Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-05, 01:15   #1
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

30-50g sukker er uproblematisk for diabetikere mens fettet er hovedfienden.
http://www.helsenett.no/Kosthold/Kos...t-ved-diabetes

Dei er og flinke til å følge opp det politiske vedtaket om at brød og poteter er sundt.

Går nå hoderisende mot senga. Tidleg opp for å trene redningshund.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 02:47   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Opprinnelig lagt inn av helsenett.no


Kan en diabetiker virkelig spise så mye frukt en vil?

Ja innenfor rimelighetens grenser.





Opprinnelig lagt inn av helsenett.no

I tillegg må en huske på at de fleste diabetikere veier for mye og egentlig har behov for vektreduksjon. Det er da spesielt viktig å unngå energirike matvarer - matvarer som inneholder mye fett og sukker.

Lenger ned på siden:

Opprinnelig lagt inn av helsenett.no

Et daglig sukkerinntak på 30 til 50 gram er neppe noe problem og vil ikke forverre diabeteskontrollen.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 10:15   #3
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Folk er jo inne på desse sidene for å skaffe seg kunnskap.
Det eg legger merke til når eg er inne på sider som er negative til metta fett er at dei formulerer seg ofte sånn: alle veit jo at metta fett er farleg.

Følger prinsippet om at dersom ein berre gjentek nok ofte nok så blir det ein sannhet Reklamens første bud.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 07:40   #4
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

[quote=205gti16v]Folk er jo inne på desse sidene for å skaffe seg kunnskap.
Det eg legger merke til når eg er inne på sider som er negative til metta fett er at dei formulerer seg ofte sånn: alle veit jo at metta fett er farleg.

Jag tycker att Helsenett förstör diabetikernas hälsa med sina usla råd.

Jag får mail varje dag från diabetiker sopm kunnat sluta med medicineringen sedan de börjat att äta om jag. De får ett bättre liv när de slutar med socker och börjar med fett.

I Sverige har man provat en försiktig lågkolhydratkost i Karlshamn och i Trollhättan. I går skrev Dagens Medicin om studien i Trollhättan. Där har 25 överviktiga patienter (BMI mer än 30) fått äta en lågkolhydratkost bestående av 20% kolhydrater, 50% fett och 30% protein (samma som i Karlshamnsstudien).
Efter drygt två månader hade de gått ner i medeltal 5,3 kg. En hade gått ner 26 kg!

Blodsockret och blodtrycket hade gått ner på samtliga.
Patienterna rapporterade att välbefinnandet hade ökat och att de upplevde mindre trötthet och bättre humör.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 09:11   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Jeg blir snart sprø! Hvor lenge skal myndighetene få LOV til å lure oss på den måten?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 13:35   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Planen er at lavkarbo.no skal bli en motvekt til denne typen "informasjon" - stay tuned

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 15:34   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Opprinnelig lagt inn av HP

Planen er at lavkarbo.no skal bli en motvekt til denne typen "informasjon" - stay tuned

oh yes !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 18:57   #8
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Det at karbo er bra er eit politisk vedtak. Like bra politisk vedtak som då Hitler vedtok at han skulle angripe Russland i andre verdenskrig

Har snart tatt like mange liv og

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 20:14   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Ja, hva skal potetbøndene gjøre om vi alle sammen slutter å spise poteter? Norge er jo potetland nr 1. :råll:
For ikke å snakke om at legene jo mister jobben pga alle som er så friske. :P

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 04:09   #10
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere

Så måtte individa i feilerneringsrådet fått seg ærleg arbeid(ikkje som pottitbonde).

Dei kunne gjeta sauer på Hardangervidda(eller reinsdyr i Canada kanskje). Kan ikkje tenke meg at grizzlyen vil ete Drevon eller Norum Så Canada er sikkert bra.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 05-01-12 00:46
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no