Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tagatose vs sukrin?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-11, 16:10   #51
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Tagatose vs sukrin?

Fikk pakken min fra funksjonell mat i dag, to pakker med tagatose tilsendt portofritt, og jammen hadde de lagt oppi en pose med malte hasselnøtter også, helt uten ekstra kostnader

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 21:52   #52
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Tagatose vs sukrin?

Jeg har lest masse om tagatose nå, men blir ikke helt klok.....

Hvor mye karbohydrater er det i tagatosen når man tar vekk sukkeralkoholene??

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:00   #53
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Taglitose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Sukrin er best?

Jeg syns sukrin smaker pyton, får så enormt med metallsmak i munnen. Så nå skal jeg prøve tagatose.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:30   #54
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Jeg liker altså den finmalte konsistensen til tagatose, den får sånn sukkereffekt da. Jeg bare klarer ikke å spise det. Jeg blir rett og slett uvel av å bruke det. Fysisk altså.

Resten av tagatosen min er nå bare en svær klump, lukka ikke igjen boksen godt nok ,og det MÅ dere gjøre altså. Den tåler ingenting før den herder og blir stein.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 12:23   #55
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Sukrinen fra iherb http://www.iherb.com/Now-Foods-Eryth...454-g/579?at=0 er mer finmalt enn sukrin fra Norge.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 10:45   #56
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tagatose vs sukrin?

Er det dobbelt så søtt som sukker? Mener noen sa 3 ganger, men kan hende jeg blander med noe. Jeg har fått min i posten - og ser frem til creme brulee osv som jeg nå kan lage Bare greit å vite hvor søtt det er :P Brukte litt i te-en idag - og en liten t-skje var nok - men nå er jeg ikke vant med å søte teen lenger, så vet ikke helt om jeg kan bruke det som "mål".

Tenkte også å lage pavlova med det.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 10:50   #57
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Det står at det er dobbelt så søtt som sukker.
Jeg syns det blir for søtt, så jeg bruker 1/3 eller 1/4 del og heller litt sukrin i tillegg.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:08   #58
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Tagatose vs sukrin?

Jeg bruker også 1/3 av det som står

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:10   #59
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Eg brukar stort sett 1/3 eller 1/4, men eg ser at i suksessterta brukar eg 1/2 mengde.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:26   #60
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Tagatose vs sukrin?

Men hvor mange kh er det egentlig pr 100 gram? 40?? Selv om man trenger halv mengde ifht sukker så blir det fort noen gram

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:17   #61
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Men hvor mange kh er det egentlig pr 100 gram? 40?? Selv om man trenger halv mengde ifht sukker så blir det fort noen gram

jeg regner 40

Og i en porsjon med f.eks mandelflarn bruker jeg kanskje 40g... Og får 30 kjeks...

Jeg tenker at dette skal jo ikke brukes hver dag, det er ikke hverdagskosten,liksom

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 15:59   #62
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Hvordan kommer dere frem til 40?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:04   #63
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hvordan kommer dere frem til 40?

Trekker fra sukkeralkoholene:

Næringsinnhold pr. 100 g:
Energi: 175 kcal (effektivt 88 kcal, da Tagatesse brukes i halv mengde av vanlig sukker)
Protein: 0,0 g
Karbohydrater: 79,8 g
- herav Tagatose 39,9 g
- herav sukkeralkoholer 39,9 g
Fett: 0,0 g
Kostfiber: 20,1 g


Sist redigert av Gerd : 03-12-11 kl 16:11.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:07   #64
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Da bli det jo 0, for tagatose er jo også sukkeralkohol? Det fikk jeg ihvertfall beskjed om fra Funksjonell mat.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:12   #65
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Da bli det jo 0, for tagatose er jo også sukkeralkohol? Det fikk jeg ihvertfall beskjed om fra Funksjonell mat.

Næringsinnholdet er hentet fra funskjonellmat sine sider:

http://www.mamut.net/funksjonellmat/shop/

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:17   #66
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Er det jeg også baserer det på og 40 er feil

Tagatose skal også trekkes fra siden det ikke tas opp i kroppen. Sukkeralkoholene tas også i liten grad opp i kroppen og skal heller ikke regnes med. Litt er det i isomalt men ikke mye så og si at det er 0kh er vel litt feil men det er heller ikke 40

Fant omsider svaret jeg fikk fra Funksjonell Mat da jeg spurte om dette:

Sitat:

Karbohydratene som er listet opp i Tagatesse trenger ikke telles med. Tagatose (39,9 g), er karbohydrater som ikke tas opp i kroppen. Sukkeralkoholene består av isomalt og sucralose, og disse består også av tilnærmet lik 0 karbohydrater.
Så Tagatesse er et meget godt alternativ for de som vil unngå karbohydrater J

Lykke til med karamellpuddingen! Gi oss gjerne en tilbakemelding på hvordan resultatet ble.

Ønsker deg en fin dag!


Vennlig hilsen/Kind regards,
Hanne Roseth
Funksjonell Mat AS
Tlf: +47 21 89 98 02

www.funksjonellmat.no
Vi gjør god mat sunnere!

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:23   #67
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Oki,... enda bedre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:24   #68
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Er det noe rart vi blir forvirret

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:02   #69
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Tagatose vs sukrin?

Høres veldig bra ut.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:05   #70
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Er det noe rart vi blir forvirret

Nix.... Så det er godt at slikt bare brukes til festbruk og ikke hver dag

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:12   #71
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nix.... Så det er godt at slikt bare brukes til festbruk og ikke hver dag

Helt enig
Men jeg fikk i hvertfall bekreftet det jeg trodde om tagatose. Nesten null kh og veldig lav GI. Bar

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:19   #72
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Hei
Fant Tagatesse i min lokale Spar butikk i dag...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:20   #73
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei
Fant Tagatesse i min lokale Spar butikk i dag...

Er det lov å spørre hvilken ? Holder til i Drammen jeg også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:26   #74
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Er det lov å spørre hvilken ? Holder til i Drammen jeg også

Spar Kristensen, Holmestrandsveien...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:35   #75
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Spar Kristensen, Holmestrandsveien...

Supert - takk for svar

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tagatose - søtningsmiddel Livlys Spørsmål om matvarer og oppskrifter 59 29-12-13 00:35
Tagatose Bik Lavkarbo generelt 4 29-09-11 19:14
Tagatose Suann Lavkarbo generelt 9 24-08-11 11:42
Produktene fra Tagatose.. misslinda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 05-08-11 11:10
Sukrin smilefjes:) Ketolysekuren 1 14-10-10 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no