Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Ronnie Mathisen refererer VG

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 13:07   #1
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Ronnie Mathisen refererer VG

http://lavkarboliv.blogg.no/13177150...ick_fix_f.html

Jeg biter meg merke i

Sitat:

Grove kornprodukter med langsomme karbohydrater, frukt, bær og grønnsaker, er de smarte valgene, og Nøkkelhullet viser oss hvilke matvarer vi bør velge.

(min italic)

Dette er jo bare trist... når pizza får "nøkkelhull" da er ratingen ikke verdt mye - etter min mening

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:51   #2
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Ronnie Mathisen refererer VG

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dette er jo bare trist... når pizza får "nøkkelhull" da er ratingen ikke verdt mye - etter min mening

Tja.. De fleste mat-bevisste fnyser vel av hele nøkkelhullet. Et slags krampeaktig forsøk på å holde de gamle legestand-løgnene i live.

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 09:54   #3
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Ronnie Mathisen refererer VG

Hva gjelder nøkkelhullsmerkingen så er den nok laget med de beste intensjoner, men samtidig misforstått av forbruekrne. Merket betyr ikke at produktet i seg selv er sunt, men sunnere innenfor sin kategori, enten det er syltetøy, frossenpizza, brød, frossenfisk eller hva pokker det.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:16   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ronnie Mathisen refererer VG

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Hva gjelder nøkkelhullsmerkingen så er den nok laget med de beste intensjoner, men samtidig misforstått av forbruekrne. Merket betyr ikke at produktet i seg selv er sunt, men sunnere innenfor sin kategori, enten det er syltetøy, frossenpizza, brød, frossenfisk eller hva pokker det.

Det var jeg ikke klar over...

Samtidig har jeg lyst til å krangle litt på kriteriene som brukes for å definere "sunnere"... men den kampen er nok (foreløpig) tapt.

Ja, til nøkkelhull på rent kjøtt og grønnsker i sin naturlige form!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 13:06   #5
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ronnie Mathisen refererer VG

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja, til nøkkelhull på rent kjøtt og grønnsker i sin naturlige form!

Rene grønnsaker er nøkkelhullsprodukter. Magert kjøtt likeså.

Sitat:

Poteter, rotfrukter, belgvekster og andre grønnsaker som er ferske, tørkede eller fryste får Nøkkelhullet. Produkter i denne gruppen behøver ikke være ferdigpakkede. Det er satt krav til tilsatt sukker (høyst 1 g per 100 g) og natrium (høyst 0,2 g per 100 g).

Sitat:

Kjøtt- og kjøttprodukter med Nøkkelhullet inneholder mindre fett (høyst 10 g per 100 g) og sukker (høyst 5 g per 100 g) enn produkter av samme type. Kjøttprodukter må inneholde minst 50 prosent kjøtt.

Eksempler på kjøtt- og kjøttprodukter som kan få Nøkkelhullet er:

  • Rå filet av lam, svin, okse, vilt, kylling og annet fjærkre
  • Lever av svin, storfe og rein samt leverpostei
  • Karbonadedeig
  • Kjøttkaker og kjøttdeig
  • Pølser
  • Røkt skinke

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 13:26   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ronnie Mathisen refererer VG

Ååååh! Her var jeg såå klar til "offentlige myndigheter"-bashing og så ødelegger du hele morroa med fakta...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no