Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose i går, ikke i dag

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-14, 10:19   #1
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Ketose i går, ikke i dag

I går kveld testet jeg veldig bra på ketosesticken. Den var bare 2 hakk unna mørkeste lilla. Men i dag på morgenen var den helt nøytral igjen... hva kan det ha seg ??

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 10:51   #2
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Kan medisiner gjøre noe utslag på tilstanden??

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 10:58   #3
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Mannen testet det samme som meg i går, å nå på morgnen... Hmmm...

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 11:21   #4
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Man skal bare teste om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid. Mitt råd: ikke fokuser på ketosticksen, fokuser på å spise riktig. Det er nemlig det som er viktig. God sommer og lykke til ��

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 11:52   #5
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Man skal bare teste om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid. Mitt råd: ikke fokuser på ketosticksen, fokuser på å spise riktig. Det er nemlig det som er viktig. God sommer og lykke til ��

Hm, forklarer jo hvorfor.. men er man bare i ketose på kveldene da?

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 13:08   #6
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Mørkere stix betyr ikke at du er "mer" i ketose, utslag er utslag. Usikker på om medisiner kan gjøre noe med utslaget, men om du drikker mye vann, kan stixen brått finne på å ikke gi utslag selvom du er i ketose. Men, prøv å ikke heng deg opp i dem, spiser du som du skal, er du jo i ketose uansett

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 15:17   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Om morgenen er urinen gjerne ganske så utvannet siden det er lenge siden du var på toalettet. Selv om fettforbrenningen nok skjer hele døgnet, har du ikke hatt nok ketoner i urinen til at det ga utslag.
Som det sies her, du skal bare måle om kvelden minst 2 timer etter forrige måltid, ellers er feilkildene for mange.
Stiksene sier bare noe om innholdet i urinen akkurat her og nå. Morsomt å se at man har kommet i ketose, men ellers er det hvordan man føler seg og utslaget på vekten som er det viktigste å følge med på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 22:15   #8
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Ærkh! jeg har jo tenkt at jeg ikke er det, når sticken ikke har utslag, blir hekta på dem. Kanskje fjerne dem fra doen. Har dyttet vekk vekta å. Veier heller om en måndes tid!!

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 00:05   #9
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Om morgenen er urinen gjerne ganske så utvannet siden det er lenge siden du var på toalettet. Selv om fettforbrenningen nok skjer hele døgnet, har du ikke hatt nok ketoner i urinen til at det ga utslag.
Som det sies her, du skal bare måle om kvelden minst 2 timer etter forrige måltid, ellers er feilkildene for mange.
Stiksene sier bare noe om innholdet i urinen akkurat her og nå. Morsomt å se at man har kommet i ketose, men ellers er det hvordan man føler seg og utslaget på vekten som er det viktigste å følge med på!

Det stemmer vel ikke det du sier at urinen er utvannet om morgenen så da har man mindre ketoner😗Det er vel nettopp motsatt at etter en natt med faste er urinen mer konsentrert og man kan ha mer ketoner i urinen og ketostiksen da kan være misvisende. Det er derfor vi skal teste om kvelden😊

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 08:49   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Ketosticksene har også kort holdbarhet etter at de er åpnet og kan også gi feil utslag pga av det. Som du har fått svar av andre sier dette bare noe om hvor mye overskuddsketoner du har i urinen, og du trenger ikke å ha det selv om du er i ketose. Det er mange feilkilder her, så fokuser på kostholdet, dropp sticksa og stress ned. Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 00:38   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking, her.

Det stemmer vel ikke det du sier at urinen er utvannet om morgenen så da har man mindre ketoner😗Det er vel nettopp motsatt at etter en natt med faste er urinen mer konsentrert og man kan ha mer ketoner i urinen og ketostiksen da kan være misvisende. Det er derfor vi skal teste om kvelden😊

Utvannet var nok muligens feil ord (fibromyalgitåkehjernen slår til når jeg minst aner), men urinutskillelsen er også stor om morgenen slik at urinmengden er stor.
Uansett skal man måle om kvelden for å kunne stole på resultatet.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 15:28   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Utvannet var nok muligens feil ord (fibromyalgitåkehjernen slår til når jeg minst aner), men urinutskillelsen er også stor om morgenen slik at urinmengden er stor.
Uansett skal man måle om kvelden for å kunne stole på resultatet.

Utvannet er den ikke, man tar jo helst urinprøver om morgenen fordi urinen da er mest konsentrert ettersom det er lenge siden man da har tisset.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 00:10   #13
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Utvannet var nok muligens feil ord (fibromyalgitåkehjernen slår til når jeg minst aner), men urinutskillelsen er også stor om morgenen slik at urinmengden er stor.
Uansett skal man måle om kvelden for å kunne stole på resultatet.

Kjenner til det å forsnakke seg eller surre litt innimellom så det er helt greit😊
Jeg ville bare understreke hva som var fakta så det ikke blir flere som surrer unødig😜

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 00:12   #14
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Utvannet er den ikke, man tar jo helst urinprøver om morgenen fordi urinen da er mest konsentrert ettersom det er lenge siden man da har tisset.

Det har vi fått frem nå😊

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 11:42   #15
ingen87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Innlegg: 1
ingen87 er på en erverdig vei

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Hei!

Dette er mitt første innlegg på forumet.

Jeg drev og googlet litt og så fant jeg denne tråden. Jeg var i knallsterk ketose i går, og ute av ketose i mårrest. Grunnen til hyppig testing var at jeg ved et svakt øyeblikk spiste ei vafle med syltetøy på jobb i går. Var overlykkelig i går kveld når jeg "overvant" ketostixen med ei lillafarge som liknet på kull. I mårrest var jeg, i følge ketostixen på det laveste nivået men med spor av ketoner.

Ut fra de svarene du har fått, vil jeg konkludere med at jeg ikke kom ut av ketose da jeg målte ca. etter beskrivelsene (2 timer etter siste måltid på kvelden) ? Er dette riktig?

Viktig for meg å vite om jeg kan spise ei "tirsdagsvafle" på jobb

ingen87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 11:43   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Det finnes ikke noe som heter sterk ketose, var stiksen veldig mørk drikker du for lite vann.
Jeg ville ikke gamblet med de vaflene, ingen vits å forvirre kroppen med sånt. Søk opp Nannahs vafler her på forumet, og ta med en egen slik i steder.

Og å måle på morgenen gir ikke info om du er i ketose, det er kun på kvelden som viser rett.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 13:05   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ketose i går, ikke i dag

Opprinnelig lagt inn av ingen87, her.

Viktig for meg å vite om jeg kan spise ei "tirsdagsvafle" på jobb

Kanskje; når du har spist ketogent i en måneds tid og kroppen er skikkelig fett-tilpasset. Spis krem eller smør (fett) med vaffelen.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose superkisen Spørsmål og svar 8 03-01-12 00:25
Ikke utslag på ketosestix'ene ! Ikke i ketose lenger? Frøken Kolibri Spørsmål og svar 7 27-06-11 00:45
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 22:42
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no