Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-11, 10:56   #9051
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei nei nei.... premien skal jo stå i banken til 0,25% rente, da vettu, det går mykje fortare da!

Eg lurer på ein ting. Eg har eit gammalt skrap-kjøkken. Stygge mørkerøde frontar. Det sug jo til seg alt som er av lys. Eg har ikkje råd til å skifte frontar, og dessutan er heile kjøkkenet så gamalt at det nesten ikkje heng i hop så skal noko skiftast så skal alt skiftast. Men som sagt, det har eg ikkje råd til.

Kan det late seg gjere, med nokonlunde ok resultat, å berre male desse frontane? Folk eg har snakka med har vore litt tvilande til det. Er det nokon av dykk som har prøvd dette og evt kan anbefale ein type maling og metode som funkar? (Altså, ikkje å ta det med til proff spraying e.l., vi snakkar om DIY på ekstrembudsjett her.)

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 20-07-11, 11:13   #9052
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Nei nei nei.... premien skal jo stå i banken til 0,25% rente, da vettu, det går mykje fortare da!

Eg lurer på ein ting. Eg har eit gammalt skrap-kjøkken. Stygge mørkerøde frontar. Det sug jo til seg alt som er av lys. Eg har ikkje råd til å skifte frontar, og dessutan er heile kjøkkenet så gamalt at det nesten ikkje heng i hop så skal noko skiftast så skal alt skiftast. Men som sagt, det har eg ikkje råd til.

Kan det late seg gjere, med nokonlunde ok resultat, å berre male desse frontane? Folk eg har snakka med har vore litt tvilande til det. Er det nokon av dykk som har prøvd dette og evt kan anbefale ein type maling og metode som funkar? (Altså, ikkje å ta det med til proff spraying e.l., vi snakkar om DIY på ekstrembudsjett her.)

Du kan fint pusse ned og male opp gamle kjøkkenfronter. Har gjort det selv med et veldig bra resultat. Fjerna gamle handtak, sparkla igjen hullene og kjøpte nye handtak på biltema (billig) Lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-07-11, 11:14   #9053
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Nei nei nei.... premien skal jo stå i banken til 0,25% rente, da vettu, det går mykje fortare da!

Eg lurer på ein ting. Eg har eit gammalt skrap-kjøkken. Stygge mørkerøde frontar. Det sug jo til seg alt som er av lys. Eg har ikkje råd til å skifte frontar, og dessutan er heile kjøkkenet så gamalt at det nesten ikkje heng i hop så skal noko skiftast så skal alt skiftast. Men som sagt, det har eg ikkje råd til.

Kan det late seg gjere, med nokonlunde ok resultat, å berre male desse frontane? Folk eg har snakka med har vore litt tvilande til det. Er det nokon av dykk som har prøvd dette og evt kan anbefale ein type maling og metode som funkar? (Altså, ikkje å ta det med til proff spraying e.l., vi snakkar om DIY på ekstrembudsjett her.)

Jeg malte på kjøkkenet for 2 år siden... kan ikke si jeg angrer. De i butikken ville omtrent ikke selge maling til meg da jeg fortalte hva jeg skulle gjøre...de tvilte nemlig på at det kom til å bli noe bra...

Jeg endte med å kjøpe vanlig veggmaling og slang over alt som var...her snakker vi skapfronter, fliser og vegger. Nå 2 år etter har det blitt EN skrape på en flis, men det fyllte jeg i med litt maling her om dagen.

Tenk om jeg hadde hørt på de i butikken og bodd med mitt mørke, utrivelig kjøkken fordi de mente jeg ikke kunne male?

Det viktigste er å bruke HUSVASK og vaske skikkelig...kjøkkeninnredning er ofte litt *fettete* pga stekeos osv... Husvask er en såpe du får kjøpt på steder som selger maling. Jeg tok to runder med husvask og lot det tørke godt mellom hver gang og før jeg malte.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 20-07-11, 11:16   #9054
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjøpte forresten nye skapknottehåndtaksaker og skuffehåndtaksaker på Claes Olson... Hele kjøkkenet så jo splitter nytt ut og jeg var superfornøyd...

Jeg brukte forresten hvitt på skap og skuffer og lyse-lyse-lyseblått på veggene.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 20-07-11, 11:16   #9055
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hehe, sant det! Ja, da blir jeg nok millionær fort nok.

Jeg synes du skal male dem, jeg. Om du får skrudd dem litt sammen sånn at de ikke henger og slenger, så er jeg stort fan av å bruke ting til de faktisk ikke er brukelige lenger, og et strøk maling eller tre kan gjøre så mye!
Her i leiligheten min har jeg superfete femtittallsskap som noen i et anfall av galskap har malt i en sånn grønnfarge som kirurger har på operasjonsklærne sine. Jeg malte hele kjøkkenet helt hvitt, tak og alt, og så malte jeg skap og skuffer aubergine-lilla, og bytta ut de kjipe Ikea-knottene med blomsterknotter i glass fra Indiska. Ok, fargen er mørk, men det gjør ikke så mye, da kjøkkenet og inredninga er så lite, og det ble altså så mye finere!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-07-11, 12:23   #9056
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det finnes faktisk billakkeringsplasser som tar på seg oppgaven med å spraymale kjøkkenfronter. Det koster mer enn å gjøre det selv, men resultat et blir veldig bra og det koster atskillig mindre enn å skifte de.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-07-11, 13:24   #9057
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En vanlig salat som serveres som mat og ikke tilbehør, skal den serveres i dyp tallerken, eller på flat?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 20-07-11, 13:31   #9058
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

En vanlig salat som serveres som mat og ikke tilbehør, skal den serveres i dyp tallerken, eller på flat?

En salattallerken er som en bred suppetallerken.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 20-07-11, 13:31   #9059
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

En salattallerken er som en bred suppetallerken.


Ah! Flott, takk for svar!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 20-07-11, 14:43   #9060
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg lurer på ein ting. Eg har eit gammalt skrap-kjøkken. Stygge mørkerøde frontar. Det sug jo til seg alt som er av lys. Eg har ikkje råd til å skifte frontar, og dessutan er heile kjøkkenet så gamalt at det nesten ikkje heng i hop så skal noko skiftast så skal alt skiftast. Men som sagt, det har eg ikkje råd til.

Mal ivei! Vi brukte faktisk maling fra Europris da vi malte kjøkkenet for snart 2 år siden og det er like fint.

Skru ned alle fronter og evt. lister som også skal males - da blir det mye penere! Legg det helst flatt og skrubb ned med noe som fjerner fett (altså ikke grønnsåpe!). Tørk og om det er veldig mørkt ville jeg nok grunnet først - ble om å få tilsatt farge i grunningen i den fargen du skal male i, det er lurt! Vi brukte sperregrunn (ikke bare heftgrunn) og dekket faktisk så godt på de gamle panelveggene på stua at det holdt med ett malingsstrøk oppå! På kjøkkenskapene tror jeg vi bare brukte maling, 2 strøk.

Gå over skruer og hengsler og skuffer og sånt og se om det ikke er noe som kan strammes opp med noen ekstra skruer her og der så det henger bedre sammen. Nye knotter/håndtak gjør seg - koster ikke all verden på Clas Ohlson. Om det er håndtak med to skruhull så ta mål fra sentrum til sentrum, der er det to standarder fant jeg ut.

Lykke til! Det blir så fint at!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 20-07-11, 15:05   #9061
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

...Eg lurer på ein ting. Eg har eit gammalt skrap-kjøkken. Stygge mørkerøde frontar. Det sug jo til seg alt som er av lys. Eg har ikkje råd til å skifte frontar, og dessutan er heile kjøkkenet så gamalt at det nesten ikkje heng i hop så skal noko skiftast så skal alt skiftast. Men som sagt, det har eg ikkje råd til.

Kan det late seg gjere, med nokonlunde ok resultat, å berre male desse frontane? Folk eg har snakka med har vore litt tvilande til det. Er det nokon av dykk som har prøvd dette og evt kan anbefale ein type maling og metode som funkar? (Altså, ikkje å ta det med til proff spraying e.l., vi snakkar om DIY på ekstrembudsjett her.)

Om du har lyst på glatt overflate, så er det små ruller å få kjøpt som skal gi et "lakkert" inntrykk. Jeg klarte å skrape opp en lys innedør med støvsugeren. Det synes ikke lenger
Jeg kjenner også flere som har malt gamle kjøkkendører med fint resultat.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 20-07-11, 17:30   #9062
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Etter jeg begynte på lavkarbo, har jeg følt meg endel trøttere enn vanlig, og noe hodepinne. Generelt "tett" i hodet. Er det vanlig i starten?

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo
Gammel 20-07-11, 17:33   #9063
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Helt normalt; kroppen trenger litt tid til å omstille seg til å bruke fett istedet for "fast-fooden" den har fråtsa i tidligere, altså karbohydrater.
Viktig å drikke mye (vann) og la kroppen få tid til å omstille seg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 20-07-11, 17:38   #9064
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når bør man merke vektnedgang? FØrste uke?

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo
Gammel 20-07-11, 18:21   #9065
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

Når bør man merke vektnedgang? FØrste uke?

Det varierer veldig. Noen som har veldig mye å ta av kan oppleve å gå ned 5 kg den første uka, men det aller meste er vann da. Andre har ikke så mye "overskuddsvann" og opplever ikke vektnedgang før fettet begynner å forbrennes, det kan ta noen uker. Selv gikk jeg ned 2,5 kg på 10 dager da jeg begynte på lavkarbo første gangen. Senere har det gått tregere, men jeg er ikke overvektig egentlig, bare synes maten er veldig god og føler at kroppen min liker det (bortsett fra at lårene mine blir helt kraftløse...).

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 20-07-11, 18:44   #9066
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

Etter jeg begynte på lavkarbo, har jeg følt meg endel trøttere enn vanlig, og noe hodepinne. Generelt "tett" i hodet. Er det vanlig i starten?


Hvis du ikke allerede har vært innom denne tråden, nemlig arnakristins nybegynnertråd, kan den være fin og lese gjennom for nybegynnere Der står det en del om hva man kan forvente de første ukene og typiske spørsmål en nybegynner vil stille - og ikke enda vet at han/hun vil stille

Plagene dine er typiske sukkerabstinenser fordi kroppen jobber med og tømme glukoselagrene og kroppen enda ikke har fått ordentlig i gang fettforbrenningen fra mat/kroppsfett. Sørg for å spis nok mat - og ikke minst fett og drikk nok vann. Det går over i løpet av de første par ukene.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-07-11, 01:03   #9067
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan cellulitter (krøllete kropp) bli bedre på lavkarbo?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-07-11, 06:57   #9068
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kan cellulitter (krøllete kropp) bli bedre på lavkarbo?

Jeg vil si "ja, men det tar LANG tid". Lang tid fordi jeg tror det ikke bare forutsetter tømming av fettcellene, men også vente til de dør og ikke blir erstattet av nye.
Før trodde man at man "satte" antall fettceller enten i tenårene, eller "på høyeste fettnivå i kroppen"... nå er man ikke så sikker på at det stemmer lenger.

For min egen del (nå 60, har vært 85 som 19åring, så ned til 62-ish og opp til 75 før nå (endelig!?) igjen).kan jeg heldigvis si at jeg ikke har celulittmengden fra da jeg var på vei ned fra 85... Ikke fra 75 heller og det siste er bare et lite år siden.

Skal jeg si hva jeg tror så er det at "godt fett" (da mener jeg ikke industrialiserte frøoljer utenom kaldpresset oliven- eller rapsolje, men mer kokosfett og dyrefett og meierismør) har mye å si for å kvitte seg med dem. Jeg *tror* celulitter har mye med slaggstoffer å gjøre slik at de lettere blir borte med "ordentlig" mat og rene produkter. Vi vet så lite om hva alle tilsetningsstoffer gjør med oss på lang sikt....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-07-11, 07:40   #9069
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Cellulitter eller sukkerspin, som jeg kaller det, blir ihvertfall betydelig mindre når du kutter karber

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 21-07-11, 10:30   #9070
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Cellulitter skyldes vann, og karbokutt er ekstremt vanndrivende. Så ja

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-07-11, 14:10   #9071
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kva møbelkjeder kan ein finne ute i distriktet i Noreg? Noko anna enn Bohus, Møbelringen, Fagmøbler, Skeidar, Jysk? Nokon som har gode (eller mindre gode) erfaringar å dele, eller tips å gi?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-07-11, 14:16   #9072
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kva møbelkjeder kan ein finne ute i distriktet i Noreg? Noko anna enn Bohus, Møbelringen, Fagmøbler, Skeidar, Jysk? Nokon som har gode (eller mindre gode) erfaringar å dele, eller tips å gi?

Det finnes jo en del innenfor "hvitstilmovementet" rundt omkring og på nett...?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-07-11, 14:45   #9073
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Som i alt i kvitt? Usj. Berre lurte på om nokon hadde kjøpt sofa til dømes, som var bra, eller mindre bra... Vi har ein del møblar, men må ha ny sofa + ein sovesofa. Har ikkje noko mot å kjøpe brukt, men då må ein finne noko som passar.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-07-11, 15:20   #9074
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Har ikkje noko mot å kjøpe brukt, men då må ein finne noko som passar.

finn.no ?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 21-07-11, 15:24   #9075
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

finn.no ?

Tru meg, eg har tråla! Har omtrent budd der siste vekene. Der er mykje, for all del. Men det er greit å kike litt på nye møblar også, for å få ei viss ide om prisnivå på ting.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no