Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-10, 10:40   #301
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Flinke Grotingeling som baker julekaker Spennende å høre hvordan det går, hadde vært kjekt med noen julekaker man kan spise med god samvittighet!

Helgen har vært en eneste stor bursdagsfest! Hyggelig med besøk og jeg har spist litt desserter og kake.
Det har mye med innstilling å gjøre, ikke være så streng med seg selv! For bare noen uker tilbake så var jeg skikkelig utafor etter middagsbesøk hvor jeg smakte dessert osv. Og Mille89; takk for tipset med å se på det hele som en planlagt utskeielse. Det har jeg gjort nå og det føles mye bedre; jeg har lov å smake. Jeg ser det går bra med planlagte utskeielser innimellom. Jeg klarer å spise litt og smake på ting og klarer å sette på bremsen igjen. Dette er ny erfaring og jeg liker det

Er bare så inderlig glad jeg har dere her inne, det er så godt med støtte når det går trått. Tror ikke jeg hadde klart dette uten dere

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 10:53   #302
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

til dere alle sammen! Vi er flinke å støtte hverandre, det er bra!








streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 11:10   #303
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Det hjelper veldig å ha denne tråden ja, enig med dere.

Merker at jeg ikke er så aktiv på nett denne gangen enn sist jeg gikk på ED, men veldig godt å vite at dere er her og titte innom og følge med og få litt tips.

Vi er forskjellige og det viktigste er å finne noe som funker for en.
Jeg er som Monica. Har prøvd det meste og etter mange år med jojo-slanking så funker det ikke lenger å "bare-ta-seg-sammen-og-spise-mindre", så da må det strengere opplegg til og sånn sett funker ED for meg, da vet jeg hva jeg skal spise og slipper og bekymre meg for at jeg spiser feil. Men jeg er litt lei meg for at vekta ikke raser ned like fort som sist og kjenner stadig på den gamle bekymringen om at dette ikke vil funke og at vekta ikke vil gå ned osv, men prøver å blåse vekk sånne dumme tanker! Men et lite hopp på vekta snart hadde ikke gjort noe.

For mye tomater ja, hmmm, vi begynner å bli bra syke når vi føler vi skeier ut med litt ekstra røde grønnsaker. :lo: Men kanskje jeg faktisk skulle prøvd å holde meg helt unna tomat og rød paprika i en periode? Har tenkt på det tidligere, hvem vet, kanskje kroppen ikke tåler det.

Jeg skeiet forresten ut med farsdagskake i helgen, en helt skje. Jeg og gutta hadde laget den til pappaen/stepappaen i huset og da måtte jeg jo prøvesmake på resultatet, helt nydelig, men det holdt med en t-skje og så tok jeg meg en brownies i stedet. Veldig glad for at vi har slike søte alternativer, det redder meg veldig.

Hmmm, smerter i skuldrene får jeg også hvis jeg får i meg stivelse, har faktisk tenkt at jeg kanskje ikke tåler mel jeg...

I dag er jeg er hjemme med sykt barn og meg selv, er så utrolig stiv i nakken og da var det litt beleilelig at gutten ikke var helt i form. Nå slapper vi av i hver vår to-seter med hver vår laptop.

Ha en fin dag og ny uke alle sammen.

Her er planen å trene zumba i kveld, hjelpe meg.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 21:45   #304
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Idag har alt skjedd på en gang! Skulle ta fotpleie på svigers, før de skal til miami....så skulle jeg bare handle, lage middag, hente unger, gjøre lekser og så og så og så....halv to kommer gutten min hylende hjem med blod ut av nesa, munnen, pannen...ja han hadde tryna på sparkesykkel. To gode sprekker på innsiden av underleppa og inn på sykehuset for å ta røntgen av bekkenet...han hadde fått styre der og hadde kjempe vondt! Legen ville sy leppa, men da sa gutten min; "om du sier at vi skal sy, kommer hodet mitt til å eksplodere!"...så legen sa at hun ville ikke lage noen traumer. Så vi fikk satse på at det grodde fint. Men det pleide det altså
...ja ja etter min sønns protest er jeg glad vi ikke skulle sy...hadde nok blitt mye traumer, biting, hyling og blod....

...da har jeg kun spist barer og kjeks idag. Nå trenger jeg skikkelig grønnsaker. Egentlig altfor seint å spise nå, men nå er jeg sulten og skal for første gang sette meg ned idag!!!!!

Enig med alle, veldig kjekk tråd med masse oppmuntring! Her kom tante rød idag så ikke veiing på meg på onsdag...venter til neste uke!

Lykke til på sumba Titti, det er gøy!...men, da jeg prøvde det på Elixia håpet ingen stod utenfor å så på....er ikke helt god på romperisting...ikke akkuratt Beyonce her nei...

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 23:44   #305
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

helsiken monica, litt av en dag! Ikke dårlig å holde seg i ro. Tror jeg hadde fått noia, har mer enn nok med meg selv for tiden.

Nå er det TO dager til fase to. Skal sove hos mamma og har fått lovet egg til frokost, og som jeg gleder meg! Så lenge jeg ikke har gått ned veldig mye mindre enn det jeg har trodd, kommer jeg til å være utrolig fornøyd på onsdag.

Titti: jeg tenker at jeg ikke tåler mel og poteter, og etterhvert blir det vel gjerne slik også? Kroppen tilpasser seg jo veldig.

Idag så jeg filmen hjem til jul. Litt tidlig kanskje, veldig julefilm. Trodde det var en barnefilm jeg men der tok jeg feil. en del selngeaktiviteter og spritdrikking og slikt. Men anbefales veldig, gjerne litt nærmere jul

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 08:49   #306
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Mille89: Så utrolig flink du har vært. Bare 2 dager igjen i fase 1!!!!! Gled deg til fase to, det smaker fantastisk med egg, kylling, ørret, laks, karbonadedeig med tacosauc....nam nam bare gled deg! Utrolig hvor herlig det er med bare litt venlig mat igjen. Det første jeg gjorde var å steke meg kyllingfilet i litt smør og med salt og pepper

Nå når jeg er i min 8 uke på ED syntes jeg det går veldig greit. Kan kjenne jeg blir lei produktene av og til, men så minner jeg meg på hvorfor jeg gjør dette! Da er ikke disse månedene så lange lenger.....

For en dag igår, men idag er gutten min hjemme og slapper av. Jeg jobber i kjelleren vår så da slipper jeg å sykemelde meg! Han er ved godt mot selv om han er forslått stakkars!

Sånn som dere snakker om hvordan karbohydrater påvirker kroppen...gruer jeg meg til å spise det igjen. Jeg kjenner jeg klarer meg helt fint uten, hvorfor skal jeg da begynne igjen da i gamle vaner. Har slått meg flere ganger hvor mye rafinert mat, karbohydrater vi egentlig bruker i norsk kosthold. Jeg sitter å samler lav-karbo-oppskrifter og virkelig innstiller meg på varige forandringer. Når jeg skal ha snop, skal jeg vireklig kose meg med "hele" produkter, dvs. mørk sjokolade, nøtter, råmarsipan...osv...ting som ikke gir blodsukkeret er super stigning. Jeg orker bare ikke tanken på å komme tilbake dit jeg var.... Men som før er blitt nevnt skal jeg planlegge kvelder jeg velger å kose meg. Og ingen dårlig samvittighet av den grunn...
...ha en super dag alle sammen

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 09:03   #307
Spinnvill
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Iveland
Alder: 42
Innlegg: 7
Spinnvill er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Heisann Titti

Er akkurat i samme situasjon som deg. Har gått på euro tidligere, og gikk ned 35 kg. Nå har jeg begynt igjen for å få av meg de ekstra kiloene etter svangerskap nr 2. Men det går ikke like fort denne gangen. Jeg har begynt rett i fase to... Jeg spurte Lindberg på ett nettmøte nettopp om han hadde no tips. Fortalte at jeg stod stille på ett platå. Han anbefalte at jeg fulgte fase 3 a,b og c ett par mnd. For å lure kroppen.. deretter begynne i fase 1 eller 2 etterpå.. jeg gjorde det i to uker, så begynte jeg i fase to igjen.. ser ut til å funke. Har ihvertfall gått ned litt den siste uka bare ett lite tips..

Spinnvill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 10:51   #308
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen i gjengen Spinnvill - kjekt med nye medlemmer i tråden

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 10:54   #309
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Monica - Jezzezzzz for en dag... Sånn er det å være småbarnsmamma ja. Har jo tre troll selv.

Da har jeg klart meg i to dager til nå...jaja, tirsdagen er enda ung

Hadde noen pølsebiter igår mens jeg lagde middag til de andre.
Hadde et blomkålstykke idag -vet ikke om det er lov - men det er det vel ikke?

Jaja, kjenner at jeg er småsulten hele dagen, og det er den følelsen jeg hadde sist og.

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 11:06   #310
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Tinus, det var jeg også veldig i starten, men jeg erfarer at dette hjelper : spis et halvt til helt produkt til/kjør på med lovlig grønnsakene ved siden av og/eller som mellom måltider-husk olje og krydder på/ha i et egg i eurodiettmaten om du er ekstra sulten eller du vet at den sorten er lite mettende. Jeg er ikke lengre sultenJeg er ikke den som går ned kjappest nei, men kroppen min er tilfreds!

Ønsker alle en fin dag!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 11:46   #311
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Velkommen i gjengen Spinnvill - kjekt med nye medlemmer i tråden

Eh...glemte å si VELKOMMEN spinnvill! HERLIG MED EN STOR GJENG!

Opprinnelig lagt inn av tinus76, her.

Monica - Jezzezzzz for en dag... Sånn er det å være småbarnsmamma ja. Har jo tre troll selv.

Da har jeg klart meg i to dager til nå...jaja, tirsdagen er enda ung

Hadde noen pølsebiter igår mens jeg lagde middag til de andre.
Hadde et blomkålstykke idag -vet ikke om det er lov - men det er det vel ikke?

Jaja, kjenner at jeg er småsulten hele dagen, og det er den følelsen jeg hadde sist og.

Hør på Streber....har erfart det sammeselv. Hos meg kommer det i perioder. Bare ikke spis mat vi IKKE skal ha

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Tinus, det var jeg også veldig i starten, men jeg erfarer at dette hjelper : spis et halvt til helt produkt til/kjør på med lovlig grønnsakene ved siden av og/eller som mellom måltider-husk olje og krydder på/ha i et egg i eurodiettmaten om du er ekstra sulten eller du vet at den sorten er lite mettende. Jeg er ikke lengre sultenJeg er ikke den som går ned kjappest nei, men kroppen min er tilfreds!

Ønsker alle en fin dag!

Så rett så rett Streber!!!!!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 18:42   #312
Spinnvill
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Iveland
Alder: 42
Innlegg: 7
Spinnvill er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Tusen takk for velkomst
Tinus; blomkål kan du spise så mye du vil av!! Både i fase 1 og 2. Jeg bruker det som knask. Det og sukkererter (i begrenset mengde). Bare pass på at ikke du spiser for mye av det, da får du mye gass i magen.. hehe..

Spinnvill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:16   #313
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Tusen takk monica IDAG har jeg vært flink. Imorgen imorgen mmm kylling og ovnsbakte cherrytomater, løk og blomkål kanskje? Noe jeg tenkte på når jeg spiste tapas var at når jeg er ferdig med eurodiett, er jo (så godt som) alt dette lov! Så god mat jeg kommer til å spise!

Hei spinnvill, velkommen. 35 kilo :O Gratulerer.

Hva tenker dere om julen egentlig? Jeg tenker å spise lavkarbo, men ikke nødvendigvis eurodiett, på de beste måltidene. Det blir feiring hos min mor i år, og hun spiser lavkarbo selv. Jeg tipper en del av dere vet hvem hun er forresten, vibeke67

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:28   #314
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei dere.

Håper det går bra med gutten, Monica, sånne ting tar på, uff, stakkars liten.
Synes du var kjempeflink som klarte å holde deg til ED tross alt selv om det litt lite grønt og salte måltider.

Ellers gikk det bra på Zumbaen, veldig artig og veldig vanskelig og veldig glad jeg ikke ble filmet.

Velkommen til Spinnvill og takk for tips, men hadde du tålmodighet til å gå på fase 3 i flere måneder uten å gå ned, eller var det da det løsnet?

Stå på, Tinus, det er de første dagene/ukene som er verst, fase 2 blir noe helt annet, hold ut!!

Mille, tipper du gleder deg til det første ordentlige måltid og ser frem til første helg på fase 2.

Når det gjelder julen tenker jeg fase 3. Spise et par produkter om dagen og ellers lavkarbo, men selvfølgelig unne seg litt ekstra på julaften og sånn. Tror jeg må spise noe ED, ellers er jeg redd det blir lettere å skli ut, snakker av erfaring og så slipper man den vanskelige veien tilbake.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:38   #315
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Heftige tilstander Monica, håper det går bra med både gutten og resten av familien

Her tar jeg livet med ro og prøver å forebygge månedens tantebesøk (kommer i helgen tenker jeg), med å innta uhorvelige mengder med vann
Merker allerede nå at det bygger seg opp et overskuddslager... hovne ankler, hovne fingre osv
Blir nok ingen veiing på lørdag uansett, for jeg skal på julejentetreff-shopping-tur til Stavanger
Ellers så er jeg klar til ny runde med julekaketestbaking i morgen - rapport kommer en gang på kvelden tenker jeg.
Når det gjelder mat i jula så har jeg bestemt meg for å kjøre fase 3 fra lille julaften til 2.juledag, men siden jeg jobber denne jula blir resten av dagene i fase 1 eller 2.
Blir avklart med legen neste uke tenker jeg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:37   #316
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Hei dere.

Håper det går bra med gutten, Monica, sånne ting tar på, uff, stakkars liten.
Synes du var kjempeflink som klarte å holde deg til ED tross alt selv om det litt lite grønt og salte måltider.

Ellers gikk det bra på Zumbaen, veldig artig og veldig vanskelig og veldig glad jeg ikke ble filmet.

Takk Titti og Grotingeling for omtanke. Idag er han på skolen. Leppen er mindre men den ene siden er skikkelig stor "susse" leppe. Han ler av seg selv i speilet, ser jo helt rar ut! Var koselig å være hjemme med bare han igår også. Er ikke alltid vi får tid til bare den ene av ungene

Ellers...he,he,ho,ho,hi,hi...sumba ja...vi får nok emigrere til søramerika et år for å få orden på bevegelsene Men det er en veldig morsom form for trening. Man glemmer jo helt at man trener. Jeg fikk ihvertfall trent latter- og smilemusklene!!!

Ellers har jeg tenkt i juleferien å spise lavkarbo til lunsj og middag (da er jeg i fase 3 også...) ellers er det kun ED. Jeg ORKER bare ikke å dette av! Nå er det sånn i år for meg.
Mille: nå i fase 2 har jeg de gangene vi har vært bedt bort spist bare lavkarbo av alt vi har blitt tilbudt. Så har jeg hatt med meg en bar til kaffen, eller bare kost meg med kaffe/te! Det går faktisk helt greit. Å tenk så deilig det er når de få juledagene er over at man ikke har tatt den helt ut. Så går man inn i nytt år med god samvittighet og kanskje til og med vi har gått ned litt.....
...så blir det en liten "gave" til oss selv
Jeg skal heller drikke lettbrus og lage meg gele av fun light!

OVER til noe helt annet, noen som merker at de lukter bedre!?!??!!?!?!?! Sto og vasket opp her en dag...tenkte...hva slags parfyme lukt er det her....så var det Zalo'n som lukta...barna lurer på hvordan jeg klarer å lukte div.ting for de kjenner ingen ting?!?!?!?! Bare lurer.....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:08   #317
Spinnvill
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Iveland
Alder: 42
Innlegg: 7
Spinnvill er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei igjen Titti..
jeg fulgte bare vanlig lavkarbo i to uker.. for å prøve å lure kroppen/systemet. Hadde ikke tålmodighet til mer enn 2 uker, men det hadde effekt!!

men her er svaret jeg fikk av Fedon Lindberg:
Nesten alle som forsøker å gå ned i vekt vil på ett eller annet tidspunkt oppleve det vi kaller "vektplatå". Kroppen ønsker å være i balanse til en hver tid. Forandring/endring av rutine er viktig for å fortsette vekttapet.
I ditt tilfelle vil jeg foreslå at du går over til Eurodiet fase 3 i minst 2 måneder (med sine 3 under faser), før du evt. går tilbake til fase 1 eller 2 igjen. Det er nemlig viktig å øke kalori- og til dels karbohydratinntaket (det er meget lavt i fase 2) for å bryte vektplatået. Du kan da samtidig trene litt hardere, særlig gjelder det styrketrening. I det hele tatt endre treningsrutine (kroppen venner seg til det man gjør, hvis man holder på med det samme hver dag). For dem som opplever vektplatå, mens de går på fettredusert kost, kan det være lurt å heller øke fett og redusere karbohydrat.
Uansett hvor frustrerende vektplatået er, er det en normal fysiologisk tilstand. Derfor er det alltid viktig å endre rutiner for å unngå at kroppen tilpasser seg. Ved hjelp av en av strategiene nevnt ovenfor vil du kunne bryte gjennom slike platåer og fortsette å gå ned i vekt.
mvh Fedon

Spinnvill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:24   #318
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Super informasjon Spinnvill! Thanks

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:49   #319
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for super info, Spinnvill. Det kan absolutt være verdt et forsøk hvis det står stille lenge.

Apropos stille, denne uka sto det stille på vekta. (igjen. ), men forrige uke var det jo ned 500 gram, så det går jo nedover på et vis, bare veeeldig sakte.

Nå har jeg jo kommet i gang med trening, men to timer gir kanskje nødvendigvis resultat på vekta med en gang.

Jeg gir ikke opp, ALDRI, men nå vil jeg snart ha nytt tall på vekta.

Har tatt meg et lite glass vin (da mener jeg lite altså) nesten hver dag forrige uke, kan det ha innvirkning tro, kanskje ta en hvit uke.

Ellers tenker jeg som deg, Monica. Det er så lett å skli ut uten ED og så mye lettere å holde seg hvis man fortsatt spiser produktene. FAse 3 er jo perfekt sånn sett, en sen deilig frokost/lunsj (det kalles kanskje brunsj ) med egg og godt pålegg, litt soya kjeks til mellomkos før en deilig lavkarbo julemiddag, så en bar/brownie til dessert og til kveldskos: soyanøtter og vin. Trenger ikke blir så gale det.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 13:11   #320
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Det fine med norsk julemat er jo at den i veldig stor grad er lavkarbo, trenger bare utelate det tilbehøren en ikke bør spise.
Blir både svineribbe og pinnekjøtt på meg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 14:51   #321
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Hmmm så flinke dere er alle sammen da, tørr ikke love ut jeg kommer til å være like flink. Lavkarbomiddager blir det jo-livs stil det nå- men tror nok det blir litt godt i selskaper etc.Skal snakke med doktoren snart, men for meg er det greit om kuren tar lengre tid om jeg kan kose meg litt i julen. har handlet inn mørk sjokolade, sukkerfrisjokolade, mannen bruker herbalife sjokoladene som "i farten måltider "eller "midt i uken kos", kanskje jeg smaker litt på de-så jeg har aliert meg med litt sånn "halvlovlige" saker, så kanskje blir det ikke så mye utskeielser likevel. Men har hvertfall tenkt å ikke være skuffet over meg selv om jeg går opp litt i julen.

Veiedag-skeiet ut i helgen, i Sverige, med tilsammen 200 gr sukkerfri sjokolade, og tilsammen 3 ekstra lavkarbomåltider. Sov lengre i dag, pga nattevakt i kveld, så jeg regner med vekten egentlig skulle stått stille(hverken opp eller ned) Noterte meg 300 gr ned, noterte meg også at det var mer søvn inni bildet denne gangen.

MEN det var deilig å se 78,6 stå på vekten-tror jeg bare nyter det og ikke går på vekten før onsdag igjen, DA stemmer det nok hvertfall


Ha en fin dag alle sammen!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:33   #322
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Er nå offisielt i fase to! Legebesøket gikk over all forventning! 91 kilo, og bmi nå på 31,5
ca ti kilo, erdetmulig! Eneste nedturen var at det var -2,6 kg muskler, så det får kanskje bli noe styrketrning etterhvert.
Hetland sa i forhold til søtningmidler at alt som ender på -ol er fy fy og får blodsukkeret til å stige.
Ang jul mente hun jeg kunne ta noen fase tre dager, det er viktig å kose seg også! Mandariner er vist fin fin frukt, lav GI, tro det eller ei!
Hun ga meg også en oppskrift på en kake som jeg tenkte kunne være fin som dessert på julaften. Mulig den ligger på oppskriftsidene allerede men hvis ikke legger jeg den ut.

Idag spiste jeg KYLLING nammenam. Tusen takk til dere her inne, fantastisk støtte for meg gjennom fase en, det er ikke bare bare gitt. Nå er det fase to!

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 00:23   #323
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Apropos stille, denne uka sto det stille på vekta. (igjen. ), men forrige uke var det jo ned 500 gram, så det går jo nedover på et vis, bare veeeldig sakte.

Nå har jeg jo kommet i gang med trening, men to timer gir kanskje nødvendigvis resultat på vekta med en gang.

Jeg gir ikke opp, ALDRI, men nå vil jeg snart ha nytt tall på vekta.

Har tatt meg et lite glass vin (da mener jeg lite altså) nesten hver dag forrige uke, kan det ha innvirkning tro, kanskje ta en hvit uke.

Titti! Så flott at du står stille...det mener jeg. Du har begynt å trene. Da går jeg alltid opp eller står stille. Et muskelfiber kontra like mye fett tar 5 ganger mindre plass i kroppen. Så fettet tar større plass men veier mindre. Derfor kan du gå ned i cm og størrelse når du trener selv om ikke vekten viser noe. Jeg drikker vin noen uker hver dag og andre ikke. Går like fort ned. Tror ikke du skal tenke på vinen....

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

Er nå offisielt i fase to! Legebesøket gikk over all forventning! 91 kilo, og bmi nå på 31,5
ca ti kilo, erdetmulig! Eneste nedturen var at det var -2,6 kg muskler, så det får kanskje bli noe styrketrning etterhvert.
Hetland sa i forhold til søtningmidler at alt som ender på -ol er fy fy og får blodsukkeret til å stige.
Ang jul mente hun jeg kunne ta noen fase tre dager, det er viktig å kose seg også! Mandariner er vist fin fin frukt, lav GI, tro det eller ei!
Hun ga meg også en oppskrift på en kake som jeg tenkte kunne være fin som dessert på julaften. Mulig den ligger på oppskriftsidene allerede men hvis ikke legger jeg den ut.

Idag spiste jeg KYLLING nammenam. Tusen takk til dere her inne, fantastisk støtte for meg gjennom fase en, det er ikke bare bare gitt. Nå er det fase to!

10 kilo! Var ikke det utrolig digg å ha gått ned!?!? Du verden masse gratulasjoner her ifra!!!!!!!
Plutselig er du over i fase 2....er det ikke herlig! Ja for en start!!!!!!!
Gidder du sende oppskriften på den kaka? Godt med noe godt og lovlig
Jeg også har hørt at alt som ender på -ol påvirker blodsukkeret. Ikke i den grad som ordntlig. Men holde oss unna nå i ketose. Men vet mange på lavkarbo spiser slike. Så man går ikke akkuratt opp i vekt av de heller da!

Natta....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 02:57   #324
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Streber på nattevakt stikker innom en snartur Jeg holder på å dø på meg av ånden min hele tiden, så jeg spiser litt tyggis og sukkerfripastiller, noe ender med ol og noe ikke. Ånden må bare taes, ikke noe valg der, den er seriøst ille den ånden min i ketose. SB 12 er hvertfall bare tull for ketoseånden min, SB halvtime kan de kalle det he he GOD natta alle sammen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 02:57   #325
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Mille- ER det mulig, 10 kg var utrolig mye! Gratulerer!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no