Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 13:01   #1
Sunnisol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 34
Sunnisol er på en erverdig vei

Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Bare nysgjerrig. Det hadde jo vært helt topp. Gruer meg til vår og pollensesong

Sunnisol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 13:32   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Har hørt om flere som ikke merker noe til pollenallergien i det hele tatt etter at de la om til lavkarbo
Jeg merker ingen forskjell, men har hørt om mange altså.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 14:10   #3
Sunnisol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 34
Sunnisol er på en erverdig vei

Sv: Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har hørt om flere som ikke merker noe til pollenallergien i det hele tatt etter at de la om til lavkarbo
Jeg merker ingen forskjell, men har hørt om mange altså.

Å, nå fikk jeg et lite håp Er vanligvis ekstremt allergisk, og viser det seg at lavkarbokostholdet mitt gjør at allergien blir bedre, lover jeg herved meg selv å aldri endre livsstil

Sunnisol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 14:26   #4
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Jeg merket veldig bedring den første sesongen etter at vi la om til lavkarbo, men den andre sesongen ble jeg verre igjen...

Ganske spent på hvordan det blir i år.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:33   #5
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Mannen merket ingenting til pollenallergien sin i fjor sommer. Gikk en god stund før det slo oss at han ikke hadde måttet ta tabletter, enda pollenet var i full sving.

Ganske praktisk.

Spennende å se hvordan det går i år.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 17:48   #6
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Ja, jeg har blitt veldig mye bedre. Det har svingt før også, men nå har jeg ikke måttet ta noen allergitabletter på flere år.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:14   #7
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Jepp! Jeg merker i det hele tatt lite til både allergi og astma. Og jeg hadde det ganske ille.
Både allergi mot hund og pollen er så godt som borte! Merker kanskje en liten antydning fortsatt, men det må man vel godta når man ikke klarer la være å kose med de nydelige hundene til min søster Har ikke gjort annet enn å legge om til lchf, så det må jo være det som har funka Jippi!

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:27   #8
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Jeg har merket at katteallergien min ble litt bedre etter jeg begynte på lavkarbo. Tilogmed under "pausen" min på 3 mnd fra lavkarbo merket jeg mindre til allergien min. Før kunne jeg ikke være i samme rom som katter uten å reagere kraftig med at jeg ble helt tett i halsen/brystet og måtte ha astmamedisin eller i flere av tilfellene få sprøyte på legevakten. Eneste jeg merker nå er tett nese og rennende/kløe i øynene! Tør selvfølgelig ikke ta på kattene, men det holder for meg at jeg nå kan være hos venner jeg ikke kunne være hos før

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 08:48   #9
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost?

Jeg har opplevd to bedre sesonger, men om det er tilfeldig fordi jeg er i ferd med å "vokse det av meg" er jeg ikke sikker på...

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har opplevd å få vondt i magen/kvalme av lavkarbobrød? Tøsa! Generell ernæringsdebatt 6 04-08-11 11:24
Å ikke gå ned helt i starten - noen andre som har opplevd det? Becky Lavkarbo generelt 8 17-02-11 00:01
Dette er helt vilt! Noen som har opplevd det samme? paprika Spørsmål og svar 9 10-08-10 20:30
Noen som har opplevd dette? (ang utskeiing) cilemora Spørsmål og svar 7 14-03-09 13:00
Noen som har opplevd dette? frk.slankelyst Stoffskifte / hormonproblemer 6 30-09-07 15:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no