Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-14, 00:14   #24051
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Carpe diem, betyr kanskje: Grip dagen...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 15-10-14, 01:12   #24052
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor velger man leve et liv man vet ikke er optimalt samtidig som man "ser" det optimale parallelt? Og bare ser optimale dager og år forsvinne?

Fordi man må velge hvem det skal være optimalt for? Og det ligger vel ikke i kvinners natur å velge det optimale for seg selv og ofre andre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-10-14, 11:34   #24053
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fordi man må velge hvem det skal være optimalt for? Og det ligger vel ikke i kvinners natur å velge det optimale for seg selv og ofre andre.

Det der er en stor misforståelse, spør du meg. Om jeg har det godt med meg selv kan jeg møte andre på en god måte - det betyr i alle fall ikke at jeg ofrer andre, tvert i mot. Jeg kan se deg og dine behov mye bedre om jeg allerede tar vare på meg selv. Om jeg driter i meg selv har jeg det ikke godt og kan ikke gi deg noe godt heller.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :)
Gammel 15-10-14, 11:42   #24054
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Om jeg driter i meg selv har jeg det ikke godt og kan ikke gi deg noe godt heller.

Det handler vel ikke i å drite i seg selv, men om hvor man plaserer seg selv ift andre. Om man anser seg selv som verdens midtpunkt og alltid prioriterer det som gagner en selv vil ikke verden rundt syns man er en særlig god eller nyttig ressurts uansett hvor bra man anser å ha det selv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-10-14, 12:33   #24055
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det vanlig/normalt at animalsk fett kan være spesielt problematisk om man har utviklet galleblæreproblemer? (Eller er det verd å mistenke andre syndere når måltider med animalsk fett har smertefulle konsekvenser?)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 16-10-14, 09:45   #24056
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Er det vanlig/normalt at animalsk fett kan være spesielt problematisk om man har utviklet galleblæreproblemer? (Eller er det verd å mistenke andre syndere når måltider med animalsk fett har smertefulle konsekvenser?)

Nyrestein, feks.
Så jeg ville vel tatt meg en tur til legen.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 16-10-14, 16:16   #24057
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når er det passelig for barn å være med kamerater hjem alene? Altså sammen med foreldrene, ikke helt alene. Guttungen er tre år og fire mnd og skal være med en i dag. Kjenner jeg syns det er tidlig? Men ville ikke si nei heller...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-10-14, 16:17   #24058
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Når er det passelig for barn å være med kamerater hjem alene? Altså sammen med foreldrene, ikke helt alene. Guttungen er tre år og fire mnd og skal være med en i dag. Kjenner jeg syns det er tidlig? Men ville ikke si nei heller...

Det går nok bra, men ha strøm på telefonen i tilfelle han vil hentes.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 16-10-14, 16:45   #24059
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tre år er gammelt nok. De fleste med en treåring klarer fint å passe på to.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 16-10-14, 17:57   #24060
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

De fleste med en treåring klarer fint å passe på to.

Det er stor forskjell på to jenter og to gutter, Og hva klarer stelle til på et på timer! Begge to er i overkant propell i tillegg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-10-14, 18:37   #24061
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er stor forskjell på to jenter og to gutter, Og hva klarer stelle til på et på timer! Begge to er i overkant propell i tillegg.

Går nok fint. Er han andre propell er de jo vant med propeller. Og blir det for mye ringer de og ber deg hente ham.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 17-10-14, 17:00   #24062
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan love at det går for seg med jenter også. Alt de klarer å gjøre og sprellende de finner på i løpet av bare et par timer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 17-10-14, 17:53   #24063
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg passet en niese og en nevø på 5 og 4 år for en søster som måtte jobbe en sommer, hadde de med på en liten familiehytte vi hadde den gang, hvorpå min andre søster leverte sine to på 4 og 2 år, for hun mente at hvis jeg kunne passe barn for min ene søster, så kunne jeg ta hennes også.
Dermed hadde jeg plutselig 4 barn, det var en utfordring for en tante. Har ikke barn selv, så jeg er ikke helt trent på å ha et øye på fire. Men det gikk bra.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 17-10-14, 18:05   #24064
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er mine unger voksne nå, men da de var små var det alltid travelt siden tre av mine fire er ADHD-barn. Likevel fungerte det helt supert å låne de tre ungene til noen slektninger både på dagtid men også på ferier. Av de tre har en ADHD og to av dem er også hørselshemmet. Med 7 unger rundt seg ble det alltid litt flir når vi foreksempel var i butikken, fordi jeg hele tiden hadde opptelling for å være sikker på at jeg ikke mistet noen. Spesielt han nestminste min var av den typen som forsvant i det øyeblikket jeg mistet kontakt med ham, og opp gjennom årene har han nok gitt meg en del grå hår når vi har vært nødt til å få hjelp til å finne ham.
Det fungerte oftest slik at det ble mindre strevsomt å være den voksne fordi ungene, med rett motivasjon, ble mye mindre krevende siden de aktiviserte hverandre.
Nå var dette i "gamle dager" der hverdagen hos oss var preget av aktiviteter og rutiner og ikke elektroniske aktiviseringsting slik som i dag, så kanskje var forutsetningen litt annerledes da?
Jeg har forøvrig alltid funnet at det å lese høyt for ungene er den beste måten å roe dem ned på når de er i ferd med å bli helt propell. Det rorer ungene, er kos og i dag er deisse stundene noe alle ungene husker med glede

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 19-10-14, 17:44   #24065
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Jeg passet en niese og en nevø på 5 og 4 år for en søster som måtte jobbe en sommer, hadde de med på en liten familiehytte vi hadde den gang, hvorpå min andre søster leverte sine to på 4 og 2 år, for hun mente at hvis jeg kunne passe barn for min ene søster, så kunne jeg ta hennes også.
Dermed hadde jeg plutselig 4 barn, det var en utfordring for en tante. Har ikke barn selv, så jeg er ikke helt trent på å ha et øye på fire. Men det gikk bra.

Lille Gubben foreslo en gang på ramme alvor at vi i tillegg til mine to (som da var 10 og 12?) skulle ta med hans onkelunger som vi passet, de var 6 og 8, på hytta vår så kunne han og svigerfar jobbe mens jeg passet ungene. Jeg blånektet. En ting er mine to, de vet jeg at jeg kunne stole på, å ha de to andre der midt oppi myrhøl og vann og alt mulig - aldri i verden! Han ble litt sur husker jeg, men han fikk klar beskjed om at jeg ikke tok sjansen på det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-10-14, 14:34   #24066
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vil fårikålkraft som har vært frosset ned et år fortsatt være brukandes?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 21-10-14, 15:03   #24067
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Super link om kraft: http://naturogmat.no/hvordan-koke-kr...g-viderekomne/

Nå er den veldig lang den teksten, men damen som har skrevet den sier at:

Jeg vil anta minst et år, særlig hvis den er laget kun på ben og uten salt og grønnsaker. Den vil ikke bli ødelagt på noe vis, så det er ikke farlig å bruke kraft som er eldre enn dette, jeg antar bare at den vil kunne tape seg litt i smaksintensitet etter dette. Fettet som ligger på toppen vil kunne harskne med tiden, dette er det eneste som kanskje skal fjernes av de som er påpasselige med slikt.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :)
Gammel 21-10-14, 15:18   #24068
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så lenge det er godt forseglet, holder det seg en god stund. Jeg tror jeg har tint opp fårikålkraft som er flere måneder gammel, og brukt i lapskaus. Du kjenner det fort når det har tint - om det lukter vondt av fettet på toppen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-10-14, 15:39   #24069
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, takk. Da prøver jeg i hvert fall før det eventuelt går i søpla. Koker opp en liten dæsj først og smaker før jeg kaster elgkjøttet og grønnsakene oppi

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 21-10-14, 15:46   #24070
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ok, takk. Da prøver jeg i hvert fall før det eventuelt går i søpla. Koker opp en liten dæsj først og smaker før jeg kaster elgkjøttet og grønnsakene oppi

Lurt!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :)
Gammel 22-10-14, 14:11   #24071
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vet at det har vært diskutert før om hva man bør fore katt med og hvilke erfaringer folk har med ulike fortyper, men finner det ikke igjen. For å si det sånn, mine katter er rare og vil ikke ha rått kjøtt uten at de har fanget det sjøl. De rører knapt nok fisk og vil helst ha tørrfôr, med litt våtfôr innimellom. Jeg fikk noen prøver på det foret som selges på bl.a. plantasjen og slankefor hos dyrlegen, men hallo hovedingrediensen er jo ris, korn og mais . Katter skal jo ha catkinsdietten, ikke rart den ene min er blitt litt småfeit i det siste (alt fe er sin herre likt ).
I jakten på et bra kattefor kom jeg over følgende http://aarneszoo.no/orijen/ - lavkarbo for katter/hunder Noen som har erfaring med dette foret eller vet om tilsvarende?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-10-14, 16:14   #24072
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg vet at det har vært diskutert før om hva man bør fore katt med og hvilke erfaringer folk har med ulike fortyper, men finner det ikke igjen. For å si det sånn, mine katter er rare og vil ikke ha rått kjøtt uten at de har fanget det sjøl. De rører knapt nok fisk og vil helst ha tørrfôr, med litt våtfôr innimellom. Jeg fikk noen prøver på det foret som selges på bl.a. plantasjen og slankefor hos dyrlegen, men hallo hovedingrediensen er jo ris, korn og mais . Katter skal jo ha catkinsdietten, ikke rart den ene min er blitt litt småfeit i det siste (alt fe er sin herre likt ).
I jakten på et bra kattefor kom jeg over følgende http://aarneszoo.no/orijen/ - lavkarbo for katter/hunder Noen som har erfaring med dette foret eller vet om tilsvarende?

Har ikke vært borti det fôret eller tilsvarende, men den ene katten til foreldrene mine er som din og vil ikke spise rått kjøtt som han ikke har fanget selv. Men litt lever likte han, og litt eggeplomme likte han. For å venne katten til kan du jo også prøve å spe ut med noe han liker og så bruke mindre og mindre av det? For eksempel har jeg blandet eggeplomme med bittelitt rømme til katt som ikke ville spise eggeplomme. Jeg har også lagert en slags deig av kjøtt, innmat gjennom kjøttkvern og tilsatt egg. Det gikk ned på høykant.

Jeg derimot har litt motsatt problem her. Jeg skulle gjerne ønske at katten min spiste flere av alle de musene og fuglene hun drar inn gjennom katteluka... Jeg plukker 1-2 mus hver eneste dag her i huset. Rekorden er 6 mus og fugler på en dag. Fyller jo nesten hele restavfallsdunken med muselik.

Men det er ikke alltid hun gidder å drepe dem heller. Kjempegøy å våkne med ei levende mus i senga...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-10-14, 16:53   #24073
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis man velger tørrfor til katt/hund vil jeg si at Orijen er det absolutt beste man får tak i. Det kan se dyrt ut, men stort sett trenger de mindre formengde på dette kontra andre tørrfor.

"Vom og hundemat" har også kommet med kattemat nå. Det er verdt å prøve, men om den ikke liker rått så er det ikke sikkert den vil ha da. Men krever jo litt fryseplass om man ikke har lett tilgang til dyrebutikken. Men ser på siden at det fåes i dyrebutikker over hele landet fra desember 2014. Vet at noen har kjøpt allerede, men det er kanskje begrenset.

http://www.vomoghundemat.no/riktig-kattemat.html

Vi forer vår hund på vom og hundemat, med litt orijen innimell og er storfornøyd

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-10-14, 18:09   #24074
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Orijen er noe av det beste tørrfòret på markedet etter mitt syn, men ser på katteprat at en del katter får kløe eller løs mage av ren Orijen.
Mine pøbler liker det de gangene de har fått det.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-10-14, 18:47   #24075
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Supera jeg har prøvd alle triks i boka for å fore de "sunnere" de vil bare ikke og det blir et jækla bråk. Har to katter som det knapt er lyd i bortsett fra når de må sitte i bur på vei til dyrlegen og maten er feil, da blir det mye lyd gitt

Har kjøpt en liten pose av det foret og prøver. Ser at det har 42% protein mens de andre har rundt 30-35% og hovedingrediensene er mais og ris. Og når snuppene får av det sluker de det og overspiser, de er nok karbojunkier som mora

Takk for tips forresten

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no