Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nescafé Espresso - ikke bra?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-14, 11:04   #1
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Nescafé Espresso - ikke bra?

Jeg har drukket ganske mye Nescafé Espresso de siste 2-3 måneder, og har aldri fundert over om den kan være dårlig på ketogent kosthold. Før nå, da.

I forrige uke og i helga var jeg i en nokså heavy ketose, og denne uka sliter jeg igjen. Måtte til og med kjøpe stix, og null utslag som jeg trodde. Har ikke spist annet enn det jeg vanligvis gjør og alt er innenfor strengt ketogent. Har drukket et glass rødvin hver kveld denne uka, men også det gjør jeg nokså ofte uten at det ødelegger.

Anyway, jeg har ikke drukket av denne Espressoen et par uker før jeg kjøpte nytt glass først til stallen for en liten stund siden (men der ble det kun små mengder) og så et til hjem på mandag. Har drukket endel av den denne uka, men også over de siste 3-4 mnd hvor jeg jo faktisk har slitt med å holde ketose og ikke har gått ned.
Vanlig kaffe har ikke bremset meg, så jeg mistenker nå denne pulvergreia. Det står at den er laget av 100% kaffe, og det er ikke oppført noe næringsinnhold.

Andre som har mistenkt denne? Eller som har noen idéer om denne kan være synderen?

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 11:07   #2
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Vinen jeg har drukket av har 2 gram sukker pr liter, og med såpass små mengder drukket nekter jeg å tro at det er den som er synderen her.

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 12:56   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Det høres usannsynlig ut.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 13:03   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Prøv og ikke bruk den i 14 dager og se?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 13:06   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Leta litt på forumet her og så at det faktisk er de som ikke tåler kaffe noe særlig. At man ikke går ned. Men at det skal føre til 0 utslag på stick.. Skeptisk.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 13:13   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Jeg har flere ganger blitt lurt og tror jeg spiser slik jeg skal, men det og spise litt mer enn planlagt eller kanskje bruke et annet merke av ting jeg TROR er likt det jeg pleier og spise, har narret meg iallefall.
Uansett; er jeg i tvil om noe, så fjerner jeg det fra kosten i 14 dager og ser.

Ellers er det slik med alkohol at det gir mye mer kalorier enn det karbohydratene tilsier
http://www.vinmonopolet.no/artikkel/...kalorier-i-vin
Det kan kanskje også være noe og ta hensyn til om man lever strengt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 13:22   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Trodde ikke at kaffe skulle ha så mye å si. Hadde vel startet med å kutte ut vinen, før jeg kutta ut kaffeen.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 14:19   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Er det frysetørret kaffe? Det inneholder faktisk en god del karbohydrater.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 14:27   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

3.1 gram sukker pr 100 gram pulver, er det i Espresso fra Nescafe. En "dose" er 1.8 gram.


http://www.nescafe.no/product_detail...o.axcms?Id=375

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 17:28   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Jeg drakk Nespresso hele tiden mens jeg var i ketose.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 19:08   #11
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Jeg er kaffekjerring, og kaffe har ikke gjort noen forskjell tidligere. Ikke vin heller. Det KAN jo naturligvis ha endret seg, da.

Nå har jeg også levd stort sett ketogent i 10 mnd, og kan mye om både kost, ernæring og lavkarboprinsippene, så jeg vet nokså godt hva jeg kan og ikke kan spise. Og de siste par ukene har jeg strengt tatt heller spist lite og ensidig enn å ha spist noe ukjent eller noe nytt.

Merkelige greier, asså. Og den espressoen inneholder jo ifølge infoen i linken litt over 3 karber i hele glasset - det er jo mindre fordelt på en uke i kaffe enn jeg spiser i brokkoli til middag, liksom.

Neeeei, jeg får vel kutte ut espressoglasset og se hva som skjer.
Ja, og revidere noe av det andre inntaket så klart, og kanskje kutte melkeprodukter som fløte og CF en periode også.

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 07:31   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Når du sier at du ikke er i ketose lengre, hva baserer du dt på? Kun sticksa eller kjenner du det på kroppen? Dersom du kun baserer det på sticks, så vit at disse er ganske så upålitelige og gir deg kun et svar på om du har overskuddsketoner i urin. Man kan godt være i ketose uten å få utslag på sticks for alt overskudd er oppbrukt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 12:50   #13
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Åneida, jeg bruker vanligvis ikke sticks. Jeg kjenner det på smak, ånde og kroppsfølelse. Får neongulgrønn urin, og det lukter liksom litt annerledes.
Nå ble jeg magete, og mista alle sikre tegn, og gikk opp 1 kg+ i vekt.
Bankers at noe har gått galt. Jeg skjønner bare ikke hva, og det er første gang på 10 mnd.

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 14:57   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Jeg har vært i konstant ketose i tre år, og merker ikke lenger forskjell hverken på ånde, urinlukt/farge eller kroppsfølelse. Urinprøver tatt i forbindelse med diabetesen min viser sikkert at jeg har ketoner i urinen, altså at jeg er i ketose og forbrenner fett som energi.
Og plutselig gå opp et kilo er heller ikke unormalt i forbindelse med mens, så kanskje har du vært i ketose hele tiden?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 20:06   #15
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Nescafé Espresso - ikke bra?

Jeg har vært veldig inn og ut siste par-tre mnd pga utskeielser og spekker ifbm ferie og jul, så jeg merker definitivt forskjell nå. Når jeg har holdt meg der over måneder går symptomene bort ja, som du sier.

Har for øvrig renvasket den kaffen. Fortsatte bare som før med kosten, men har spist egg og rent kjøtt og kutta kraftig på ost og CF og er i ny ketose nå. Nystartet, men jeg kjente det, så det på vekta og kontrollerte med stix. Og kutta ikke kaffen, for jeg ville se om det virkelig var den.
Aner fortsatt ikke hva som kan ha gjort utslaget, og det eneste jeg kan tenke meg må være en kotelettform jeg lagde der jeg hadde i mye chili, hvitløk, sjalottløk, gulrot, blomkål, brokkoli og vårløk. Kasta jo alt etterpå, men lagde saus på krafta av det. Skulle ikke ha noe å si, men det er det eneste jeg kan tenke på.

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nescafe espresso lucifine Spørsmål og svar 10 14-06-11 20:54
Espresso-maskin? fjanni Generell diskusjon 8 10-02-09 11:25
Ekstremt tykk espresso-kakao danish Smoothies / drikke 0 31-12-08 11:58
Faux souffles med sjokolade-espresso nøtta Kake/dessert og snacks 4 03-12-05 20:53
Nescafe Cappuccino Marianne Lavkarbo generelt 8 02-02-05 23:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no