Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-09, 11:14   #26
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Etter at alt er betalt har vi en avtale om at vi har 4000,- hver i lommepenger hver mnd.
Resten går til sparing.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 12:11   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Jeg har også gitt opp sosialtjenesten, selv om jeg ble henvist dit av Aetat ettersom jeg får veldig lite i dagpenger. Jeg måtte ta ut feriepengene mine, noe som forskyver mitt økonomiske problem til sommeren. Takk, liksom.
Jeg har ca 9500 å leve for i måneden, husleie er på 5250 kr, strøm ligger på gjennomsnittlig 500 i måneden, lån 700 i måneden og forsikring ca 350 kr. Da har jeg omtrent 2500 kr i måneden å leve for. Det bør nevnes at jeg er superøkonimisk, min eneste akilleshæl er sigaretter og rødvin (Men jeg gjør mitt beste med å kjøpe billig kartongvin og bytte til rulletobakk og alliere meg med venner som drar til utlandet).
Dette er bare inntil jeg får ny jobb, da. Så jeg skal nok overleve .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 21:56   #28
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Jeg har 1.550 igjen etter faste utgifter,- skal dekke mat, klær, medisin, jul, transport og moro... Ikke så MYE moro
Innboforsikring og tv-lisens, hva er det

Innboforsikring er vel ikke så dyrt? Vi betaler under 300kr i året og har forsikret innbo for 500.000( hvilket er nok for oss). Det er under 30kr i måneden.

Men ellers, tv-lisensen irriterer meg, for den er skyhøy og vi sliter med å betale den.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 23:10   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Jeg skrev feil over her, jeg betaler 235 i forsikring i måneden (sjekka i mellomtida). Det er både innbo og reiseforsikring. Sistnevnte dekker absolutt alt som skjer så fort jeg går over dørskammelen, veldig hendig da jeg har en tendens til å miste vesker og mobiltelefoner i utide.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 23:24   #30
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Oi, her er det mange som er flinke til å klare seg på lite, vi har en del i mnd å rutte med, men så jobber vi fult begge også. Vi er 4 og bruker 7000 på mat i mnd. Mat er noe av det jeg ikke sparer på, det er en av de godene jeg tilater meg å ha. Andre ting tenker vi mer økonomisk på. Vi sparer en del som vi bruker til oppussing av huset.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 10:19   #31
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Jeg bruker mye på mat. Jeg alene med 2 skolebarn bruker nok 6-7000 i måneden tror jeg.
Men nå skal jeg få ut fingern og sette opp et budsjett, ta vare på alle kvitteringer fremover, og se hva jeg faktisk bruker pengene på.
Jeg går alltid tom, har aldri noe igjen, og kjøper meg aldri noe,. Så hvor blir de av? Rema/Rimi.?
Nå skal jeg gjøre en innsats og sjekke ut hvor jeg egentlig legger igjen pengene

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 13:52   #32
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Vi så at ved å lage ukesmenyer og storhandle 1x i uka kuttet vi mellom 1000 og 2000 i måneden på matbudsjettet (bleier, toalettartikler etc som man kjøper på kolonialforretning har vi inkludert i dette). Familie på 3...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:11   #33
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Vi er to voksne og to barn(8 og 3 år)
Har samlet på kvitteringer gjennom hver måned hittil i år,og det går nok 6000 til mat og bleier. Synes selv det er skrekkelig mye,men man har ikke akkurat spart bevisst inntil nå. Forsøker og handle på butikker hvor vi får bonus,med coopkort og trumf. Man ser man får litt igjen for det. Enkelte ting lønner det seg og handle på Rema. Men jeg har fryseren full av mat. Når vi handler på kiwi,kjøper jeg alltid posevis med frossen kyllingfilet og torskefilet fra first price,og de varer lenge!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 19:17   #34
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Vi er to voksne og en på 11 mnd og vi bruker fra 3-5000 på mat i måneden og da er ikke mat noe vi sparer på... Men vi sitter nok igjen med ganske mye og rutte med etter alt fast, samboer'n driver butikk som går veldig bra så vi har så vi klarer oss og vel så det

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 19:18   #35
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Imse:
Her teller hver krone for tiden, så jeg må spare der jeg kan.

Det er bedre å være frisk og rik enn fattig og syk

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 12:18
Til dere som vil spare penger på røyk...! mofe Generell diskusjon 30 09-02-07 12:06
Penger igjen på skatten? HP Generell diskusjon 44 15-04-05 10:25
Hvor mye penger bruker du? mofe Generell diskusjon 10 17-02-05 11:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no