Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-12, 18:24   #2376
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Da har jeg vært hos hetland igjen(legen), startvekt juli 94,8 vekt i dag 80, 1....og jeg er 180, så min BMI er 24,7:-))))))))))))))))))))).......vi så på blodprøver , kolesterol og insulin nivå som var litt høyt, er nå fin fint:-)...har time igjen 2 mai, og da er målet mitt ne til 75-76....så det skal jeg klare

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:56   #2377
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av tassa69, her.

Da har jeg vært hos hetland igjen(legen), startvekt juli 94,8 vekt i dag 80, 1....og jeg er 180, så min BMI er 24,7:-))))))))))))))))))))).......vi så på blodprøver , kolesterol og insulin nivå som var litt høyt, er nå fin fint:-)...har time igjen 2 mai, og da er målet mitt ne til 75-76....så det skal jeg klare

Bra kjempa, tassa Stå på videre!

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 12:00   #2378
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Vanvittig bra tassa! Men bare lurer på hvorfor du skal ned enda mer nå? Du må da ha en perfekt vekt nå, du som er så langIkke for å være frekk, bare nysgjerrig Jeg er 165, om jeg er 65 kilo ser jeg for tynn ut. Men folk har jo ulik benbyging etc

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 12:57   #2379
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Vanvittig bra tassa! Men bare lurer på hvorfor du skal ned enda mer nå? Du må da ha en perfekt vekt nå, du som er så langIkke for å være frekk, bare nysgjerrig Jeg er 165, om jeg er 65 kilo ser jeg for tynn ut. Men folk har jo ulik benbyging etc

Sånn prosent messig, så ligger jeg 3-5 %over det som er *vanlig*.....jeg har en del mage, og hofter igjen, så nå når jeg først er i gang;-)...(pluss, den matabolske alderen(ja legen sier det ikke betyr noe), men den er 56!!! nå, jeg VIL IKKE HA DEN PÅ 56, jeg er bare 42, så om jeg går ned de siste prosentene vil den synke;.)...og jeg hadde gode muskel prosent, over 47 %:-)))

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 14:12   #2380
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Ja, ja, Hetland er flink og du får oppfølging der, så da får du ha lykke til med det siste som du vil ha av. Min metaboliske alder er 50 og det gir jeg en lang fa.. og jeg er 36, men om det betyr noe for deg så gjør det jo detSånn effekt som du har av dietten greier du det nok med glans, det er jeg sikker på

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 15:00   #2381
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Så utrolig bra!

Jeg er strålende fornøyd med dietten så langt. Har funnet mange produkter jeg liker (og noen jeg ikke klarer å spise også selvfølgelig) og har siden mandags morgen tatt av 2,4 kg! Det er jammen nesten for mye, men det er jo bare bra! :-)

I kveld blir det en pudding for første gang, veldig spent! :-)

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 17:35   #2382
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Så utrolig bra!

Jeg er strålende fornøyd med dietten så langt. Har funnet mange produkter jeg liker (og noen jeg ikke klarer å spise også selvfølgelig) og har siden mandags morgen tatt av 2,4 kg! Det er jammen nesten for mye, men det er jo bare bra! :-)

I kveld blir det en pudding for første gang, veldig spent! :-)

Pudding er godt, vanilje variante stivner veldig fort:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 17:36   #2383
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Ja, ja, Hetland er flink og du får oppfølging der, så da får du ha lykke til med det siste som du vil ha av. Min metaboliske alder er 50 og det gir jeg en lang fa.. og jeg er 36, men om det betyr noe for deg så gjør det jo detSånn effekt som du har av dietten greier du det nok med glans, det er jeg sikker på

Ja:-)..hun sa at jeg kunne stabilisere nå om jeg ville, men kunne og fortsette litt....en anna grunn er vel at jeg vil magemålet skal være rundt 85, nå er det over 90

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 18:09   #2384
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av tassa69, her.

Pudding er godt, vanilje variante stivner veldig fort:-)

Det er den jeg skal prøve i dag. Hm det står 3 timer på pakken! :-(

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 20:54   #2385
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Mine pleier være ferdig under en time:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 08:09   #2386
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Mmmm den var god ja! I dag vanker det både sjokoladepudding og creme brulee. Spent på de også.

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:23   #2387
diettmannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 5
diettmannen er på en erverdig vei
Talking

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei folkens Starter med å skrive hvordan det har gått for meg de første dagene på ED, det blir nok litt for mye info på en gang, men jeg er storfornøyd over resultatet sålangt.
Jeg begynte på ED fredag 13. januar (må si det var en fantastisk dag å starte på ). Jeg veide da 111,1kg (enkelt og huske ).
13.01 - 111,1kg
14.01 - 108,9kg
15.01 - 107,9kg
16.01 - 107,7kg
17.01 - 107,4kg
18.01 - 106,7kg
19.01 - 107,0kg
20.01 - 105,7kg
21.01 - 105,7kg
22.01 - 105,0kg
23.01 - 104,4kg
24.01 - 103,8kg

Er det noen som har tips videre til meg?
Jeg vet ikke hvor lenge jeg bør holde meg på fase 1...

diettmannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:44   #2388
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Bra resultat, godt jobba! Du blir vel fulgt opp av en lege? Ettersom man må ha legeattest for å få tilgang på ED? Spørr denne om hvor lenfe han/hun synes du bør stå i hver fase. Vanligvis starter man vel med 1 mnd i fase 1, 2 mnd i fase 2, videre til neste fase ,ved stort vektap, eller kjør det samme igjen.Men spørr legen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:21   #2389
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av diettmannen, her.

Hei folkens Starter med å skrive hvordan det har gått for meg de første dagene på ED, det blir nok litt for mye info på en gang, men jeg er storfornøyd over resultatet sålangt.
Jeg begynte på ED fredag 13. januar (må si det var en fantastisk dag å starte på ). Jeg veide da 111,1kg (enkelt og huske ).
13.01 - 111,1kg
14.01 - 108,9kg
15.01 - 107,9kg
16.01 - 107,7kg
17.01 - 107,4kg
18.01 - 106,7kg
19.01 - 107,0kg
20.01 - 105,7kg
21.01 - 105,7kg
22.01 - 105,0kg
23.01 - 104,4kg
24.01 - 103,8kg

Er det noen som har tips videre til meg?
Jeg vet ikke hvor lenge jeg bør holde meg på fase 1...

Oi så bra! Vi startet nesten samtidig (jeg startet 16.januar) og begynte nesten på samme vekt (jeg hadde 111,9 som startvekt) så det kan bli moro å følge hverandre! Jeg hadde en super førsteuke, hvor jeg søndags morgen (6.dagen) hadde tatt av 4 kg! Men mandags morgen hadde jeg gått opp igjen litt, og i dag var det likt som i går. Er nok bare vann, for jeg kan jo ikke ha lagt på meg akkurat, så jeg er ved friskt mot fortsatt. Håper på nedgang igjen i morgen!

Den første fasen skal du ikke gå på lenger enn 30 dager, for det er en belastning for nyrene å være så lenge i ketose visstnok. Men hvis du er usikker så snakk med legen som ga deg erklæringen!

Lykke til videre! :-)

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 15:28   #2390
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei alle sammen,

Endelig fant jeg dere! Har letet lenge etter et forum for ED som ikke var aktivt sist i 2005 liksom. Hjelper litt å vite at det er flere der ute som holder på samtidig som meg

Jeg startet på ED 6. januar (imorgen er det 3 uker siden) og jeg har gått ned 7 kg! Er på sett og vis fornøyd med det, men merker at jeg har litt hastverk og egentlig hadde håpet at jeg skulle ta av meg minst 10 kg den første måneden. Nå skal jeg jo snart over på fase 2!!!!

Startvekten min var 107,2 kg med BMI på 41 og målet er å gå ned 40 kg. Legen mente at målet mitt burde være oppnåelig innen sommeren, og jeg har på en måte vært innstilt på det og kommer til å bli litt skuffet hvis jeg ikke får det til!

Hvor mye gikk dere ned den første måneden? Og gikk vektreduksjonen mye saktere i fase 2 enn i fase 1?
Trener dere mye? Er redd for at jeg er for lite aktiv. Har vært på spinning 3 ganger i løpet av disse tre ukene og ellers gått ca 30 min tur ca annenhver dag. Jeg er i mammapermisjon, så ellers er dagene ganske rolige.
Har noen av dere opplevd å få rykninger (leamus-aktige) forskjellige steder på kroppen etter at dere begynte?

Fant bare en middag som jeg klarer å spise (kyllingsuppen) og den har jeg hatt nesten hver dag, så nå begynner jeg å bli veldig lei. Gleder meg til fase 2 hvor jeg kan spise litt kjøtt!!!
Jeg skal klare dette! Men har en tendens til å ødelegge for meg selv ved å veie mer hver dag (å bli lei meg hvis jeg ikke har gått ned eller har gått opp 200 gr) eller å kanskje ha litt for høye ambisjoner om hvor fort dette egentlig skal gå!

Det skal bli spennende å se hvordan det går med dere!!!!

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 15:47   #2391
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei og velkommen!
* 7 kg på 3 uker er enormt bra!
*Slapp av, det er fullt mulig å ta fase 1 flere ganger! Men mange fortsetter nedgangen fint i fase 2. Dette er jo en mye mer interresang fase, da du får spise et måltid lavkarbomat pr dag. Så gå over til fase 2 som planlagt, kanskje blir du positivt overassket mht nedgang. ( DEt pleier å gå saktere i fase 2, men de fleste går ned bra) Om ikke annet får du en fin pause fra fase 1, før du eventuelt tar en runde til. I samråd med legen din.
* Om du ikke liker middagene noe særlig kan du steke, koke eller lage eggerøre av et par egg+krydder og ha en blandet salat til istedet. Eller kokte , kanskje moste grønnsaker til. LITT rent kjøtt+ grønnsaker også. Så lenge det er ren mat og små porsjoner kan du erstatte noen måltider med det istedet for kyllingsuppen.
* Du kommer til å treffe på perioder hvor det står stille noen dager. Anbefaler deg 1 veiing pr uke. Samme tid hver gang. Du kan bli stresset av for mye veiing. Stress stagnerer vektnedgang.
* Synes legen din satte en kort nedgangsperiode på deg, men er du en som responderer veldig bra på slanking, kan det jo for all del gå. Prøv å ikke bli for skuffet om ikke alle kiloene er av til sommeren, gled deg over alle som er borte. Du har jo allerede fått unna 7 kg!!Kjempebra! Er dette en lege med mye erfaring fra ED? Behøver ikke svare om du ikke vil. min lege er Trude Hetland, i Bergen.

* har du blitt satt på noen vitaminer/tilskudd? Kan høres ut som du trenger magnesium.

* Har du fått tatt skikkelige blodprøver?


Ble mye dette

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 15:47   #2392
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av EDlene, her.

Hei alle sammen,

Endelig fant jeg dere! Har letet lenge etter et forum for ED som ikke var aktivt sist i 2005 liksom. Hjelper litt å vite at det er flere der ute som holder på samtidig som meg

Jeg startet på ED 6. januar (imorgen er det 3 uker siden) og jeg har gått ned 7 kg! Er på sett og vis fornøyd med det, men merker at jeg har litt hastverk og egentlig hadde håpet at jeg skulle ta av meg minst 10 kg den første måneden. Nå skal jeg jo snart over på fase 2!!!!

Startvekten min var 107,2 kg med BMI på 41 og målet er å gå ned 40 kg. Legen mente at målet mitt burde være oppnåelig innen sommeren, og jeg har på en måte vært innstilt på det og kommer til å bli litt skuffet hvis jeg ikke får det til!

Hvor mye gikk dere ned den første måneden? Og gikk vektreduksjonen mye saktere i fase 2 enn i fase 1?
Trener dere mye? Er redd for at jeg er for lite aktiv. Har vært på spinning 3 ganger i løpet av disse tre ukene og ellers gått ca 30 min tur ca annenhver dag. Jeg er i mammapermisjon, så ellers er dagene ganske rolige.
Har noen av dere opplevd å få rykninger (leamus-aktige) forskjellige steder på kroppen etter at dere begynte?

Fant bare en middag som jeg klarer å spise (kyllingsuppen) og den har jeg hatt nesten hver dag, så nå begynner jeg å bli veldig lei. Gleder meg til fase 2 hvor jeg kan spise litt kjøtt!!!
Jeg skal klare dette! Men har en tendens til å ødelegge for meg selv ved å veie mer hver dag (å bli lei meg hvis jeg ikke har gått ned eller har gått opp 200 gr) eller å kanskje ha litt for høye ambisjoner om hvor fort dette egentlig skal gå!

Det skal bli spennende å se hvordan det går med dere!!!!

Hei og velkommen hit!

Har litt samme innstilling som deg, vil helst ned så fort som mulig! Har gått ned 4,5 kg til nå, etter 10 dager, og er ganske fornøyd! Jeg skal ned 30-35 kg, og legen min sa også at jeg kom til å klare det til sommeren.... Det er veldig viktig for meg, for da skal jeg gifte meg! Veier meg også hver dag, og på mandag hadde jeg gått opp et halvt kg! Men trøster meg med at jeg ikke akkurat kan ha lagt på meg, det er nok bare vann (evt økt muskelmasse hehe)
Jeg er også i mammapermisjon for tiden, så rolige dager ja... Orker ikke gå så mye i dette kalde været, men jeg fikk en wii balanceboard med Active plus til jul, som jeg trener på ca 30 minutter 4 dager i uken. Det høres kanskje rart ut, men det er ganske hardt altså! Pulsen ligger på rundt 130 hele tiden, og har vært oppe i 160 som regel.... Anyways, synes ikke du trimmer lite jeg, det står jo at i fase 1 skal man helst bare trene lett og helst ikke styrke... Så å gå tur er nok flott.

Ang. middag så sliter jeg litt med det samme som deg. Men nå har jeg begynt å lage mine egne supper, med kun vann, krydder og grønnsaker. Kok opp stilken på f.eks brokkoli, sammen med litt løk, selleri eller annet du vil ha oppi, og masse salt, pepper, paprikakrydder el.l., og når stilken er mør så moser du den med en stavmikser og har oppi suppa igjen. (da blir den litt tykkere) så har du oppi brokkolibukettene helt til slutt så de ikke blir kjempemøre men har litt tyggemotstand. Det går sikkert an å erstatte brokkolien med blomkål hvis du foretrekker det.... PS jeg bruker en buljong uten karbohydrater og fett i, så regner med det går greit. Det var en jeg kjøpte på en "innvandrerbutikk" for lenge siden, pass deg for toro sine for de har sukker i seg....
Bruker en eurodiet dessert etterpå, slik at jeg får i meg alle proteinene.

Pluss, i følge legen min så går det greit å ta seg et ekstra egg om dagen, så et alternativ kan jo også være et speilegg evt eggerøre med en god salat til...., eller et hardkokt egg som er sammenblandet med salaten. Og så en vaniljepudding til dessert...mmmmm!

Lykke til!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 15:50   #2393
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Kutter man den desserten kan man fint ta 2 egg og eventuelt noen gram skinke, så man blir ordentlig mett

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 17:05   #2394
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei, og TUSEN takk for så mange fine svar

Ja, jeg hadde egentlig planlagt at jeg bare skulle veie meg hver fredag, og har til og med laget et eget Excel ark hvor delmålene mine med BMI står + at jeg kan fylle inn hva jeg veier hver fredag og så er det et diagram som oppdaterer seg som viser nedgangen. Men det er liksom ikke så lett når jeg vet at vekten står på bade å venter på meg. Må virkelig skjerpe meg!

Jeg aner ikke om legen min har mye erfaring med ED. Husker ikke akkurat nå hva hun heter, men det er på ForusAkutten i Sandnes/Stavanger.

Visste ikke at jeg kunne spise et egg eller to hvis jeg ville, så det hjalp veldig på! Gleder meg allerede til å spise det til middag imorgen De siste par dagene har jeg bare hatt litt salat med soyanøtter oppi. Det er ganske godt, mn har ikke lysst å bli lei det også!

Er viktig for meg også å gå ned i vekt til sommeren fordi jeg har PCOS og vil bli gravid igjen. Første gangen jeg prøvde å bli gravid veide jeg omtrent det samme som nå. Da prøvde vi i nesten 3 år mn når jeg endelig prøvde lavkarbo og kom inn i ketose så ble jeg gravid i løpet av 6 uker. Det var imidlertid ganske tungt å være gravid når man var så tung i utgangspunktet, så denne gangen vil jeg være litt lettere! I tillegg fikk jeg vite at jeg hadde MS når jeg var 5 mnd på vei, og legene har gitt beskjed om at dersom jeg vil vente med medisinering til etter jeg er ferdig med å få barn, bør jeg få barn ganske raskt. (Kan ikke gå på medisiner samtidig som man er gravid eller ammer og jeg må gå på medisinene i minst 3 år før jeg kan slutte og prøve å bli gravid igjen).

Så jeg setter all min lit til denne dietten! Det går egentlig ganske greit, er ikke sulten, men har LYSST på mat, hehe. Så jeg har begynt å skrive en liste over lavkarbomat som jeg har kjempelysst på nå. Da kan jeg finne frem denne listen med gode ideer når jeg er kommet til fase 4 og ha et kjempeutvalg i mat jeg liker

Lykke til dere også!!! Stå på

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 17:47   #2395
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

gikk også til forusakutten i stavanger, var hos en lege som heter Nina (og en helsesøster som het Mette)
Jeg fant en fantastisk blomkålsuppe som alle kan spise her: http://www.klikk.no/mat/spise/article707852.ece
(Hellstrøm sin oppskrift) Jeg kuttet ut rekene og gressløken (for jeg hadde ikke i hus) men den ble veldig god likevel (og man blir STAPPMETT!)
Jeg har heldigvis ikke så lyst på mat og søtsaker lenger, det gikk vel over for noen dager siden det. Det går sikkert over hos deg også, når du finner deg noe godt å spise, som du kan spise deg mett på og som tilfredstiller deg....

Kjenner jeg begynner å savne litt kjøtt ja.... Skal ha barseltreff her neste uke, da må jeg servere ett eller annet, tenker litt på biffsalat eller kyllingsalat, så får jeg heller skeie litt ut den dagen....
Lykke til med å bli gravid igjen!!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 18:03   #2396
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Når du sier det, så kom jeg på at det er Nina og Mette jeg også går til.

Oi, den blomkålsuppen såg farlig god ut
Tror jeg skal komme meg i butikken med en gang! Fikk helt vann i munnen

Var også på barseltreff denne uken. Hun hadde laget en pasta(salat) som bestod av pasta og en slags hvitløksdressing + foccacia brød ved siden av. Herregud... jeg pintes!

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 19:56   #2397
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Åh ja... i dag på barseltreffet ble det servert pizza og eplekake....sukk...

Men, det er verdt det til slutt! Bedre helse, bedre kropp, bedre utseende, og kanskje til og med ny baby!!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 17:01   #2398
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Forresten, jeg fant enda en oppskrift jeg skal prøve i dag:
http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Gr%C...heese/10519202

Uten osten og alle rotgrønnsakene selvfølgelig, men litt brokkoli, reddik, sukkererter, tomat, purre, løk, hvitløk osv. Blir nok bra! :-)

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:15   #2399
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Er det noen som har prøvd annen pasta enn den som er å få kjøpt hos eurodiet? Jeg fant noen på nettet, på lavkarbohuset.no fordi jeg ikke kan fordra den pastaen hos eurodiet. Sammenlignet med eurodiet sin pasta har denne: http://lavkarbohuset.no/produkt/pizz...illi-alla-lara
MER proteiner, mindre karbohydrater og mindre fett.... Bittelitt mer kalorier, men så lite at det ikke er verdt å nevne en gang.... Ser liksom mer ut som ordentlig pasta synes jeg, lurer på om jeg skal bestille den istedenfor hos eurodiet.... (koster mindre også! 45 kroner for 5 porsjoner.... er jo litt over en fjerdedell av det det koster hos eurodiet...)

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 19:23   #2400
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har smakt den en gang en god stund før jul, jeg har hvertfall bestemt meg for at den skal bli MIN pasta sort ved utskeielser og når jeg er ferdig . Jeg likte den godt , men jeg tok litt smør og lot smelte / trekke inn i da , det kan ha noe med at det var en vellykket smaks opplevelse å gjøre tror nok ærlig talt det går bra med en lite porsjon av den av og til, men jeg kan ikke "love" det.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no