Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Antidepressiva

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-10, 21:29   #51
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Mia-Maria, her.

Hei dere, jeg har just blitt medlem så dette blir mitt første innlegg . Etter en usedvanlig kjip vinter begynte jeg på antidepressiva, resultat +9 kg på 2 1/2 mnd. Har nå heldigvis byttet fra Tolvon til Cipralex, kan jeg forvente mer vektøkning, må jeg være ekstrem opptatt av hva jeg spiser??? setter veldig stor pris på råd.

Nå skal ikke jeg legge hele skylda på cipralex, for det var bare en av tre antideprisiva jeg har gått på. Men til sammen på fluoxetin, cipralex og til slutt zoloft la jeg på meg ca. 30 kilo Men, nå er hvertfall psyken blitt litt bedre...Selv om jeg tror det har mer med psykologen enn tablettene å gjøre...
Du får ha lykke til på cipralex, jeg opplevde hvertfall dem som den "beste" av tre onder...Men folk reagerer jo forskjellig på ting da

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 21:49   #52
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Antidepressiva

Jeg har begynt på Sarotex. Det er kun 1 10 mg hver kveld mot smerter. Jeg er så redd for å begynne å legge på meg vannvittig igjen. Har hørt både dem som har lagt på seg og dem som ikke har. Så jeg blir så rådvill og vet ikke helt om det er verd å ta dem hvis jeg skal legge på meg mer..

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 22:26   #53
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Jeg har desverre ingen gode erfaringer med Sarotex vektmessig! Hjalp kjempegodt på søvn og smerter da jeg kom opp i 35 mg, men jeg la på meg og klarte ikke gå ned i vekt uansett hva jeg gjorde.
Men det var før jeg oppdaget lavkarbo, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 11:41   #54
Mia-Maria
Juniormedlem
 
Mia-Maria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
Mia-Maria er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Jeg må ærlig innrømme at jeg nå ikke ser skogen for bare trær ang. vekt. Jeg er forsiktig med karbo, (fedon) spiser mye grønnsaker og frukt. Er det flere som har det sånn? Føler kroppen min er blitt kuppet, her sitter jeg med svak psyke og er smålubben. Arg!! Noen som vet om en "kur" som er grei å gjennomføre og som gir en kickstart? Råd tas imot med takk

Mia-Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: et sted mellom Montignac og Lindeberg! Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:47   #55
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Leste i dag at Magnesium mangel er den viktigste årsaken til depresjoner... Kanskje noe å forsøke i tillegg til andre medisiner?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:47   #56
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har desverre ingen gode erfaringer med Sarotex vektmessig! Hjalp kjempegodt på søvn og smerter da jeg kom opp i 35 mg, men jeg la på meg og klarte ikke gå ned i vekt uansett hva jeg gjorde.
Men det var før jeg oppdaget lavkarbo, da!

Uff ja.. synes ikke det hjelper med 10 mg. Og jeg ble så dårlig av 20 mg. Så jeg vet ikke om jg vil forsette etter jeg leser slikt....

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:37   #57
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Uff ja.. synes ikke det hjelper med 10 mg. Og jeg ble så dårlig av 20 mg. Så jeg vet ikke om jg vil forsette etter jeg leser slikt....

Hvor lenge har du tatt 10mg ?
Du må holde på i minst 3 uker før du kan si om det virker eller ikke!

Hva mener du med ble dårlig?

Jeg fikk dem mot fibromyalgi, vil du fortelle hva du fikk dem for?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 11:56   #58
sjarmisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Nes kommune
Innlegg: 21
sjarmisa er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Her måtte jeg bare slenge inn et svar. Har gått på cipralex siden 2006 og sluttet for to uker siden har trappet ned en stund men enda føler jeg mange plager. Det har hjulpet meg ved at jeg møtte veggen totalt har holdt meg litt gående da jeg fikk tvillinger og har et gutt på 6 år så må jeg bare klare å holde meg gående å sånn er det. Nå har jeg begynt på lavkarbodiett og sluttet med antidepressivaen samme uka vet ikke om det er så bra men sånn er det.....mye hodevondt om dagen vet ikke om jeg spiser riktig så får lese litt mer her inne og spørre dere om ting....
Jeg vil ut av pillene føler også lite sexlyst og mye slitenhet og aldri kjempe gla lenger. Men er verdt det hvis man slipper å sitte å grine....Men jeg tror på at det skjer noe i kroppen jeg er en grunn til disse depresjonene og humørsvingningene og har bestilt meg time hos en ernæringspesialist i midten av april veldig spent...har ogsoå begynt med magnesium....så får vi se håper hodevondten slipper snart....
Kjempe fin tråd.....

sjarmisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som ikke dreper meg gjør meg bare sterkere :-.) Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 10:44   #59
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hvor lenge har du tatt 10mg ?
Du må holde på i minst 3 uker før du kan si om det virker eller ikke!

Hva mener du med ble dårlig?

Jeg fikk dem mot fibromyalgi, vil du fortelle hva du fikk dem for?

Jeg begynner på min tredjeuke om ett par dager. Det er mot kronisk smerter fibromyalgi her også.

Jeg fikk rett og slett angstanfall i søvne. Følte jeg måtte spy og var så tørr i munnen at jeg ikke klarte å puste, men klarte ikke å stå opp. Uannset hvor mye jeg prøvde å vekke meg sjøl så fikk jeg det ikek til. Skikkelig guffent følelse.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:44   #60
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Jeg begynner på min tredjeuke om ett par dager. Det er mot kronisk smerter fibromyalgi her også.

Jeg fikk rett og slett angstanfall i søvne. Følte jeg måtte spy og var så tørr i munnen at jeg ikke klarte å puste, men klarte ikke å stå opp. Uannset hvor mye jeg prøvde å vekke meg sjøl så fikk jeg det ikek til. Skikkelig guffent følelse.

Ja, den munntørrheten er grusom. Jeg endte opp med 5 hull i overmunnen pga munntørrhet om natten. Fikk dekket tannlegeregningen av NAV fordi det var legemiddelindusert skade!
Flaske med vann på nattbordet kan være lurt!

Ble aldri så "dopa" at jeg ikke kunne våkne, nesten for lite dopa egentlig! Men de virker som sagt godt, men vekta likte det ikke akkurat!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 09:55   #61
Mia-Maria
Juniormedlem
 
Mia-Maria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
Mia-Maria er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Leste i dag at Magnesium mangel er den viktigste årsaken til depresjoner...

Interessant du nevner dette, legen min sier at jeg har mangnesium mangel, skal begynne med tran.

__________________
To infinity and beyond


Mia-Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: et sted mellom Montignac og Lindeberg! Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 10:39   #62
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Mia-Maria, her.

Interessant du nevner dette, legen min sier at jeg har mangnesium mangel, skal begynne med tran.

TRAN? (Beklager, er allergisk mot tran)
Det finnes veldig fine tabletter med masse magnesium på apoteket!
Jeg tar 300mgx2 hver kveld. Magnesium har en noe muskelavslappende effekt og jeg bruker det mot rastløse bein, men også for å sove godt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:15   #63
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Noen som vil dele erfaringene sine m.t.p merke, virkning og bivirkning..?



.

Hei!
Jeg har brukt cipralex ca. ett år. Jeg la på meg over 20 kg! Jeg vil ikke anbefale cipralex. Det er mulig den hjalp meg litt i forhold til selvkritiskhet (mindre selvkritisk). Det var nok derfor jeg ga blaffen i kostholdet også! Den hjalp på humøret første ukene. Jeg synes ikke det var verdt det når jeg la på meg så mye, men det finnes merker som gjør at man ikke legger på seg (tror det efexor eller noe). Jeg følte også at jeg levde i en boble, og jeg lå en del og hvilte, noe som også økte vekten. Jeg hadde også søvnproblemer og forstoppelse. Du kan prøve Johannesurt. Det er førstevalget for leger i Tyskland og har dokumentert effekt. Ellers så hjelper det sikkert med lavkarbo og regelmessig trening.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:19   #64
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Det er et år siden Lokkebiff startet denne tråden og hun er ikke aktiv her inne lengre, desverre!
Hun har gått ned 35kg på Skaldeman og har holdt vekten mange år nå!
Flinke, flinke Lokke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 15:21   #65
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Veldig bra!

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:32   #66
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er et år siden Lokkebiff startet denne tråden og hun er ikke aktiv her inne lengre, desverre!
Hun har gått ned 35kg på Skaldeman og har holdt vekten mange år nå!
Flinke, flinke Lokke!

Savner Vakkerbiffen!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:34   #67
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Savner Vakkerbiffen!!!

Me too!

Selv om jeg har henne på FB!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:55   #68
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Me too!

Selv om jeg har henne på FB!

Åhh hils henne fra meg! Megamasse!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:51   #69
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Det skal jeg gjøre, vet du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:39   #70
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Antidepressiva

Hei, Jeg spiste först cipralex i ett år. La på meg litt når jeg ökte til max-dosen. Men det var bare snakk om noen kilo. Men så sluttet cipralexen å virke så jeg begynte på Remeron. Det va det beste jeg noengang fått i meg! Jeg blev utrolig utadvent, va glad o lo og pratet hele tiden og va på topp. Snakket med alle og snakket dessuten mye höyere enn det jeg vanligvis gjör. Folk som kjenner meg syntes jeg va en annen på en måte... Men pga at jeg fikk en enormus matlyst og gikk opp 5 kilo på noen uker så sluttet jeg og begynte på cymbalta. Den hjalp veldig bra mot depresjonen men jeg blev mer meg selv igjen, det merktes at jeg ikke gikk på remeron lenger.. Men til tross for at en ikke skal legge på seg av cymbalta, så var det på den som jeg virkelig este ut og blev tjukk. Så det er de 15 kilona jeg sliter med nå. Og nå er det 3 måneder siden jeg sluttet helt med antideppresiva. Heldigvis klarer jeg meg fint uten, men jeg har bare gått ned et par kilo... Nå skal jeg pröve å kvitte meg med disse medicin-kiloene, og det tror jeg at jeg kan med lavkarbo.. Så til alle som tenker på det med mediciner og vektökning- det viktigeste er psyken, vekten kommer som nr 2. Og den kan du alltids gjöre noe med når du blitt frisk.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 08:25   #71
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Leste i dag at Magnesium mangel er den viktigste årsaken til depresjoner... Kanskje noe å forsøke i tillegg til andre medisiner?

Hvor leste du det?

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 21:56   #72
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Lovesick, her.

Hei, Jeg spiste först cipralex i ett år. La på meg litt når jeg ökte til max-dosen. Men det var bare snakk om noen kilo. Men så sluttet cipralexen å virke så jeg begynte på Remeron. Det va det beste jeg noengang fått i meg! Jeg blev utrolig utadvent, va glad o lo og pratet hele tiden og va på topp. Snakket med alle og snakket dessuten mye höyere enn det jeg vanligvis gjör. Folk som kjenner meg syntes jeg va en annen på en måte... Men pga at jeg fikk en enormus matlyst og gikk opp 5 kilo på noen uker så sluttet jeg og begynte på cymbalta. Den hjalp veldig bra mot depresjonen men jeg blev mer meg selv igjen, det merktes at jeg ikke gikk på remeron lenger.. Men til tross for at en ikke skal legge på seg av cymbalta, så var det på den som jeg virkelig este ut og blev tjukk. Så det er de 15 kilona jeg sliter med nå. Og nå er det 3 måneder siden jeg sluttet helt med antideppresiva. Heldigvis klarer jeg meg fint uten, men jeg har bare gått ned et par kilo... Nå skal jeg pröve å kvitte meg med disse medicin-kiloene, og det tror jeg at jeg kan med lavkarbo.. Så til alle som tenker på det med mediciner og vektökning- det viktigeste er psyken, vekten kommer som nr 2. Og den kan du alltids gjöre noe med når du blitt frisk.

Jeg har innsett at medisinen er bare dempere for symptomene. De kurerer ikke årsakene....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:10   #73
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har innsett at medisinen er bare dempere for symptomene. De kurerer ikke årsakene....

Det har vel heller aldri vært meningen!
Det vi ser, er at de som responderer på medisin, bedre klarer å ta tak i og jobbe med disse årsakene, fremfor å være såpass dårlige at det ikke har vært mulig å komme noen vei med annen behandling!

Det finnes også flere forskjellige typer depresjoner. Noen har jo slett ingen utenforliggende årsak og trenger en annen type behandling! Den mest effektiv behandlingen med færrest og minst alvorlige bivirkninger er faktisk elektrosjokk, ECT! Virker utrolige bra på endogene depresjoner!
Jada, vet det høres skummelt ut, men det er ikke det, altså!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:26   #74
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Hva er egentlig endogene depresjoner for noe?

Kronisk, har jeg forstått. Sånn jeg ble forklart av legen så er det en depresjon som ikke har opphav i en bestemt hendelse osv, men som oppstår selv om du egentlig har en grei livssituasjon. Med andre ord, den er kjemisk, arvelig betinget kanskje, og kan dermed ikke bare behandles med psykoterapi, men med medisiner eller annet som øker stemningsleiet. Krøkkete forklart....men sånn har nå jeg forstått det?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:34   #75
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Antidepressiva

Gikk inn på lommelegen og fant følgende: Videre står det at problemer med blodsukkeret kan gi depresjoner.

Årsak
Depresjoner kan oppstå som følge av et traume eller en ytre alvorlig livshendelse, eller de kan oppstå uten sikre ytre påkjenninger. Vi kaller sistnevnte for endogen depresjon. Vi tror årsaken til depresjon er sammensatt av biologiske, miljømessige og psykologiske faktorer. For depresjoner som ledd i en bipolar lidelse vet vi at det er en stor arvelig faktor. Visse hormonelle endringer kan disponere for depresjon, og depresjon kan være en bivirkning ved enkelte medisiner. Kritisk miljø og beskyttelse uten ømhet, innlært hjelpeløshet og negativ person-oppfatning disponerer for depresjon. Ubearbeidede traumer kan og gi alvorlige depresjoner

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekuren og antidepressiva? cathrine Ketolysekuren 2 21-03-08 16:39
Ketolyse og antidepressiva? LilNoor Ketolysekuren 12 07-06-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no