Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mager sjokolade med fruktose...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-06, 11:07   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Mager sjokolade med fruktose...

... finnes det å få kjøpt? I så fall hva heter produktene og hvem selger de? Og er de no gode?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 14:42   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

Fedon har en liten sjokolade med fruktose, veldig god. Aner ikke hva prisen var, for den gikk ikke inn på kassen, så var ny pris hver gang jeg kjøpte den.
Jeg fant den på kiwi ved barene.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 16:14   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

... finnes det å få kjøpt? I så fall hva heter produktene og hvem selger de? Og er de no gode?

Hva i huleste er "mager" sjokolade ?? En sånn 0.2 mm tynn enn, en flis, eller..... ??? Sjokolade er sjokolade vel, - mager ???? Tuller du nå eller ??

Meg bekjent anbefaler ikke Fedon lettprodukter av noen slag. Ikke sjokolade heller. Fedon anbefaler mørk sjokolade han. Eller sin egne barer. De finnes vel overralt og i hans egen nettbutikk.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 20:42   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

En sjokkis uten alt for mye fett da Nille.. ( Må du ha det inn med te-skje du? ) Grunnen til at jeg leiter etter en sånn en er at jeg skal bruke det i en kakelignende sak. Og vedkommende som skal spise denne har problemer med spalting av fett. Bukspyttkjertelproblemer. Men så har han jubileum og har så lyst på no sjokkiskake.. og lurte på om jeg greide å kreere en sånn en som han kunne spise. I og med at han heller ikke skal ha sukker, bør jo sjokoladen kun inneholde fruktose, for det tåler han. Maltitol og kunstig søtning har han fått beskjed om å holde seg unna.. Det samme gjelder fett i større mengder. Så.. sånn er det.. !

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 21:18   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

En sjokkis uten alt for mye fett da Nille.. ( Må du ha det inn med te-skje du? ) Grunnen til at jeg leiter etter en sånn en er at jeg skal bruke det i en kakelignende sak. Og vedkommende som skal spise denne har problemer med spalting av fett. Bukspyttkjertelproblemer. Men så har han jubileum og har så lyst på no sjokkiskake.. og lurte på om jeg greide å kreere en sånn en som han kunne spise. I og med at han heller ikke skal ha sukker, bør jo sjokoladen kun inneholde fruktose, for det tåler han. Maltitol og kunstig søtning har han fått beskjed om å holde seg unna.. Det samme gjelder fett i større mengder. Så.. sånn er det.. !

Da er det vanlig mørk 100 % kakao sjokolade da, eller 100% kakaopulver (valrhona sitt er bst). - det er den med minst kakaosmør og mest kakao. Den er bitter og smaker pyton, men uten sukker og søtstoff tror jeg det er en av de få. Sjekk på dropsen, der har de spesielle bakesjokolader.

Vet at Lindt Excellence 70 og 85 % innholder lite sukker. Jeg bruker det sjøl, og det gjør de jeg kjenner som har diabetes også. Men lavfett sjokolade finner du ikke -

...og det blir en litt tørr sjoko
ladekake da...uten smør/fett eller egg (det er jo mye fett i eggeplomma er det ikke ??)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 21:36   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

Jeg har da sett at det står fettredusert kakao på mange av sjokoladene... Uten at jeg kan si akkurat hvilke..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 22:09   #7
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

Jeg ville ikke spist fettredusert kakao. Og jeg vil ha ordentlig kokaofett i sjokoladen. Ikke noe substitutt. Og det tror jeg Fedon er enig i! Sjokolade uten fett, hva blir det da?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 22:30   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg har da sett at det står fettredusert kakao på mange av sjokoladene... Uten at jeg kan si akkurat hvilke..

Men de er det sukker i Lise ! ....om de selges fremdeles....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 11:56   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

Opprinnelig lagt inn av guro

Jeg ville ikke spist fettredusert kakao. Og jeg vil ha ordentlig kokaofett i sjokoladen. Ikke noe substitutt. Og det tror jeg Fedon er enig i! Sjokolade uten fett, hva blir det da?

Noe veldig tørt noe. Jeg tror det er sånne helsekostsjokolader jeg har sett det i...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 14:05   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Mager sjokolade med fruktose...

Opprinnelig lagt inn av guro

Jeg ville ikke spist fettredusert kakao. Og jeg vil ha ordentlig kokaofett i sjokoladen. Ikke noe substitutt. Og det tror jeg Fedon er enig i! Sjokolade uten fett, hva blir det da?

Husk at det er ikke til meg dette her og har lite med Fedon å gjøre. Les innlegget mitt... Ser jeg har lagt denne tråden litt feil, burde vært på lavkarbo generelt. Dere får tilgi meg den flausa. Av og til går det litt fort i svingene nemlig.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 01:54
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 06-10-08 00:39
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no