Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tagatose vs sukrin?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-11, 16:20   #26
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Jeg har bestilt på nett nå Skal bli spennende å prøve!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:13   #27
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Babycherry, her.

Det står at det kan virke lakserende ved stort inntak.. Noen som har merket noe av det? Håper det ikke har samme virkning som maltitol ihvertfall for jeg kunne tenkt meg å prøve det siden jeg ikke er så glad i kaldsmaken av sukrin..

Jeg har ikke merket noe når jeg har brukt tagatose. Derimot spiste jeg en cavaliersjokolade som er søtet med maltitol...det ble MASSE luft og mageknip

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:20   #28
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har bestilt på nett nå Skal bli spennende å prøve!

Hvor på nettet fikk du handlet det?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 23:59   #29
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Hvor på nettet fikk du handlet det?

Iallefall her

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 12:13   #30
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Iallefall her

Jepp, det var der jeg handlet

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 15:39   #31
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tagatose vs sukrin?

Bakte kransekakestengre i dag, med tagatose i stedet for sukker. Brukte halv mengde av hva man skulle brukt om det var sukker, og sambo'n sverger på at det smakte som vanlige kaker. Jeg synes selv de ble vel søte, skal bruke mindre neste gang.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 17:11   #32
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Iallefall her

Da har jeg bestilt. Gleder meg til å prøve ut oppskriftene dine

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:15   #33
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Bakte kransekakestengre i dag, med tagatose i stedet for sukker. Brukte halv mengde av hva man skulle brukt om det var sukker, og sambo'n sverger på at det smakte som vanlige kaker. Jeg synes selv de ble vel søte, skal bruke mindre neste gang.

Oppskrift ?? Har en eske tagatose som står i skapet og venter på julebakst

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:20   #34
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Oppskrift ?? Har en eske tagatose som står i skapet og venter på julebakst

Brukte den til matprat.no, byttet bare ut melis med halv mengde tagatose. Og som sagt, så ble det litt vel søtt for meg. Skal ta litt mindre neste gang. I tillegg må steketemperaturen ned under 160 grader. Neste gang skal jeg prøve å sette dem lenger nede i ovnen, på rundt 140 i ca 12min til å begynne med.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:54   #35
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Brukte den til matprat.no, byttet bare ut melis med halv mengde tagatose. Og som sagt, så ble det litt vel søtt for meg. Skal ta litt mindre neste gang. I tillegg må steketemperaturen ned under 160 grader. Neste gang skal jeg prøve å sette dem lenger nede i ovnen, på rundt 140 i ca 12min til å begynne med.

Tusen takk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:34   #36
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Jeg spiste det blåbær - ripssyltetøyet som er søtet med tagatose. Herrejemini så godt. Til helga blir det tagatosevaffler og syltetøy, skal i tillegg omsider prøve meg på karamellpudding

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 18:34   #37
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tagatose vs sukrin?

Jeg har gnafset i meg en hel masse tagatesse i det siste. Null vondt i magen, goodie.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 21:23   #38
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tagatose vs sukrin?

O lykke! De løy ikke da de sa tagatose kan karamelliseres.

Jeg har nettopp laget salt mandelknekk. Eller, det blir knekk når det kjølner, klarer bare ikke vente så lenge. :P Da blir det brente mandler, evt. andre nøtter som julekos for meg. Omnomnom.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:22   #39
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

O lykke! De løy ikke da de sa tagatose kan karamelliseres.

Jeg har nettopp laget salt mandelknekk. Eller, det blir knekk når det kjølner, klarer bare ikke vente så lenge. :P Da blir det brente mandler, evt. andre nøtter som julekos for meg. Omnomnom.

Jippi, då blir det brente mandler her også

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:29   #40
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Jippi, då blir det brente mandler her også

Bare husk på at tagatesse er dobbelt så søtt som sukker. :P

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:48   #41
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Bare husk på at tagatesse er dobbelt så søtt som sukker. :P

Eg har brukt tagatesse som søting ei stund men har aldri prøvd å karamellisere det Har litt lyst å prøve å lage karamellpudding også

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 23:11   #42
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg har brukt tagatesse som søting ei stund men har aldri prøvd å karamellisere det Har litt lyst å prøve å lage karamellpudding også

Jeg laget brente mandler til sambo'n i dag, så fant ut at jeg skulle prøve til meg selv og. Funket som bare det.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 00:00   #43
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg laget brente mandler til sambo'n i dag, så fant ut at jeg skulle prøve til meg selv og. Funket som bare det.

Er det sant
Jeg har bestilt tagatose i dag og gleder meg til å teste ut!
Ble mandlene helt sprø altså?

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 01:58   #44
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

http://lowcarbdiets.about.com/od/wha...aralcohols.htm

Her er isomalt listet. Har alltid lurt på hvorfor sorbitol og xylitol har vært mer sett på med skepsis her inne, enn maltitol forresten.

Ja, se her
Maltitol is Not as Sweet As Sugar

Estimates run from 75% to 90% of the sweetness of sugar. Again, the information provided by industry groups tends to give the 90% figure, while other sources say 75%. So, if maltitol has ¾ of the sweetness of sugar, ¾ the calories of sugar, and ¾ the glycemic index of sugar, it isn’t a far leap to the conclusion that you need ¼ more maltitol to get the same effect of sugar, which will give you close to the same effect in most other ways (except for dental cavities). You are basically getting expensive sugar.Tatt herfra: http://lowcarbdiets.about.com/od/nut...a/maltitol.htm

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 02:10   #45
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Add to Watch list

  • Enlarge





Sell one like this
1/2 oz Liquid Sucralose Splenda NO Carbs *MAX* Strength

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 11:45   #46
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Sv: Tagatose vs sukrin?

Hvor køber I Tagatesse? Det findes nemlig ikke i Danmark og jeg kunne bestemt godt tænke mig at smage det:-) Hvis det ikke har det bismag som Sukrinen har, så vil jeg blive lykkelig:-)

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:01   #47
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av ninaPCOliv, her.

Hvor køber I Tagatesse? Det findes nemlig ikke i Danmark og jeg kunne bestemt godt tænke mig at smage det:-) Hvis det ikke har det bismag som Sukrinen har, så vil jeg blive lykkelig:-)

På funksjonellmat.no får du det. Det har litt karbohydrater, i motsetning til sukrin, men skal ha bedre smak.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:15   #48
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av ninaPCOliv, her.

Hvor køber I Tagatesse? Det findes nemlig ikke i Danmark og jeg kunne bestemt godt tænke mig at smage det:-) Hvis det ikke har det bismag som Sukrinen har, så vil jeg blive lykkelig:-)

Du får det også på www.lavkarbohuset.no

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:32   #49
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Tagatose vs sukrin?

Ok, jeg lot meg overbevise. Bestilte tagatose, syltetøy med tagatose (savner det på lavkarbopannekakene) og noen kilo med finmalte mandler uten skall. Julegodter og julebakst here I come.... Håper bare det blir bra nå da...

Kjøpte på allergimat - nb! De har tilbud på tagatose og tagatoseprodukter der nå, samt fri frakt for bestillinger over 700 kr. Jeg lot meg dermed "lure" til å handle for over grensebeløpet.. jaja..l

Edit:
En time senere: Ordren allerede sendt!!!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.

Sist redigert av Chamomilla : 23-11-11 kl 14:09.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 14:04   #50
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Sv: Tagatose vs sukrin?

Tak for hjælpen

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tagatose - søtningsmiddel Livlys Spørsmål om matvarer og oppskrifter 59 29-12-13 00:35
Tagatose Bik Lavkarbo generelt 4 29-09-11 19:14
Tagatose Suann Lavkarbo generelt 9 24-08-11 11:42
Produktene fra Tagatose.. misslinda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 05-08-11 11:10
Sukrin smilefjes:) Ketolysekuren 1 14-10-10 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no