Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 21:00   #6701
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som vet om Lady Gaga egentlig er en MANN?? Eller har vært mann?? fikk nemlig høre den påstanden her om dagen

Hhttp://ginabanana.blogg.no/1258571326_lady_gaga_mann.html

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-03-11, 23:58   #6702
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Påvirker polydextrose blodsukkeret?

Polydextrose påvirker blodsukkeret litt, men ikke mye. GI'en er ca 5. OK på lavkarbo.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-03-11, 00:10   #6703
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Polydextrose påvirker blodsukkeret litt, men ikke mye. GI'en er ca 5. OK på lavkarbo.

Thank you!

Sikkert bedre enn maltitol. XD

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-03-11, 00:12   #6704
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Thank you!

Sikkert bedre enn maltitol. XD

Jepp, maltitol står oppført med 36. Sjekk denne tråden forresten.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-03-11, 09:56   #6705
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva slags "sukker" bruker dere i teen? Jeg er tom for splenda, og funderer på om jeg skal kjøpe en til eller noe annet? Har bestilt en Stevia, men må ha noe i mellomtiden.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 22-03-11, 12:06   #6706
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Hva slags "sukker" bruker dere i teen? Jeg er tom for splenda, og funderer på om jeg skal kjøpe en til eller noe annet? Har bestilt en Stevia, men må ha noe i mellomtiden.

Om jeg først bruker søtning så bruker jeg enten sukrin eller flytende stevia

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-03-11, 13:10   #6707
lottesinverden
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 82
lottesinverden er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har akkurat starter med litt lavkarbo og lurer på om hvis jeg spise to wasa sport + til frokost, og litt frukt, men ikke noe brød, ris, poteter, pasta, vil jeg gå ned i vekt da?

__________________
Startvekt: 76,7 kg (sommer 2010)
Nå: 64,5
Igjen til målet er nådd: 7,5 kg
Trening i mai: 180 min
lottesinverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (prøver meg på ketolyse)
Gammel 22-03-11, 15:16   #6708
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Stemmer det at på ketolyse er det vanligst at man tar av rundt magen og lårene først?
Jeg trodde man ikke kunne punktslanke seg. Jeg vil så gjerne ha mindre overarmer, de gigantiske overarmene er ikke like lett å skjule som ben og mage

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-03-11, 17:15   #6709
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Også et helt brett da gitt! Kommentarene som kom etterpå var vel i overkant bissare i sammenhengen. Slikkepott eller strikkepinne i midten og vipp ut...

Ja, jeg hadde det morro da Hvor mange er et brett muffins? Får håpe du ikke har for mange muffins i ovnen Cherry. Kan bli slitsomt Men vipp ut, ja. Det er vel ikke verre enn det

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-11, 17:22   #6710
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Ja, jeg hadde det morro da Hvor mange er et brett muffins? Får håpe du ikke har for mange muffins i ovnen Cherry. Kan bli slitsomt Men vipp ut, ja. Det er vel ikke verre enn det

16 stk?? Tror en is-skje vil egne seg bedre enn en slikkepott... Eller ei sånn salatklype??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-03-11, 17:57   #6711
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Stemmer det at på ketolyse er det vanligst at man tar av rundt magen og lårene først?
Jeg trodde man ikke kunne punktslanke seg. Jeg vil så gjerne ha mindre overarmer, de gigantiske overarmene er ikke like lett å skjule som ben og mage

Jeg vet ikke helt hvor du har hørt det? Det er jo ikke snakk om å punktslanke seg, det er ikke akkurat som man kan velge hvor fettet forsvinner først

Det er vel mer sånn at det er individuelt hvor fettet blir først borte. Og så jevner det seg gjerne ut over tid

På meg som ikke er av den mest insulinresistente typen forsvinner magefettet først (lårene derimot ...), men mange insulinresistente har mer hardnakket fett der.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 22-03-11, 18:00   #6712
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Ja, jeg hadde det morro da Hvor mange er et brett muffins? Får håpe du ikke har for mange muffins i ovnen Cherry. Kan bli slitsomt Men vipp ut, ja. Det er vel ikke verre enn det

Mange festlige innlegg her nå forresten

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 22-03-11, 18:19   #6713
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg vet ikke helt hvor du har hørt det? Det er jo ikke snakk om å punktslanke seg, det er ikke akkurat som man kan velge hvor fettet forsvinner først

Det er vel mer sånn at det er individuelt hvor fettet blir først borte. Og så jevner det seg gjerne ut over tid

På meg som ikke er av den mest insulinresistente typen forsvinner magefettet først (lårene derimot ...), men mange insulinresistente har mer hardnakket fett der.

Og så er det påstanden "sist inn først ut", altså at det siste du la på deg er det som går først når du taper vekt. Jeg vet ikke om det stemmer, men det er jo en viss logikk i det. Punktslanking eksisterer ret og slett ikke. Jeg er helt motsatt av Frøy, og i utgangspunktet veldig insulinresistent, og selv nå på ca normalvekt er det gjenstridig fett på mage/midje/ryggområdet som har vondt for å gi slipp, og det var der jeg la på meg først også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-03-11, 18:29   #6714
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og så er det påstanden "sist inn først ut", altså at det siste du la på deg er det som går først når du taper vekt. Jeg vet ikke om det stemmer, men det er jo en viss logikk i det. Punktslanking eksisterer ret og slett ikke. Jeg er helt motsatt av Frøy, og i utgangspunktet veldig insulinresistent, og selv nå på ca normalvekt er det gjenstridig fett på mage/midje/ryggområdet som har vondt for å gi slipp, og det var der jeg la på meg først også.


Hos eg er det Fifo.. first in first out. jeg legger alltid på meg først på puppa, men så er det jaggu de som reduseres først også...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-03-11, 18:34   #6715
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av lottesinverden, her.

Jeg har akkurat starter med litt lavkarbo og lurer på om hvis jeg spise to wasa sport + til frokost, og litt frukt, men ikke noe brød, ris, poteter, pasta, vil jeg gå ned i vekt da?

Muligens - men siden vi ikke vet så mye mer om deg enn akkurat hva du ønsker å spise er det vanskelig å gi et fasit svar....
Frukt ville jeg droppet.....
Hvilken retning velger du? Skal du leve strengt (ketolyse) eller vil du leve mer moderat (Fedon eller generell lavkarbo) ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-03-11, 18:43   #6716
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

16 stk?? Tror en is-skje vil egne seg bedre enn en slikkepott... Eller ei sånn salatklype??

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-11, 19:39   #6717
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tungen min er nummen. For mye lakriste?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-03-11, 20:28   #6718
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hm, denne forsvant vist.

Kan jeg lagre det jeg legger inn på Diett.no? Slik at jeg kan bla gjennom det senere? hvordan gjør jeg, og hvordan nyttiggjør jeg meg Diett . no på best mulig måte?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 22-03-11, 20:38   #6719
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det du legger inn på diett.no blir lagra hvis du oppretter en profil. Så går du bare inn på valgt dato seinere, så finner du det igjen. Vanskelig å si hvordan du best nyttiggjør deg siden, men det er jo en kjempefin oversikt hvis du legger inn alt spiser. Det kan også være greit for enkeltmåltider om du ikke orker å veie og notere absolutt alt du spiser. Da får du fort et innblikk i det du spiser, og hva det inneholder. Det er litt arbeid, men absolutt verdt det, synes jeg! Hvertfall hvis man sliter litt, vekta står stille osv. I slike tilfeller kan man se hva man egentlig får i seg, og se hvilke forandringer som skjer i kroppen ettersom man forandrer matinntaket.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 23-03-11, 08:26   #6720
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Tungen min er nummen. For mye lakriste?

Lakriste Hvor har du kjøpt det ? Jeg har ofte veldig lyst på lakris. Høres godt ut, men litt rart også, hihi.

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-03-11, 11:10   #6721
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Lakriste Hvor har du kjøpt det ? Jeg har ofte veldig lyst på lakris. Høres godt ut, men litt rart også, hihi.

Lokale Joker'n. Den er kjempesær, bitteliten kjellerbutikk, men selger alt fra cocosa og fiberhusk til Yogi-te.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 23-03-11, 11:22   #6722
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lakriste får du jo kjøpt "overalt", enten av ekte lakris, eller anis, f.eks. Jeg har sett det på stort sett alle helsekostbutikker og Helios og så videre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-03-11, 11:48   #6723
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kvar får ein kjøpt medisterdeig i Bergensområdet for tida egentlig? Finner ingen stad.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-03-11, 14:29   #6724
kthxbye
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 40
Innlegg: 37
kthxbye er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal lage fajitaskrydder etter denne varianten, og det står at man skal ha i 2 ss maizenamel. Det har jeg ikke, og jeg tror heller ikke det er så aktuelt på lavkarbo? Anyhoo, kan jeg bytte det ut med JBKM, og hvis så, hvor mye av det skal jeg ha oppi? Hva gjør egentlig stivelse i et krydder, liksom, hvilken funksjon har den?

kthxbye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 23-03-11, 15:28   #6725
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kthxbye, her.

Jeg skal lage fajitaskrydder etter denne varianten, og det står at man skal ha i 2 ss maizenamel. Det har jeg ikke, og jeg tror heller ikke det er så aktuelt på lavkarbo? Anyhoo, kan jeg bytte det ut med JBKM, og hvis så, hvor mye av det skal jeg ha oppi? Hva gjør egentlig stivelse i et krydder, liksom, hvilken funksjon har den?

Vil tru det er berre for å lage meir binding i "sausen". Eg lagar tacokrydder utan noko form for stivelse, funkar det også, må berre la det surre ei stund lenger i steikepanna.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no