Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-10, 17:19   #26
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Sitat:

Lykke til. Forstår problemet med å kutte lettbrus. PepsiMax, må være den greieste av dem å kutte. Den smaker jo Omo

HAHAHA! Jeg ler høyt av denne. Jeg er så addicted som man kan bli av PM, så jeg skal heretter minne meg selv på at det smaker OMO.

Jeg har akkurat sluttet å røyke, så jeg skal vente litt med PM-en, men jeg skal kutte - dvs jeg har visst allerede kuttet ned, for jeg har glemt å kjøpe det. You can do it, girl. Og fortell gjerne med fete typer og store bokstaver hvis du begynner å rasle ned i vekt - jeg trenger motivasjon.

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:20   #27
RIL
Juniormedlem
 
RIL sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 23
RIL er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Lykke til!

__________________
----For verden er du en, for èn er du verden!----

RIL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:25   #28
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Jeg har akkurat sluttet å røyke, så jeg skal vente litt med PM-en, men jeg skal kutte - dvs jeg har visst allerede kuttet ned, for jeg har glemt å kjøpe det. You can do it, girl. Og fortell gjerne med fete typer og store bokstaver hvis du begynner å rasle ned i vekt - jeg trenger motivasjon

TRO DU MEG! Jeg skal plage dere med stadige oppdateringer, mas og gnål om dette. GLED DERE!

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:30   #29
RIL
Juniormedlem
 
RIL sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 23
RIL er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

You can do it!!!!!!

__________________
----For verden er du en, for èn er du verden!----

RIL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:17   #30
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

you can do it, you can do it

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:23   #31
sugarmama
Nytt Medlem
 
sugarmama sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Geithus
Innlegg: 5
sugarmama er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Det som også er litt skummelt også er jo det at barn under 3 år skal IKKE ha PM! Og det er det ikke mange somm vet,heller..... Dette pga blod-hjerne barrieren er mindre motstands dyktige hos små barn en voksne(selv voksne kan få nerveskader) Skummelt? Nei,takke meg til naturens egne søte ting.Vær streng med deg selv så klarer du det!Mye av søtsuget vil også bli borte kanskje? <3

__________________
Keep Smiling!
sugarmama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:13   #32
heart
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 60
heart er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Lykke til!
Jeg stoppet opp i vektnedgang, sluttet med pepsi max, og begynte å gå ned igjen med en gang.

Det er verdt det!

heart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 20:28   #33
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

lykke til Har klart meg uten brus i 3mnd nå jeg

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 20:28   #34
Edle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Jæren
Innlegg: 6
Edle er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Opprinnelig lagt inn av MinMort, her.

Så bra da! Har du merka noen forskjell på noen som helst måte?

Ja, har fått mer normal avføring og er ikke så småsulten hele tiden. Soneterapeuten min sa at svart brus har ph på 1,5- det samme som saltsyre...

Edle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og blodtype Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 04:44   #35
irenee
Juniormedlem
 
irenee sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Mo I Rana
Alder: 39
Innlegg: 22
irenee er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

lykke til, dette går bare bra! Jeg merker at jeg fort kan drikke en liter PM UTEN å bli mindre tørst eller søtsnål.. altså, den trigger tørsten uten å slukke tørst, og trigger søtbehov. Nei bedre med vann med lime i

__________________
BMI 46.. mamma til verdens beste Tobias!

Lavkarbo/ketolyse!
irenee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 10:01   #36
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Jeg sluttet tvert en dag... gikk fra å drikke nesten 3 liter om dagen til NULL!

Jeg var rett og slett så sur for at jeg hadde gjort meg avhengig av en så dum ting som en DRIKKE.... og ja, jeg var avhengig. Jeg fikk vondt i hodet osv av å gå for lenge uten å drikke det sorte skvipet.

I løpet av uken begynte kiloene å rase av...og 24 kilo forsvant på litt over 3 mnd'er. Dette er nå over 2 år siden...og kiloene har vært borte siden.

Nå klarer jeg ikke lenger smaken av det... det smaker pføy!

Lykke til med stoppen!

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 10:06   #37
Hoppeguri
Nytt Medlem
 
Hoppeguri sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 3
Hoppeguri er på en erverdig vei
Smile

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Lykke til:-)
Jeg er selv sååå avhengig av Pepsi Max at jeg ikke får sovet på nettene hvis jeg vet det begynner å bli tomt i skapet.. Drikker KUN dette.. Ikke bra i det hele tatt... Har også prøvd å slutte, men akk.... ender opp med en ulidelig hodepine. Skikkelig pingle.. hehe..
Og som en annen sa.. går vekten nedover så skriv det her:-)

MVH

Hoppeguri

Hoppeguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 10:13   #38
tina therese
Medlem
 
tina therese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sørumsand
Innlegg: 93
tina therese er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Ønsker deg masse lykke til!
Jeg var super avhengig av pepsi max og tab extra før..
drakk faktisk så mye som 1,5-2,5 liter om dagen...
Jeg fikk omgangssyken og når den var over hadde jeg ikke drukket det på fire dager..Jeg benyttet annledningen til å kvitte meg med djevelskapen og har ikke drukket et eneste glass siden
Nå koser jeg meg med sprite zero om jeg vil ha brus ellers drikker jeg en del farris og litt fun light saft istede,noen ganger med kulsyret vann fra kulsyremaskinen min!
Om jeg har merket noen forskjell...hmmmmm..vel-egentlig ikke faktisk...
MEN-det er utrolig deilig å ikke være avhengig av noe!!!

__________________


tina therese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 10:32   #39
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

[quote=tina therese;878773]
Nå koser jeg meg med sprite zero om jeg vil ha brus ellers drikker jeg en del farris og litt fun light saft istede,noen ganger med kulsyret vann fra kulsyremaskinen min!
quote]
Har lenge lurt på å anskaffe meg en sånn kullsyremaskin - innbilt meg at det kunne være "redningen" - ettersom jeg også drikker altfor mye cola-light. Er nemlig veldig glad i farris også Anbefaler du en slik maskin?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 11:14   #40
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Lykke til. Håper det løsner på vekta for deg fremover.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 11:28   #41
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Au alt pratet om PM gjorde at jeg fikk lyst på et stort glass med masse isbiter i

Hvis jeg var 5-10 fra matchvekt og hadde noen måneder på meg ville jeg kjørt en til to testuker der jeg skrev ned alt jeg tar i meg i gram vekt, og så kalkulere ca. antall karber (og kalorier) i helga når man hadde litt bedre tid.

Hvis man så kombinerte det med veiing på bestemt tid hver dag (etter do/i undertøy på morgen el.lign.) så kunne man fått litt mer innsikt i hva kroppen gjør hver dag med maten, og om PM påvirket mer eller mindre.

Legger ved et skjema jeg lagde og hadde på kjøkkenbenken for kjapp notat av dagens måltider

mvh BISM

Vedlagte filer
Filtype: doc sjekkkarbskjemaet.doc (57,0 KB, 25 visninger)

Sist redigert av Biggie Small : 19-05-10 kl 11:53.
Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 11:44   #42
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Synes også pepsi max smaker pføy!!! men cola zero derimot.. ;D æ har drevet og sagt til mæ sjøl at æ kan kose mæ med den colaen. Så det blir vel en boks eller to om dagen.. Men æ trur jammen at æ hiver mæ på bølgen og kutter helt ut! Må bare drikke opp det æ har først..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 12:53   #43
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Jeg vil også være med. Er superaddicted og drikker ikke rent vann ever! Jeg liker ikke å være avhengig av noe. Da jeg slutta å røyke for flere år siden erstattet jeg det med te og tyggis. Er avhengig av det nå. Men brus er verst å være avhengig av. Stoler vi ikke på at vi får støttende energi fra egen indre kilde, men tror vi må ha noe utenfor oss stadig vekk? Jeg bruker disse ting for å beskytte min sårbarhet. Det er jeg sikker på. Vi kan ha dette til en støttetråd for de som slutter, en tråd man kan legge inn skremsler om aspartam og ellers gi oppmuntring! Lykke til til de som slutter! Iskaldt vann er usigelig godt egentlig. Vannglass med dugg på. Det er vakkert

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 12:57   #44
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Jo mindre leveren må avgifte jo mer kan den bruke kapasiteten sin til å rense ut andre ting som er opphopet i fettet vårt. Jo renere vi blir jo mer vil den kanskje gi slipp på fettet giften er lagret i?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 13:02   #45
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Jeg drikker MASSE vann uansett, så det blir ikke noe problem, men Pepsi max har liksom vært en daglig kilde til kos. Tror egentlig det skal gå veldig bra å slutte og blir spent på å se om det skjer noe med vekta.
Jeg skal gifte meg om 3 mnd og er litt ekstra motivert av den grunn, kan du si, selvom jeg ikke blir veldig lei meg hvis det ikke skjer noe.
Har god oversikt over hva jeg spiser, sprekker aldri og har prøvd meg på fjerning av andre såkalte partystoppere, så får vi se om dette er veien. Pepsi max var jo det SISTE jeg ville kutte ut!
Vi får holde sammen og oppdatere etterhvert som skjer no, eller ryker på en smell. Alt etter som...

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 13:07   #46
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Bra. Det blir deilig å slippe den lille skyen av mørk skam jeg har for dette mørket skvipet jeg inntar. Hadde noen observert meg gjennom hele dagen hadde jeg ikke turt å drikke så mye som jeg gjør, så det er bare et spørsmål om tid før jeg må kutte det ut uansett. Du blir en ren brud da!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 13:59   #47
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Bra. Det blir deilig å slippe den lille skyen av mørk skam jeg har for dette mørket skvipet jeg inntar. Hadde noen observert meg gjennom hele dagen hadde jeg ikke turt å drikke så mye som jeg gjør, så det er bare et spørsmål om tid før jeg må kutte det ut uansett. Du blir en ren brud da!

Det er bare å korke igjen skvipet og la det stå til! (Jeg hadde aldri trodd jeg skulle kalle PM skvip!!!) Vi har alle vårt og noe å jobbe med. Jeg slutta å røyke i høst, men har faktisk begynt litt igjen nå etter at jeg begynte på lavkarbo, så SÅ ren er jeg nok dessverre ikke...
Nå tar jeg en ting av gangen også får jeg slutte med røykinga når jeg blir smelt på tjukka.... Hvis jeg blir det da, det vet man jo aldri...

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 00:00   #48
tina therese
Medlem
 
tina therese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sørumsand
Innlegg: 93
tina therese er på en erverdig vei

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

[quote=Sivensvans;878780]

Opprinnelig lagt inn av tina therese, her.

Nå koser jeg meg med sprite zero om jeg vil ha brus ellers drikker jeg en del farris og litt fun light saft istede,noen ganger med kulsyret vann fra kulsyremaskinen min!
quote]
Har lenge lurt på å anskaffe meg en sånn kullsyremaskin - innbilt meg at det kunne være "redningen" - ettersom jeg også drikker altfor mye cola-light. Er nemlig veldig glad i farris også Anbefaler du en slik maskin?

Ja jeg kan absolutt annbefale en kullsyremaskin!
Vi bruker vår flere ganger hver dag og barna elsker det de også!
I dag kjøpte jeg fun light med tropisk smak
og vips så ble det til kjempe god tropisk brus!!
Den er helt klart redningen for meg!
også er det vel litt miljøvennlig også og ikke bruke farris på flakse

__________________


tina therese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 01:13   #49
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

Håper det går bra. Jeg har måttet kutte ut Cola Zero (som selvsagt er mye bedre ). Har gått uten EN dag nå, og må si at jeg savner det ja. Men avhengighet er jo ikke bra, og det tyder vel på at det ikke er noe særlig sunt. Ting man kan bli avhengig av er det jo per def noe muffens med. MEN ser ikke bort fra at jeg kommer til å nyte det en sjelden gang litt lenger fram i tida.

Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:39   #50
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

[quote=tina therese;879158]

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.


Ja jeg kan absolutt annbefale en kullsyremaskin!
Vi bruker vår flere ganger hver dag og barna elsker det de også!
I dag kjøpte jeg fun light med tropisk smak
og vips så ble det til kjempe god tropisk brus!!
Den er helt klart redningen for meg!
også er det vel litt miljøvennlig også og ikke bruke farris på flakse

Aha...! Da er saken biff! Jeg fikk faktisk smake på en farris-variant i går da jeg var hos et vennepar med en slik maskin - og, det smakte veldig godt!! Ble overbevist! Men, det er jo en del varianter på markedet, hvilken har du?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilket "snop" kjøper du når du skal kose deg i helgen? *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 21 01-04-09 09:38
"Norske talenter"-deltager slanket seg ved å kutte karbohydrater Fnutte Lavkarbo generelt 2 28-03-09 01:42
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 10:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no