Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarter-tråd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-11, 13:26   #476
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

*humre* har kommet meg under 80! Men, det er ikke veiedag, og siste døgns vekttap skyldes nok at jeg ikke tålte helt den cavaliersjokoladen jeg spiste i forgårs :P
-men aldri så dumt det ikke er godt for noe haha

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 14:10   #477
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

vekt 4.10.10 105.2 kg
vekt 11.10.10 102.6 kg (-2,6kg)
vekt 24.10.10 99.9 kg (-2,7kg)
vekt 28.10.10 98.2 kg (-1,7kg)
vekt 9.11.10 97.1 kg (-1,1kg)
vekt 15.11.10 95,6 kg (-1,5 kg)
vekt 19.11.10 94,9 kg (-0,7 kg)
vekt 29.11.10 93,3 kg (-1,6 kg)
vekt 06.12.10 91,9 kg (-1,4 kg)
vekt 17.12.10 89.0 kg (-2,9 kg)
vekt 20.12.10 88.1 kg (-0,9 kg)
vekt 27.12.10 87.9 kg (-0,2 kg)
vekt 03.01.11 85,9 kg (-2.0 kg
vekt 10.01.11 samme
vekt 17.01.11 samme
vekt 24.01.11 84.6 kg (-1,3 kg)
vekt 31.01.11 84 kg (-0,6 kg)
vekt 05.02.11 82,9 kg (-1,1 kg)

totalt på 18 uker : 22,3 kg

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 14:57   #478
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg har heldigvis greid å komme dit at dette ikke noe slankekur, men omlegging av kostholdet over tid. Så, nå jeg er nok litt enig med deg der, at en sprekk en dag er noe vi kanskje bare må akseptere om vi skal komme i mål og kunne leve etter lavkarbo kosthold.
Du kan si det slik at jeg starter egentlig på nytt hver dag jeg Hver dag er en ny dag med nye muligheter. Om jeg sprekker i dag, så venter jeg ikke til mandag med å begyne på "nytt" ?? Hvorfor skal jeg det? Da får jeg jo heller flere dager med sprekk og det er jo slettes ikke ønskelig?
Hver morgen starter jeg opp, i god tro om at dagen skal bli en skikkelig lavkarbo dag. Kan jo hende seg at det skjer noe som endrer på dette, men det gjør ikke så mye lengre.
Det negative er vel at jeg samtidig også må innfinne meg i at det vil gå lengre tid før jeg er nede i ønsket vekt. Men, da har jeg samtidig kanskje større sjans for å bli værende der? Nå har jeg stått helt i stampe den siste uka, og det er helt sikker fordi jeg har fått litt for mange karber inn og det over flere dager. En dag gjør sikkert ikke så mye som flere dager etterhverandre, slik jeg fikk.
Dagen i går, ble ganske grei. Jeg spiste som sagt lunsj på jobben, svenske kjøttboller med potetmos, grøsalt med karber, og til kveldskos ble det taco med ei tacolefse. Unte meg også 3 små godisbiter, med full bevissthet. Alikevel så sitter jeg ikke i dag og har grusomt med anger, jeg vil tillate meg selv å tillat meg å ha det litt ekstra kos i helgene, sammen med familien. Da tror jeg alt dette blir så mye enklere å takle. Hverdagene er egentlig ikke noe problem i det hele tatt, de går i faste rutiner, bare en og annen gangen skjer det ting som endrer på rutinene, så alt i alt er det flest standard dager, som går bra
Tror det kan være lurt å sette seg ned å ta en slik lite oppgjør med seg selv, istede for å henge ved de feila vi har gjort og kanskje gi opp.
MEN; for de av dere som går på ketolyse, så må dere holde dere harde på en helt annen måte. Der har jeg vært sjøl og der må du ha innpå så enormt mye fett i løpet av en dag, alt fra morgen av, at begynner du utpå ettermiddagen og fylle på med karber, så vil du slettes ikke gå no ned i vekt iallefall. Ketolyse er ikke noe å henge ved over lang tid, erfarte jeg selv også. Beste er å bestemme seg for å kjøre beinhard disiplin i 8 uker, så "kvile" med lavkarbo og stabilisere seg i noen måneder, før du tar ei ny økt med ketose. Da gir du også kroppen tid til å fungere slik den skal hele tia, ketose er ikke bra for kroppen over lang tid. For ketose er et giftstoff, som vi slettes ikke skal ha for mye av. De månedene man da er på lavkarbo, kan en tillate seg litt annen mat for en periode, og man blir heller ikke så mat lei. Selv så har jeg alt som heter omelett, bacon og fløtesaus i vrangstrupen den dag i dag, og vegrer meg kraftig til å ha slikt til mat. Samme salat til lunsj, jeg har ikke greid det på 1 år. MÅTTE finne noen alternativer, og da ble lavkarbo heller min greie, istede for ketose denne gangen. Enda jeg vet at 8 uker med knallhard jobbinging, så ville jeg trolig vært der jeg ønsker å være, kjappere, men skitt au. Bare det går rette veien så.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 20:56   #479
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Ja, vi er forskjellige alle mann, og det viktigste er jo å finne det som funker for seg Jeg har derimot virkelig omfavnet ketolyse'n, og har ingen problemer med å la være å spise karborik mat... Etter den planlagte sprekken i jula så fant jeg fort ut at lavkarbo/ketolyse er det beste som har skjedd kroppen min, og minst pga vekttapet igrunn Kjenner det lugger litt i lysta når jeg kjøper ferskt brød og godis til de andre, men samtidig synes jeg det er lett å la være... Sperra sitter der uanz

Men jeg er derimot veldig lat og kreativ når det gjelder å lage mat til meg selv da, så selve fettinntaket varierer dag for dag... Men har jeg dårlig matlyst så tar jeg alltids en slump rapsolje i mocca'n kunne nok gått ned mer til nå hadde jeg vært flinkere til å få i meg fett og trene, men jeg har ikke dårlig tid

God helg da

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 00:04   #480
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Men jeg er derimot veldig lat og kreativ når det gjelder å lage mat til meg selv da, så selve fettinntaket varierer dag for dag... Men har jeg dårlig matlyst så tar jeg alltids en slump rapsolje i mocca'n kunne nok gått ned mer til nå hadde jeg vært flinkere til å få i meg fett og trene, men jeg har ikke dårlig tid

God helg da

Er nok litt lat jeg også, så jeg er kjedelig når det gjelder frokost og lunsj, men det enkle er ofte det enkleste. Så lenge det er godt, så går det greit. Men, går du for lite ned på ketolysen, så får du i deg for lite fett ja. Jeg kjører nå på samme frokost og lunsj hver dag. Proteinshake til frokost, og jeg har gjerne litt olje oppi for å få opp fett innholdet. Iallefall om jeg vet at jeg har en aktiv dag foran meg. Lunsj går jeg for cottage cheese med bær og nøtter oppi. Det er alt jeg trenger til jeg kommer hjem for å lage middag. Mellommåltid blir noen nøtter og noen kopper med te.
Spiser vanlig middag, som resten av familien, men kutter ut potet, pasta og ris. Har heller salat og grønnsaker.
Kvelds er mitt verste måltid faktisk, men har jeg knekkebrød, så blir det et par slike med ost.
har stått i stampe nå i 2 uker, men forventet. Jeg har ikke vært flink i det hele tatt, får bare være fornøyd med at jeg ikke har gått opp iallefall. Vel, jeg har vært flink helt frem til kveldene da, så jeg har kanskje hatt litt å gå på. Det er ikke så katastrofalt, siden jeg er på lavkarbo og ikke ketolyse. Der vet jeg at jeg må holde meg hard, for det går gjerne et par dager igjen før du er inne i riktig forbrenningsmodus.
Men, alt i alt, så er jeg veldig fornøyd med meg selv for tia. Kjenner at kroppen fungerer, jeg har kommet meg ned igjen, nesten der jeg var for 1 år siden. Har 1,5 kg igjen. Da er jeg på der jeg var da jeg avsluttet ketolysekuren. At det kom noen kiloer på igjen, det hadde jeg regna med. og jeg holdt meg på 2 kg i nesten et år da. Men, så kom høsten med sykdom, altfor mye å gjøre og total kolaps når det gjaldt mat...Da kom et raskt 2 kilo til gitt, og det var jeg ikke fornøyd med. Så, nå skal jeg ned dit jeg var, og forhåpentligvis et par kilo til også. Kunne tenkt meg å lande på 62 igjen. Der var jeg før jeg fikk siste tøtta, og jeg har faktisk noen fine kjoler jeg ikke har kasta....for fine, og håpet har jo alltid vært der da.
Så, 62 til sommeren, betyr at jeg har 6 kg som må av på ....kanskje litt for kort tid, men alt går, hehe. Man må bare ha mål

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:29   #481
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

mensen-uka.. kan bare glemme alt som har med vekt å gjøre da! blir en pose eldorado sukkerfri gele eller sjokoladepudding hver dag... Og er endel mer karbo enn vanlig, fett og kalorier kan man si, men håhåhå og jeg koser meg!! Mmm ingen dårlig samvittighet i mensen uka som før pga haugevis med stratos mm (KUN sukkersukkersukker!). Nå blir jeg kvalm av bare tanken.. Lavkarbo, lavkarbo, you have saved my life!!

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:33   #482
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jepp, den uka ja...kjente det på kroppen alt i går, suget etter et eller annet dukka opp. Matlysta var sånn passe, så det ble litt småspising, og det er jo ikke bra uansett da.
Føler at jeg er sulten hele tia. Har sikkert fått i meg for lite fett å i dag, for det er mer enn noen timer siden middag. og i dag ble det vanlig middag å gitt....med fullkorn pasta, pølse, bacon og mye salat.
Var på vekta i morges da, den viste faktisk halv kilo ned, men....det tar jeg ikke for gitt ennå nei. Ikke før om et par dager. Må først greie meg gjennom et par tøffe dager nå, hvor hormonene løper litt løpst og ødelegger for det som kunne vært bra.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:41   #483
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Ser på slankekrigen, og synes de drar store tall... men regnet vekttapet mitt om fra kg til lbs (pounds) og fikk 39,2. Kult!! Snart 40

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:56   #484
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Åhh... Jeg glemte å skru på slankekrigen... Hvem vant??

Du har vært utrolig flink uanz kg eller lbs, Monalita!

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 01:01   #485
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Ned en halv kilo i går, opp igjen en hel kg idag. Vel vel, det var ikke mye å skrive inn på tickeren nei. Så, her må det blir litt mer skjerpings de neste dagene.
Fikk gått litt på ski i kveld, så blir det spinning i morgen og fredag, så kanskje over helga da???? Satser på at det har stabilisert seg litt da. Ned 0,5, forlanger ikke mer. Siden jeg ikke kjører så beinhardt.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 16:42   #486
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Gått litt treigt en stund, men nå går det så det suser.
97,5 kg, total minus 22,5 kg.
Neste delmål: 95 kg, belønning en god flaske vin som skal tømmes
Hovedmål: under 90 dvs 89,9 kg , belønning: vet ikke helt ennå, men noe stort skal det bli.

Folk klaget (les: venninnner) over at buksene var alt for store.
Ville egentlig vente med å kjøpe nye klær til jeg har nådd målet.
Men kjøpte noen "overgangs"-bukser for å få litt fred.

Tips til mannfolk: På Hennes og Mauritz kan man få dongeribukser til 99 kr.

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:28   #487
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Åhh... Jeg glemte å skru på slankekrigen... Hvem vant??

Du har vært utrolig flink uanz kg eller lbs, Monalita!


Tusen takk!!

-ingen vant for det var ikke finale! Trodde det jeg også, men episoden dreide seg om hvordan de hadde det hjemme og et biggest loser maraton..

Men jeg vet hvem som vinner, hvis du vil vite det :P

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 10:16   #488
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Har greid det store....å gå opp i vekt, HALLOOOOO??

Jepp, har greid det helt store å gå opp i vekt, på lavkarbo??? Kjører samme opplegg som de 4 første ukene, og jeg er nå inne i 7uke av min omlegging. To siste har jeg gått opp??
Sist mandag var jeg opp en halv kilo, og nå er jeg opp enda en halv kilo. Hva gjør jeg galt? De første 4ukene spiste jeg "vanlig" middag. Dvs jeg spiste det sammen som familien, men trappet drastisk ned på ris og pasta, kuttet helt ut potet og spiste salat og grønnsaker. Nå har jeg gjort det samme. Til frokost, lunsj og kvelds, spiser jeg det samme som de første ukene. Når det gjelder trening, så ligger jeg omtrent på det samme. Med bare litt variasjon fra uke til uke. Har ikke fått gått på ski siste uka, for jeg har senebetennelse i ei arm, men ble en fjelltur istede.
Så, hvorfor skal jeg da gå opp når jeg kjører på samme oppskrift? Spiste mer "normalt" i helga, men det taklet kroppen bra de første uken, så hvorfor skal den ikke gjøre det nå også? Nei, ble skikkelig skuffa da jeg entret vekta i morges og så at jeg faktisk igjen var gått opp. Nå er jeg igjen bare 1 kg unna det Hel...... 70 tallet og jeg som skulle ned 5 kg til vinterferien, det går jo rett i dass da, siden det nå er uke 7 og vinterferie i uke 9. For å greie dette må jeg da trolig over i ketose, og det kan bli litt tøft kjenner jeg.
Hiva iallefall innpå med oljer til frokost i dag, i håp om at problemet ligger i for lite fett i kosten. Cottage Cheese er jo ikke akkurat så fetende.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:59   #489
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

er superstopp her hos meg. men, spiser sunt og godt så synes egentlig det er bra nok for nå.. kan ikke forvente nedgang hele tiden, men tenke over flere mnd. så til feks juni så ønsker jeg å ha gått ned 2 kg til, det hadde vært deilig!

small wishes... to reach the big wishes!!!!

ikke gi opp folkens. følg lavkarbo- livsstil, hvis ikke... for nå er det for sent hvis ikke.... så går man opp de kg man har gått ned og ++++!

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 18:37   #490
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

*kremt*.. glemte visst å veie meg igår igjen jeg... sukk. Jaja.. tar det som en god ting jeg da - trives så godt med kostholdet at jeg glemmer at jeg også slanker meg Lagde lavkarbobrød her om dagen jeg synes var godt, så det går mye i det om dagen.. mmm

Goooood helg, godtfolk!!

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 19:15   #491
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Ojsann?????

Jeg har vært uten data i snart 2 uker, kommer meg bare innom sånn i ny og ne på jobb, eller som nå, når jeg kjøpte meg inn med datteren i huset. Som er den eneste som pr. i dag har en oppegående maskin.

Har sklidd helt ut siden onsdag, men jeg tar det ikke så jævlig tungt. Vi har hatt så mange bursdager hos andre, og det har vært omtrent rett etter jobb, og langt utover kveld. Så, det å planlegge inn egen mat og slik, har vært umulig. Så, jeg har vært veldig flink å inntatt lite fett og lite karber frem til kl. 15-16, slik at jeg har hatt litt å gått på, derfra og utover. Selvsagt har jeg gått over det jeg skal, hohoi, mye over å. Men, likevel. Jeg er det bevisst, å da er det liksom greit. Jeg har som jeg har sagt tidligere, bestemt meg for at dette er å legge om kostholdet, og ikke slanke KUR!! Og da må jeg takle at jeg enkelte dager spiser "normal" mat. Har inntatt lite fett, fordi jeg har visst at jeg kom til å gå langt over på karber, og da må en være forsiktig med ekstra fett. Da blir det dobbelt opp ja, og da går det garantert over styr.

I kveld blir det hjemmelaget lasagne, på ekte vis. Ungene ønsket seg skikkelig lasagne i kveld, og jeg gikk med på det da. Men, det blir ekstra mye fyll og høyere mellom lasagneplatene, hehe. Og mye salat som tilbehør. Til kveldskos så sa hele familien seg enig i at vi ikke skulle ha snop i kveld, men heller stort fruktfat. Nå er det mange karber i det å, men likevel tør jeg påstå at det er sunnere enn en stor pose sjokolade og slik lørdagssnop.

Fikk vite her at jeg får middagsgjester i morgen, det hadde jeg ikke planlagt inn, så får se hva jeg kommer over. Har noe kjøtt i frysn, så får jeg finne noe godt tilbehør i tillegg til salat, så går det vel greit det også.

Vekta har jeg skydd siste uka, og ikke skal jeg på heller. Så lenge jeg er ute av "systemet" så forventer jeg ikke nedgang, og da trenger jeg heller ikke å gå opp på den vekta. Da er det så superkjedelig å få økning, og det trenger jeg slettes ikke å bli klar over. Heller bedre å komme inn i systemet igjen først, for så å gå oppå og finne ut at jeg har nå iallefall ikke beveget meg så mye opp, kanskje jeg har stått i ro også :-)) Ha ei superduper helg videre folkens.

Ikke vært så mye liv å røre innpå her, så nå må dere få opp skrivekløa igjen friends :-)

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 18:39   #492
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Gått litt i motbakke for tiden. Har vært syk, forskjølet og da får jeg etekick.
Selv om jeg holdt meg til lovlige ting så gikk vekten opp.
Men nå er jeg tilbake der jeg var, nemlig 97,5 kg.
Så nå er det på ann igjen, neste mål er 95 kg. Belønningen min, en flaske god vin, er allerede drukket opp, så jeg må kjøpe meg en ny en

Av andre ting så har jeg fått meg en eggekoker, sparer mye tid med den.
Etter å ha lest tråden om høyt karbohydrat innhold i pulverkaffe har jeg kjøpt meg en Nescafe Dolce Gusto expressomaskin. Litt luksus må man ha når man ligger unna andre ting. Kjører selvsagt kun på rein kaffe, ikke noe cappuchino og lignende.

Selv om jeg har lavkarbobrød i fryseren, så har jeg ikke spist brød på flere uker, og overraskende nok så savner jeg det ikke. Jeg var nemlig et brødmenneske. Savner heller ikke poteter, pasta og ris heller.

Har vært øl-menneske, så da jeg begynte med ketolysekuren var det slutt med øl og jeg måtte over på noe annet, valget ble rødvin. For å ikke falle tilbake til øldrikkingen igjen, har jeg prøvd å lage en ny livsstil med vin. Kjøpt meg et lite vinskap hvor jeg har flasker liggende, kommer det besøk er det gjerne fram med en flaske vin. Kjøper forskjellige viner hver gang for å prøve nye smaker. Har til og med vært inne på tanken om jeg skal gå på et vinkurs

Nå har jeg vært i ketolyse/lavkarbo i 4 måneder og kan faktisk ikke tenke meg å gå tilbake til et høykarbohydrat kosthold. Føler meg bedre og "cleanere" på lavkarbo.
Så når jeg har nådd hovedmålet mitt som er under 90 kg skal jeg fortsette med "vedlikehold" på lavkarbo.

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:19   #493
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Så flink du er Refrag

Det er ikke jeg for tia. Er fullstendig ute å kjøre, og nå går jeg mot vinterferie og langhelg på hytta. Sammen med flere andre familier, VET at det kommer til å skjære seg fullstendig, så jeg har egentlig kapitulert. Jeg får heller bare ta litt"ferie" denne uka, så får jeg begynne på ny giv igjen over neste helg. Når andre skal stå for innkjøp, og noen andre igjen for matlaging og noen for aktiviteter, vel, da er vel mye overlatt til andre og lite en får styrt sjøl. Jeg har lagt meg knekkebrød som skal være med opp på hytta, så blir det en 4-pack me pepsi max, 70% sjokolade og noen poser med paranøtter. Så, får jeg prøve så godt jeg kan å styre unna litt karber iallefall, så det ikke går fullstendig over styr. Slik som i dag, da ble det jo totalsprekk de luxe. Bytur med venninner, er som å be om bråk. Og jeg må ærlig innrømme at det ble til at jeg ga faen i hele greia. Ble en dritt dag, greit med det liksom. Det er jo slettes ikke greit, hallo??? Men, holdningen har blitt der etter kjenner jeg. Så, nå tar jeg ferie fra hele lavkarbo greiene, til jeg er hjemme fra hytta, så blir det nytt fokus da.
Var på vekta i dag, den var stand by, så da har jeg ikke gått opp tidligere iallefall, spørs i dag nå da. Men, får unna spinningtimen min i morgen, så blir det litt bedre. God helg

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 17:41   #494
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Takk for det, Jolly!

Jeg er enig med deg, ta deg fri fra ketolysen og ha en fin ferie.
Så kan du starte opp igjen etter vinterferien.
Ingen grunn til dårlig samvittighet.
Men en erfaring rikere.

Da jeg var på sydentur sprakk jeg den siste uken. Gjort er gjort så jeg koste meg i stedet for å ha dårlig samvittighet.

Da jeg kom hjem så startet jeg opp med ketolysen igjen.
Og jeg fant ut at jeg hadde det bedre på lavkarbo enn på høykarbo mat.

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 11:33   #495
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Kamp og atter kamp....

Ja, er det ikke det dette er kanskje? En kamp? En kamp mot hva, og for hva? tror det helt klart er mest kvinner som kjemper kampen, den evinnelige kampen mot for mange kilo. Noen kan gå gjennom svangerskap på svangerskap, og være like slanke og elegante noen uker etterpå, jeg har dem på vennelista. Noen kan også spise det de vil hele tia, snop i helgene, på kafè midt i uka, opptil flere ganger, hurtigmat til middag eller middag ute, trene?? Joda, dem er kanskje på pilates eller yoga, men noe pes trening for å brenne ekstra karber, nei, blir jo så svett jo...Disse har jeg også på vennelista mi, og de er like slanke i dag som for 15år siden. Hallo??? Hvorfor skal det være så urettferdig, så skjevt fordelt liksom??
Jeg har vært på hyttetur noen dager, det ble spist helt "vanlig" kost, slik kostholdsnorge mener vi skal spise iflg eksperter, og i tillegg ble det selvsagt godis også, og potetgull. Er man på hytta så er man på hytta, har man ferie, så har man ferie. Og greit nok det. Men, 3 dager på slik kost, betydde 2 kg opp I dag, gikk jeg ikke på vekta for å si det slik.
Da er det bare en ting å gjøre da, begynne kampen IGJEN!! Egentlig så er jeg dritt lei hele greia, men vet at jeg ikke kan gi f..., da går det rett til h......,og da blir det fort mer enn 2 kg å ta opp kampen mot. Jeg er igjen oppe på den jævla 70 streken og lurer virkelig på hva jeg skal gjøre for å komme under 65, så var målet her tidligere i år. Hva skjedde???
Kjøpte Allers forrige uke, lavkarbomat. Der var det noen "nye" retter som skal prøves ut til middag fremover, men nå i ferien blir det bare sånn halvhjertet det kjenner jeg. Dager hjemme, betyr dager med unormale måltid, så hovedfokus får bli fra neste uke av. Tenkte jeg skulle greie dette på lavkarbo, men spørs om jeg likevel blir nødt til å tenke ketolyse altså, for å få et spark bak.
Noen som vet om plass hvor jeg kan få kjøpt proteinpulver som er tilpasset ketolyse? Blir mat lei, så jeg må ha noen enkelt å bytte ut noen måltid med i ny og ne.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:38   #496
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

har ikke gått noe ned i vekt, men klærne jeg plutselig passet for litt siden har plutselig blitt slække de også!! Haha, lykke Driter i kg, kroppen min ønsker visst å holde på vekta, men krympe gjør den med et brak! Det er jo det som teller (",) Spiser atkins barer så mye jeg bare ønsker også, mmm atkins advantage er supergod. (merk: spiser nesten ingen andre karbohydrater bortsett fra grønnsaker så er nok derfor den ikke stopper meg fra å krympe)

Å LYKKE!

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:34   #497
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Glemte å oppdatere her fra forrige fredag - ned 1 kg til Nede i 67kg nå og er veldig fornøyd

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:22   #498
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Det går treigt, men heldigvis den rette veien.
Minus 400g på 2 uker.

Har definert mitt endelige mål: 89 kg
Da har jeg en normalvekt i følge BMI kalkulatoren.

Startvekt: 120 kg, Vekt nå: 97,1 kg, Er 8,1 kg fra mål

Merker at jeg er utålmodig, har lyst til å komme i mål før sommerferien.
Men har ikke tenkt å ta en pause i sommerferien hvis jeg ikke er i mål.
Her gjelder det å stå på til jeg er i mål, uansett hvor lang tid det vil ta.

Siden det har gått treigt i det siste, har jeg begynt å se på måten jeg gjør det på for å se om det er noe som kan gjøres bedre.
Bl.a. har jeg en tendens til overspising så jeg prøver nå å kjenne etter om jeg er sulten eller om det bare er et "sug" etter mat.
Vurderer også en pause fra vindrikkingen til jeg er i mål.
Liker å gå turer, så her burde jeg nok kommet meg ut oftere.

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:50   #499
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Det gikk bedre denne uken, minus 0.5 kg.
Fått laget meg en sånn tickergreie.
Satser på å være i mål til 1 juli, hvis det ikke går så bare forlenger jeg tiden

Har vært mer bevisst og kjent mer etter om jeg er sulten før jeg spiser og det er ut som det har hjulpet. La oss håpe den gode trenden fortsetter.

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 17:40   #500
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hei Refrag. Du er flink du, som greier å sette deg slike mål og jobbe jevnt og trutt mot målene dine :-)
Det gjør ikke jeg for tia Jeg sliter med å holde vekta, 2 kg opp og så må jeg jobbe meg ned igjen. Det blir på en måte to steg frem og et tilbake ser jeg. Hver gang jeg får litt medvind og ser at vekta igjen beveger seg ned, jo da er det helg, og da greier jeg ikke å holde meg på den linja jeg skal. Så, når helga er over, må jeg igjen begynne å jobbe meg nedover. Nå er jeg i tillegg sykemeldt og går hjemme og snoker i skuffer og skap hele dagen. Vel, jeg er fortsatt litt flink frem til lunsj, kanskje frem til middag også, men....hva hjelper det når jeg ikke greier å fullføre løpet.
Nå har jeg gått inn en avtale med meg selv, nå har jeg igjen 2 uker av min sykemelding, og målet er å være tilbake der jeg var for litt over 1 år siden, den dagen jeg skal på jobb. Det er ikke så mange kilo, men gud fader hvor godt dem henger seg fast. Nå var jeg 69 på vekta i går, om to dager er jeg sikkert 70,5 igjen, noe som betyr at jeg skal ned 4 kg på to uker. HAHA, jo jo. Mål må man jo ha, og det er lov å prøve seg.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 10:14
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 19:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no