Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Sover du nok?

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-07, 14:17   #26
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: sover du nok?

Jer har vært i ketose siden januar, og har aldri i mitt liv sovet så mye som siden jeg begynte med ketolysekuren.

Før sov jeg 5-6t pr natt, nå trenger jeg jaggu minst 8t hver natt for å 'overleve'. Blir så trøtt når klokka nærmer seg 10-halv11 at jeg velger å 'binge'
i stedet for å slumre på sofaen.
Trener mye - regner med at dette påvirker søvnbehovet.

...men merkelig nok har jeg masse energi nå - mye mere enn før ketolysekuren

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 00:25   #27
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

sove???

har lakenskrekk- hatt det i alle årene mine... blitt liksom verre med årene... men så lenge jeg fungerer så bryr jeg meg ikke særlig om det... utenom de fordømte ringene under øyene hehehe ( men takk gud for at det finnes sminke!!) sover som regel 2-3 timer pr natt i trondheim... og døgner gjerne ett par dager... men hjemme hos mamma sover jeg mer!!

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 20:56   #28
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Søvn - hva er det?

De siste åra har jeg vært heldig viss jeg har fått 3-4 timers søvn i døgnet, det er mer vanlig med 0-2.. Den siste uka har jeg ikke sovet i det hele tatt... Nå er det like før jeg går fra min siste rest av vett her



Alyssa den søvnløse



Da er vi to - - -

Oppgitt.


chili.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 21:01   #29
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Dette rådet hjelper ikke på smertene, men på magen og søvnen min ihvertfall: Kalkun til kvelds.


He he, du har rett i det!
(kalkun er jo velkjent for å være søvndyssende.. !)

Godt du har humor også.. !

__________________
Just keep swimming

Sist redigert av chili : 08-04-07 kl 18:53.
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 21:45   #30
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Da er vi to - - -

Oppgitt.


chili.

Chili og Alyssa. Dette må dere fikse.Bruk fastlegene deres. Om nødvendig bør dere vel akseptere sovemedisiner om de mener det. Ingen skam i det.
Søvnløshet over for lang tid sliter mye på kroppen og sinnet. Men jeg er ingen lege. Men anbefaler om det ikke retter seg å besøke en.

Dette er en bra artikkel om søvnvansker.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=336842

  Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:13   #31
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Til Chili og Alyssa:
Selv har jeg aldri vært så plaget som dere, men jeg har alltid vært B-menneske, og i perioder har det nærmest vært umulig å få sove før det gryr av dag...
Etter å ha gått over på lavkarbo har jeg blitt bedre. Samtidig begynte jeg også å bli flinkere til å få nok dagslys. Jeg tar også kosttilskudd.

Dere bør absolutt oppsøke lege ja, men sovemedisin kan dere jo ikke gå på særlig lenge, så dere får insistere på noe mer omfattende oppfølging.

I mellomtida forsøk å få så mye dagslys som mulig, og så tidlig på dagen som mulig.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 23:38   #32
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Til Chili og Alyssa:
Selv har jeg aldri vært så plaget som dere, men jeg har alltid vært B-menneske, og i perioder har det nærmest vært umulig å få sove før det gryr av dag...
Etter å ha gått over på lavkarbo har jeg blitt bedre. Samtidig begynte jeg også å bli flinkere til å få nok dagslys. Jeg tar også kosttilskudd.

Dere bør absolutt oppsøke lege ja, men sovemedisin kan dere jo ikke gå på særlig lenge, så dere får insistere på noe mer omfattende oppfølging.

I mellomtida forsøk å få så mye dagslys som mulig, og så tidlig på dagen som mulig.


Jeg kryper til korset (d.v.s. drar til lege) og får resept på sovepiller (svake) hvis det blir for ille.

... men så har det tidligere kommet (søvnløshet / lite timer pr natt) og gått i perioder m meg.

(Nå er det også p.g.a. store smerter enkelte dager... den er værre. (leddsmerter.) )


uansett, det er viktig å sove nok og
å sove godt, hver natt. !

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 23:39   #33
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Sover du nok?

... he... dagslys og tidligere...

Tidligere enn kl 0630 ? Sikker ??

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 00:49   #34
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Chili og Alyssa. Dette må dere fikse.Bruk fastlegene deres. Om nødvendig bør dere vel akseptere sovemedisiner om de mener det. Ingen skam i det.


Dette er en bra artikkel om søvnvansker.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=336842


Veldig bra link!

Takker!

__________________
Just keep swimming

Sist redigert av chili : 08-04-07 kl 18:52.
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 08:50   #35
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sover du nok?

I natt fikk jeg bare sove et par timer pga. intense ryggsmerter.
Lå å vred meg og stresset...
La på meg 1 kg!

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 10:57   #36
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sover du nok?

Jeg sliter med søvnen for tiden også, mest pga hodepine, nakkesmerter og generelt stress rekner med at det går over når jeg får ordnet opp i saker og ting...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 11:54   #37
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

... he... dagslys og tidligere...

Tidligere enn kl 0630 ? Sikker ??

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 23:27   #38
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Sover du nok?

Det er vel en av mange gode grunner til at jeg følger lavkarbo. Jeg sover så godt! Og er mere opplagt når jeg er våken.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 00:54   #39
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Sover du nok?

Ja, samme her, Donjuanwannabe! Derfor er det litt leit, at det ikke virker sånn for alle!
Håper bare det går over!
Og nå skal jeg legge meg...
Riktig god natt og sov godt alle sammen!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 04:31   #40
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sover du nok?

Sitter her med smerter midt på natta og er så uendelig trøtt....nytter ikke med lavkarbo når ryggen verker som et helvete...løper å henter varmepute....

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 13:02   #41
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Sover du nok?

Jeg skjønner det, Lilletrine! Ønsker deg en snarlig bedring av ryggen! Og håper du kan få behandling som virker, om det ikke er noe som går over av seg selv.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:03   #42
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sover du nok?

Takk!
Er under utredning, men det tar sin tid...
Har prøvd fysioterapi, medisiner og kiropraktor, men blir bare verre.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 00:44   #43
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.



Jeg mente : mener du at jeg bør stå opp TDLIGERE enn kl 06.30 ??

Jeg må nemlig stå opp kl 0630 5 dager i uka. (har stort barn m 3 0'te timer pr uke.)

Derav denne:

Frisk luft er greiere...

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 00:50   #44
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Det er vel en av mange gode grunner til at jeg følger lavkarbo. Jeg sover så godt! Og er mere opplagt når jeg er våken.



Enig!!



Nå sover jeg som en stein.

.. når jeg først har sovna.

(ekstra godt med ferie her i gården..!)

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 18:47   #45
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Jeg mente : mener du at jeg bør stå opp TDLIGERE enn kl 06.30 ??

Jeg må nemlig stå opp kl 0630 5 dager i uka. (har stort barn m 3 0'te timer pr uke.)

Derav denne:
Frisk luft er greiere...

Nå skjønte jeg... Jeg sa dagslys så tidlig som mulig. Sa jo ikke at du måtte skaffe deg det om morgenen, om det er for tidlig for deg, eller det ikke lar seg gjøre. Selv merker jeg at det har effekt selv om ettermiddagen, men at jeg "må" ha minst en halvtime hver dag.
Det skal visstnok være bra for så mye, dagslys, så jeg anbefaler deg å prøve og se om det hjelper!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 23:37   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sover du nok?

Vi har vinduer på begge sider av solen, altså oppgang og nedgang. Jeg drar fra gardinene og henger i solsteken fra vinduet om jeg ikke skulle komme meg ut. Guri malla, jeg kjenner at det gjør godt!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 00:47   #47
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Sover du nok?

Når det gjelder søvn, mener jeg, generellt, at det er viktig

både å sove nok hver natt : ( minst 7 t pr natt. )

og ikke minst ha en jevn døgnrytme.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 12:43   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sover du nok?

...Men når det gjelder døgnrytme så merker jeg at jeg har langt lettere for å hente meg inn etter en helg enn det jeg hadde før

(har litt dilemma med at jeg liker å være oppe sent, og å stå opp tidlig -det er liksom det foretrukne.)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 18:24   #49
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

fant denne på vgs nettside:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124373



Her er starten på denne tråden !




( 1ste innlegg, m link. ).

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg spiser ikke nok! Noen tips? Mint Spørsmål og svar 24 24-11-06 21:17
Når skal jeg føle meg slank nok? Engmar Generell diskusjon 2 19-10-06 18:31
Sover du for lite? Gamla Fysisk og mental helse 27 15-12-04 15:23
Nok en idiotisk artikkel.. mofe Lavkarbo generelt 5 19-11-04 15:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no