Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

April 2011 --->

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 23:32   #1
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

April 2011 --->

Jeg skal ned 20 kg. Forsøker ketolyse, men antar at det ikke vil fungere før jeg klarer å kutte Pepsi Max. Gruer meg fryktelig til det. Jeg antar at det eneste som nytter er å hoppe i det.

Noen som vil være med?

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 00:53   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: April 2011 --->

Er det en spesiell grunn til at du tror at det ikke vil fungere med Pepsi Max? Det er mange som kan drikke det helt fint, og gå ned i vekt samtidig.

Jeg er et levende eksempel. Jeg har til nå gått ned 15 kg på 12 uker. Og jeg drikker en god del Pepsi Max!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 01:05   #3
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: April 2011 --->

Nå gikk ikke jeg på ketolyse, men Lutz (72 kh) når jeg gikk ned mine 15-16 kg. Drakk samtidig min daglige dose med Pepsi Max, ikke noe problem

Hvis du gruer deg til å kutte Pepsi Max tror jeg du skal forsøke kostholdet førtst - og hvis du ikke får vektnedgang, kan du jo forsøke å kutte PM, men ikke før. Uansett - helt opp til deg

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 01:17   #4
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Grunnen til at jeg vil kutte PM er at jeg tidligere har vært i ketose i endel uker uten å gå ned i vekt og den eneste 'feilkilden' da var kunstig søtning som jeg da fikk fra PM. Derfor antar jeg at det var aspartam & co som var grunnen til at vekten ikke gikk ned.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:35   #5
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Jeg skal ned 20 kg. Forsøker ketolyse, men antar at det ikke vil fungere før jeg klarer å kutte Pepsi Max. Gruer meg fryktelig til det. Jeg antar at det eneste som nytter er å hoppe i det.

Noen som vil være med?

Jeg blir med! Første dagen på ketolyse i dag, andre runde vel og merke. Gikk ned 7 kg på 7 uker på ketolyse i høst, MED daglig inntak av pepsi Max :-)

I dag har jeg spist 2 skiver grusomt lavkarbobrød, det går rett i søpla gitt. SKal prøve å bake solsikkebrød senere i dag og se om det er mer apetittvekkende.

Jeg har lyst til å gå ned 20 kg, men kan liksom ikke se for meg aat det faktisk skal gå an....så første målet mitt er 10 kg før sommeren :-)

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:41   #6
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Grunnen til at jeg vil kutte PM er at jeg tidligere har vært i ketose i endel uker uten å gå ned i vekt og den eneste 'feilkilden' da var kunstig søtning som jeg da fikk fra PM. Derfor antar jeg at det var aspartam & co som var grunnen til at vekten ikke gikk ned.

Men da er det bare å kutte! Jeg har i alle år vært en storforbruker av Pepsi Max, men kuttet "cold turkey" i august i fjor - og etter litt ubehag de første dagene har det gått greit. Drikker/spiser ikke noe med aspartam i det hele tatt, og det går i grunn greit.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 10:30   #7
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

petite fleur ... for et fint nick! Fint at du vil bli med!!

Frokosten i dag bestod av skinke, ost og agurk kuttet i små terninger, og med rømme over. Veldig friskt og deilig og mettende.

Modezty og supah: Fint at dere deltar i tråden. Takk for gode råd!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 10:47   #8
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Heisann!
Jeg vil gjerne være med! gikk over til lavakarbo for tre uker siden og har gått ned tre kg, noe jeg er kjempe fornøyd med! har som mål og gå ned ti kg til!

efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 10:52   #9
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

petite fleur ... for et fint nick! Fint at du vil bli med!!

He, he, takk for det Nicket mitt er en smule ironisk, som du sikkert forsto

Godt at vi er flere, øker motivasjonen!

Nå har jeg fått i meg litt ordentlig mat, asiatisk salat (http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...lingsalat.html), anbefales!

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:02   #10
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

åå det så nydelig ut! min frokost bestod av to kokte egg, tre skiver bacon og et hjemmelaget lavkarbo knekkebrød:P ble jo stusselig i forhold til den salaten hehe

__________________


efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:22   #11
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av efre, her.

åå det så nydelig ut! min frokost bestod av to kokte egg, tre skiver bacon og et hjemmelaget lavkarbo knekkebrød:P ble jo stusselig i forhold til den salaten hehe

Ja, den var kjempegod, men tok litt tid å lage da Blir nok ikke så fancy mat hver morgen!

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:42   #12
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Ny måned, ny gruppe mennesker. På tide å peke dere i retning av Arnakristins fantastiske tråd:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:55   #13
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Fjasnissen: Utrolig bra link. Har sett gjennom bildetråden og ledd så tårene trillet. Fantastisk morsomt.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31796

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:06   #14
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Tusen takk for linken
er mye å sette seg inn i når man skal endre gamle vaner, så flott at noen har tatt seg bry til å lage en slik oversikt

__________________


efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:53   #15
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Fjasnissen: Utrolig bra link. Har sett gjennom bildetråden og ledd så tårene trillet. Fantastisk morsomt.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31796


Jeg skjønte ikke helt hva bildetråden var å le av, men så sjekka jeg din link, og det var jo en litt annen tråd enn denne:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25121

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:05   #16
indianne
Juniormedlem
 
indianne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 49
Innlegg: 33
indianne er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jeg vil GJERNE være med! Skal ned 13 kilo sånn totalt, vi får se hvor fort det går... Første delmål er 3,1 kilo ned. I 2007 gikk jeg ned over 13 kilo på 4 måneder ved hjelp av ketolyselignende kosthold. Den gangen syntes jeg det var kjempelett, må bare finne tilbake den samme kampviljen igjen. Skal til Tyrkia 30. juni, det er forsåvidt motivasjon nok. Har ikke tenkt å reise sånn som jeg er nå...

Jeg fikk mitt fjerde barn i juli 2010, og sliter med ekstrakiloer etter svangerskapet. Har lagt på meg ca. 20 kilo hver gang jeg har vært gravid, men det er vanskeligere å bli kvitt kiloene for hvert svangerskap (selv om jeg alltid har klart det til slutt!).

Jeg ammer fortsatt jenta mi en del, men størstedelen av hennes næring kommer jo fra annen mat, så jeg satser på at det er greit å slanke seg nå. Wish me luck!

__________________
Start: 26.04.11
Første delmål: 75 kg - nådd 09.05.11
Andre delmål: 70 kg
Hovedmål: 65 kg

Sist redigert av indianne : 06-04-11 kl 10:43.
indianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:09   #17
indianne
Juniormedlem
 
indianne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 49
Innlegg: 33
indianne er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

...egentlig synes jeg kanskje vi burde presentere oss litt for hverandre, så blir det litt mer personlig?

Jeg er 36, samboer, bor i Ålesund, har altså fire barn på 15 år, 10 år, 7 år og 8 måneder. Jobber som sykepleier. Dere da?

__________________
Start: 26.04.11
Første delmål: 75 kg - nådd 09.05.11
Andre delmål: 70 kg
Hovedmål: 65 kg
indianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 14:21   #18
me+23kg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 2
me+23kg er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jeg vil og være med :-) har 23kg som skal vekk... nå er jeg lei av å ikke passe klærne før guttene mine ble født :-/

me+23kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 15:31   #19
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

så bra at vi blir fler! enig at det er fint med en liten presantasjon
jeg er 23 år og samboer, bor på østlandet og har en gutt på 8 måneder som jeg storkoser meg hjemme med Jeg la på meg mye i graviditeten (25 kg) var jo en go del vann, men nå er vannet borte og jeg sitter igjen med gode 10 kg og lengter etter min gamle kropp og mine gamle klær!

__________________


efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:12   #20
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Kan jo presentere meg jeg også: 34 år, mamma til 2 gutter (3,5 år og minsten på 9 mndr), jeg er lærer. La på meg 31 kg(!!!) siste svangerskap, og har ennå 10 kg igjen. Var overvektig da jeg ble gravid, så vil gjerne ned ytterlige 10 kg.

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:42   #21
Jeanettk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6
Jeanettk er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jeg vil også være med! Jeg bor på østlandet, mamma til 3 barn, en gutt på snart 8mnd, en gutt på 3,5år og en jente på 6 år og gift med drømmemannen :hjerter:

Jeg har nok vært klar lenge, la på meg alt for masse under mine siste to svangerskap. Nå har jeg nettopp kjøpt meg "Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" som gav meg masse motivasjon.
Jeg liker virkelig ikke lavkarbo brødet sist, men skal prøve å lære meg å like det nå

Jeanettk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:42   #22
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jeg begynte i dag, med mine 86,5 kg! Er 19 år, bor i Nedre Eiker med samboer og sønn. Planen er å gå ned i vekt før bikinisesong og neste svangerskap!
Har gått på ketolyse før, med gode resultater..

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:27   #23
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

så morsomt at vi er tre mammar som har født nesten likt! poden min ble født 3 august
Jeanettk jeg har også den boka og lavkarbo knekkebrøda er kjempe gode så de burde du prøve

__________________


efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:04   #24
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Tulledag!! Har spist ketogent, men INGEN GRØNNSAKER!! Med unntak av agurk til frokost, og nå orker jeg ikke begynne med matlaging. Innimellom trening, lekser, jobbforberedelser og alt mulig annet glemte jeg hele grønnsaksgrytenså når middagen var ferdig stod gryten med brokkoli/blomkål fortsatt ukokt på benken.

Supert at vi har blitt så mange. Håper alle holder ut til vi har nådd målene våre. Jeg har egentlig kost meg i vinter med alle de tykke genserne, store ytterjakkene og fleecejakkene, men nå som klærne sakte men sikkert skal av (og kroppen blir mer og mer tydelig) så kjenner jeg at det ikke er like koselig lenger. Jeg HÅPER virkelig jeg klarer å gå ned i vekt sånn at jeg kan synes det er ok å gå tynnere kledt når været blir varmere uten å gremmes over meg selv.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:12   #25
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: April 2011 --->

Hei

29 år gammel, gift og mamma til 5 små barn (6 år, 5 år, 2x2.5 år og 4 mnd).

Starter idag.... Vært litt i tankeboksen en stund, men tror jeg gir dette en sjanse til

Skal ned 15 kilo (trooooor jeg). Vi får se når jeg blir fornøyd

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei! Start 20. april Sense Ketolysekuren 524 30-01-10 13:42
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no