Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hard avføring?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-09, 14:47   #26
Muffin
Juniormedlem
 
Muffin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 55
Innlegg: 26
Muffin er på en erverdig vei

Sv: Hard avføring?

Dytter denne litt opp,og håper noen kan svare.
Har kjøpt så mange produkter for magen, så vil helst ikke gjøre bomkjøp igjen.
Er det noen som har erfaring med om Supergreens gir mye luft i magen ?
Får f.eks veldig mye luft av lactulose.

Muffin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 23:09   #27
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Hard avføring?

Opprinnelig lagt inn av Muffin, her.

Dytter denne litt opp,og håper noen kan svare.
Har kjøpt så mange produkter for magen, så vil helst ikke gjøre bomkjøp igjen.
Er det noen som har erfaring med om Supergreens gir mye luft i magen ?
Får f.eks veldig mye luft av lactulose.

Supergreens gir meg ikke så mye luft, men magesmerter får jeg og litt kvalmefølesle. Behandleren min påstår at det er bare snakk om tilvenning, men jeg får fortsatt plager etter 4 ukers bruk.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 17:11   #28
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Hard avføring?

Er nå inne i uke 2 på lavkarbo, og har de siste dagene slitt med hard mage og avføring.. I dag var det så ille at det blødde relativt kraftig, omtrent som om man plutselig har fått mensen. Til vanlig bekymrer jeg meg ikke over røde blodspor, det kan jo ha mange og harmløse grunner, men de mengdene som var i dag gjør meg litt engstelig. Har en mor med ulcerøs colitt.

Kan blodet komme av den vanvittig harde magen jeg har, og vil den gå seg til etterhvert? Spiser mye fett i løpet av dagen og drikker en del vann (men kan med fordel drikke mer)

Er dette noe som jeg bør sjekke opp om det gjentar seg?

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 17:23   #29
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hard avføring?

jeg får diare av pepsi max.

uhm*

ellers så har jeg i grunn ikke så ofte avføring!! :

men som sakt før; en nyttigjør mere av maten i kroppen

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 17:30   #30
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hard avføring?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rottis, her.

Er nå inne i uke 2 på lavkarbo, og har de siste dagene slitt med hard mage og avføring.. I dag var det så ille at det blødde relativt kraftig, omtrent som om man plutselig har fått mensen. Til vanlig bekymrer jeg meg ikke over røde blodspor, det kan jo ha mange og harmløse grunner, men de mengdene som var i dag gjør meg litt engstelig. Har en mor med ulcerøs colitt.

Kan blodet komme av den vanvittig harde magen jeg har, og vil den gå seg til etterhvert? Spiser mye fett i løpet av dagen og drikker en del vann (men kan med fordel drikke mer)

Er dette noe som jeg bør sjekke opp om det gjentar seg?

Jeg vil tro at dette ikke skylds ulcerøs colitt, da dette som regel følges av akutt diarè. Men kan du ikke se det an. Det kan jo være at du har innvendige hemeorider, som har fått litt hard medfart om du er veldig hard i magen.... Prøv å få regulert magen så skal du se det ordner seg, og husk at det som oftest virker som mye mer blod enn det det er i virkeligheten...

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 23:03   #31
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Hard avføring?

Lenge siden noen har skrevet noe her, så jeg gjør et lite forsøk for å få igang tråden igjen.

Noen flere råd/forslag kunne være på sin plass da vi er så forskjellige. - Det som virker på meg virker kanskje ikke på deg!?

Ikke alle har samme nytte av forskjellige produkter.
Jeg har bl.a. brukt linfrø i mange år og syns igrunnen det har vært greit. Men da jeg begynte på streng lavkarbo ble de sjeldne dobesøkene ganske vonde.
Økte litt på linfrøene, men det hjalp egentlig ikke stort.
Akkurat nå er det lactulose som gjelder. Om det funker er jeg ikke sikker på, men tro kan flytte fjell

Lactulose
Hvis jeg tar for mye, dvs en stor munnfull, blir det masse rumling i maven, jeg promper og koser meg men det blir ikke nødvendigvis noe mer resultat av det.
En liten slurk (ca. 1 barneskje) morgen og kveld derimot - da rumler ikke maven - det blir ingen luft som må ut, og når jeg endelig kommer på do så er det iallfall ikke steinhardt det som kommer, selv om jeg må ta meg god tid...

Merk bare at jeg kommer ikke oftere på do da det blir veldig lite avfall på dette fete kostholdet.

Og på meg virker RÅ grønnsaker stoppende!

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:30   #32
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Hard avføring?

Jeg har gått på lavkarbo/ketolyse? i ca 3,5 uker nå.
De siste dagene har jeg hatt mye vondt i magen. Akkurat som om tarmene er ømme.. Har ikke gått så mye på do den siste tiden.. sliter med det.. hard mage.
I går var det så vondt at jeg valgte å ta ei pille som hjelper mot hard mage. Har fått gått på do, endelig. Men har mye vondt enda.
Er spes i nedre del av magen det gjør masse vondt, men om jegtrykker forsiktig på magen gjør det vondt over alt.
Er det noen som har hatt noe lignende?
Håper virkelig dette har tenkt å gi seg snart.. kan ikke ligge på sofaen og gynge i det evige

Ps. om det har noe med lavkarboen å gjøre vet jeg jo ikke.
Men jeg har en misstanke om at jeg er hard i magen pga jeg ikke får i meg nok fett?! Er slankeoperert og vet av erfaringer at magen blir langt ifra hard om jeg får i meg litt fett... så jeg skal prøve å få i meg mer av det. og håpe at det kan hjelpe

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:39   #33
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Hard avføring?

Drikk nok vann! det hjalp veeeldig på for min del. Må drikke mellom 2-3 liter vann for at jeg ikke skal få hard avføring.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:47   #34
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hard avføring?

Magnesium kan hjelpe. Og av egen erfaring - gåturer! Når beina går hjelper det også magen. Ikke sånn at man må+ ha med seg papir på tur, men gjerne sånn at man kommer hjem og går på do...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 16:48   #35
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Hard avføring?

mm. jeg har nok vært litt for sløv til å drikke vann i det siste.. *skamme seg* Må bli flinkere til det!
Håper de hjelper..
Har løpt rundt som en tulling med vondt i magen rundt på jordet her i dag, på jakt etter hester.. så beveglese er det ikke mangel på menne.. ingen virkning på dobesøket...

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:19   #36
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Hard avføring?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Magnesium kan hjelpe. Og av egen erfaring - gåturer! Når beina går hjelper det også magen. Ikke sånn at man må+ ha med seg papir på tur, men gjerne sånn at man kommer hjem og går på do...

Støtter denne - dobbel dose mag Eskil og masse vann løsner vanlig opp i systemet. Lykke til!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:19   #37
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Hard avføring?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Støtter denne - dobbel dose mag Eskil og masse vann løsner vanlig opp i systemet. Lykke til!

Magnesium skulle det være

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:23   #38
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Hard avføring?

takker for tips

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avføring bubbletopp Fysisk og mental helse 50 17-03-11 23:12
Avføring - nok en gang journey Fysisk og mental helse 2 03-03-09 14:06
Hard mage raptor Spørsmål og svar 50 28-08-06 15:36
Hard mage Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 20-02-06 20:55
Learning the hard way Nille Livets lyse side 4 21-10-04 14:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no