, men Splenda feks. består av 99 % maltodextrin og 1 % sukralose.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 19:55   #20
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

himmel! Ja., jeg vil hvertfall ikke drikke eller spise søtstoff når jeg er gravid - ei heller gi det til mine barn!!! Og dersom dette bare var reklame for Stevia - så har jeg gått fem på - blakket med for 300 kr for 20 gram med urten... hehe.. Jeg er ikke god på å være kritisk til det skrevne ord!!

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 20:21   #21
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Skal lese artikkelen nå. Men har lenge at mistanke om at jeg blir FEITERE av light brus.. at matlysta kommer ut av kontroll. En amerikansk lege i tyrkia jeg snakket med for 3 år siden anbefalte ikke å drikke mer en en halv liter om dagen. Rottene det var gjort forsøk på tålte ikke lettbrus så godt vistnok. Men de turte ikke offentliggjøre resutaltene for industrien ville jo gå konk...

sukk..vet ikke om jeg tør å lese artikkelen.. men må jo!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 20:32   #22
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Synes det var en litt useriøs artikkel..veldig uvitenskapelig... Bare henvisning til en kvasivitenskapelig bok. Kan ikke ta alt for god fisk!

Men jeg er ganske overbevist om at søtstoffer i større mengder sånn som inntak hver dag kan føre til et eller annet ... Som alt annet gjør ved overdrevent bruk..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 20:38   #23
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Jeg synes det ligger i sakens natur at søtstoffer ikke kvalifiserer som sunne akkurat - det er jo snakk om kunstig søtning, det burde vel si det meste. Så kan det vel variere hvor skadelig det er, det kommer nok an på både inntak og toleranse for slike stoffer, men at vi ikke gjør kroppen noen tjeneste ved å putte i oss kunstige stoffer er da ganske innlysende. Mange erfarer jo også at man t.o.m. gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å bruke kunstig søtning ved at det faktisk hindrer vektnedgang.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 00:24   #24
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Det største problemet er vel kanskje at vi mennesker her på bjerget har vent oss til å spise søtt/sukker som en del av den normale kosten - om enn ikke hver dag?

Altså, selv om mange her skriver at de bruker søtstoffer sjeldent, så tror jeg en person som ALDRI spiste søtt (godterier/kaker/søte drikker etc.) ville blitt sett på med mistro! Og det på tross av at kroppen vår ovehodet ikke trenger det, annet enn det vi får fra frukt og grønnsaker (er man veldig dehydrert f.eks. trenger man et stoff som bl.a. finnes i eplemost, sammen med salt, for å åpne celleportene).

Vi bør kanske spørre oss hvorfor det er blitt slik at et vanlig menneske liksom MÅ spise sukker eller søtstoffer, på tross av at våre forfedre levde fint uten i tusener av år, og på tross av at kroppen vår overhodet ikke trenger det....

Når det gjelder de kunstige søtstoffene....det er ingen tilfeldighet at leger og barn av leger sjelden spiser disse - legene har lest rapportene om de skadelige helsevirkningene fra disse kom første gang for flere tiår siden..
Splenda f.eks? Bare google emnet, og les... Ikke så "naturlig" kanskje likevel.

Jeg tror noen må skrive en bok om sukker/søtningstoffer á la den Allan Carr skrev om røyking... It's all in our head, og vi lurer bare oss selv

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 07:40   #25
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Alle søtstoffer er jo ikke kunstige da. Lakitol, maltitol og xylitol er naturlige, og sistnevnte er til og med BRA for tennene. Noen er bra for tarmsystemet også, feks. Vitasweet, som bidrar til en bedre tarmflora (det er stevia i den så den ble tatt ut av markedet for en stund siden).
Jeg bare nevner det, siden det later til å være en ganske bred oppfatning om at alt som ikke er hvitt sukker = kunstig. Ikke her inne, men sånn generelt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no