Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Brød.

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-11, 12:59   #1
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Brød.

Har prøvd å bake det meste av lk brød. Synes det ofte har en ekkel bismak jeg ikke klarer. Så jeg hadde vel gitt opp brødbakinga.

Så fikk jeg denne oppskrifta:

8 egg
4 ts bakepulver
6 ss smør eller olje
1 boks creme fraiche (lett eller vanlig)
90 g linfrø
100 g solsikkefrø
100 g sesamfrø
75 g kruskakli

Visp 8 egg luftig (ikke til eggedosis) tilsett resten av ingrediensene. Ha i 2 brødformer dekket med bakepapir.

Stek på varmluft på 160 grader i 1 time. Ta de ut av formene, slå av ovne og la de hvile på risten i ovnen til de er kalde.

Dette brødet smaker ikke egg, har ingen bismak. Holder seg i kjøleskapet over 1 uke. Brødet holder også godt sammen, detter ikke fra hverandre.

Oppskriften er like enkel som den er god og det smaker grovt brød

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brød Brooke Ketolysekuren 1 19-03-10 15:23
Brød kimanders Spørsmål og svar 26 22-10-08 19:40
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 18:33
Brød, brød og atter brød! Valeriana Lavkarbo generelt 23 27-08-07 11:21
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no