Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-12, 20:13   #451
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

neineinei!!! Her går det feil vei!!! 74.3 idag!!!!!!! Skjera`?????

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 20:27   #452
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har vel egentlig igjen fått bekreftet det jeg allerede vet og preker om til alle som gidder å høre på....

1. HØYT vanninntak er alfa og omega på et lavkarbokosthold.
2. Små måltider, stopp etter en liten porsjon og sjekk om du er mett
3. Småspising er unødvendig og stanser en evt vektnedgang
4. Inntak av lettbrus reduserer inntaket av vann

Også en ting til... og dette er egentlig litt gøy - men ikke noe nytt:
Jeg har spist TORSK til frokost i to dager. ca 100 g stekt sammen med en ts pesto og 3 store ss (ca) med ratatouille. Hel kyllingfilet med gr. saker til lunsj, og en dag bare to kyllinglår.

5. Lavkarbobrød kan man og bør man vente med til målvekt er nådd, eller kun i spesielle situasjoner...
6. Mat skal SPISES ikke drikkes...

Prøver nå å spise GODT med proteiner, bra med grønnsaker og bruker "normalt" fett til. Jeg er nok ekspert på å bruke fløte og majones i for stor grad. Unødvendig til naturlig fet mat...

Fra tirsdag morgen til i dag morges gikk jeg ned 2.3 kilo....

Jeg har spist tre måltider pluss en atkins hver dag. Måltidene frokost, lunsj og middag er omtrent like store. Ingenting etter kl 18. MASSE VANN! Ingen lettbrus, ingen cappuchinosmoothies med kaffe i.

Jeg vet jeg har mye vann i kroppen - så det er helt klart det som går først (fikk nesten ikke på meg skoa!!)
Motivasjon til å være litt BEVISST igjen? Følelsen av å være stappmett konstant og allikevel spise neste måltid...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 21:34   #453
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei igjen Nerthus! Jeg tror du har veldig rett i det du skriver, både om vann, mellommåltid, jevne måltid i størrelkse/mengde og majones og fløte for å spe på fett.

Har dere sett denne karen? Han som fikk sixpack på bare 12 uker? Han begynte å trene og spiste mat han kaller fett- og karbofri. Kanskje ikke helt det vi holder på med, men en utrolig effekt spør dere meg.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 18:39   #454
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Fredag den 13. !!!!

Snart overtroisk er... Startet dagen med å glemme veiing, helt greit, har veid meg altfor mye i perioder. Videre glemte jeg medisiner, værre, blir skikkelig dårlig og mannen måtte leke bud... Dernest et forvridd håndledd AU!

Maten går bra, men ble litt småspising av knekkebrød med smør etter frokost, årsaken var nok at formen allerede var påvirket av manglende piller...

Laget selleri pommes frites, litt skuffet. Fortsatt faste inni og ikke noe sprø utvendig. Samme flelse som å spise sellerirot ellers. Noen erfaringer?

Så, veiing i morgen!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 10:12   #455
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Endelig veiing! Ned 0,9 fra før påske. Ser ut til at løsningen for meg er:
- Lchf!
- Kalorikontroll.
- en friere spisedag i uka.
- Masse trening.
- regelmessige måltider, hver 3.-4. Time, etter klokka, hjelper meg mot impulsspising.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 14:04   #456
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Endelig veiing! Ned 0,9 fra før påske. Ser ut til at løsningen for meg er:
- Lchf!
- Kalorikontroll.
- en friere spisedag i uka.
- Masse trening.
- regelmessige måltider, hver 3.-4. Time, etter klokka, hjelper meg mot impulsspising.

Kjempebra, VSB!! Det ser ut som du har funnet formelen som virker for deg - supert!!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 14:15   #457
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Iiiiiiik! Er detmulig?!?!

Etter flere snikveiinger trodde jeg dette skulle gå veien, men dengang ei OPP 1,4 kg siden før påske!! selv om jeg har trimmet tre ganger denne uken og all ting.....

Merker at det butter skikkelig imot nå. Vet jeg får en helvetesuke på jobb neste uke med 12-timersdager, levering av rapporter, kursing og medarbeidersamtaler med "vanskelige" medarbeidere, i tillegg til styremøte og utflukt med jobben som inkluderer alkohol og ikke fritt valg av mat....

SÅNN, der var det ute, nå er det bare å brette opp ermene og starte på nytt (igjen....). Jeg vet at det ikke er noe alternativ å gi opp, og høykarbo funker i alle fall IKKE, så det er bare å gjøre som best en kan.

Hvis det fremdeles er noen som leser her håper jeg at jeg ikke har tatt piffen ut av dere. Lykke til i neste uke alle sammen!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 19:32   #458
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

da er jeg nesten nede på det tickeren står på igjen !

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 19:56   #459
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

da er jeg nesten nede på det tickeren står på igjen !

Flott!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 21:47   #460
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Grattis VSB og Albatross! Hold fokus på dette så går det rette veien!

Og Festina lente: hold fokus du også. Som jeg nevnte tidligere er det verst når en gjør alt riktig og vekta likevel ikke går ned Den kommende uka høres ut som en skikkelig utfordring altså. Om du ikke får til å leve optimalt så gjør det beste ut av det. Forbered deghver dag med mat til den neste, sørg for at du har noe å se fram til og at du har med nok mat. Sørg for å ha spist før jobbutflukten slik at du ikke overspiser den maten du egentlig ikke kan spise. Og unn deg et glass alkohol! Du kommer over denne økta også; også at vekta har gått opp. Kanskje kroppen stresser seg opp for det som den vet kommer og samler vann?

Jeg har spist noe jeg ikke tåler igjen og er oppblåst og kjenner på et ubehag i magen. Tror det er taco i går kveld, laget av posepulver (var tom for hjemmelaget tacopulver). Jeg vet det er både sukker og stivelse i kjøpekrydderet så det spørs om det er synderen.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 15-04-12 kl 10:51.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 08:56   #461
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Skulle aldri sagt det høy tippa opp igjen til 73 nå jaja, neste helg er jeg vel i null igjen

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 10:23   #462
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Skulle aldri sagt det høy tippa opp igjen til 73 nå jaja, neste helg er jeg vel i null igjen

Ha ha ha; det er noe med å si sånne ting høyt!

Har dere sett denne artikkelen om at Japan har innført en lov mot det å være fet? De ville slitt litt med meg der borte ser jeg, siden det meste over "overskuddslagret" ligger nettopp over magen

Siste fridag denne helga; skal ut å gå tur igjen og se på selvangivelsen. Greit å ikke vente til siste dag med den. Som jeg tenker hvert eneste år - og likevel leverer like før fristen

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 10:31   #463
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Grattis VSB og Albatross! Hold fokus på dette så går det rette veien!

Og Fedona: hold fokus du også. Som jeg nevnte tidligere er det verst når en gjør alt riktig og vekta likevel ikke går ned Den kommende uka høres ut som en skikkelig utfordring altså. Om du ikke får til å leve optimalt så gjør det beste ut av det. Forbered deghver dag med mat til den neste, sørg for at du har noe å se fram til og at du har med nok mat. Sørg for å ha spist før jobbutflukten slik at du ikke overspiser den maten du egentlig ikke kan spise. Og unn deg et glass alkohol! Du kommer over denne økta også; også at vekta har gått opp. Kanskje kroppen stresser seg opp for det som den vet kommer og samler vann?

Jeg har spist noe jeg ikke tåler igjen og er oppblåst og kjenner på et ubehag i magen. Tror det er taco i går kveld, laget av posepulver (var tom for hjemmelaget tacopulver). Jeg vet det er både sukker og stivelse i kjøpekrydderet så det spørs om det er synderen.

KE?? Tror du blander meg med Festina Lente

Posemat kan vi nok reagere på ja. Håper du er bedre nå.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 10:50   #464
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

KE?? Tror du blander meg med Festina Lente
.

Ups! Det gjorde jeg! Takk for oppklaringen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:24   #465
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det var det jeg trodde Takk for velmente råd og omtanke

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:41   #466
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ikke helt opptimal helg her, lørdag gikk rimelig greit, men søndag... Ja, ja ta med meg erfaringene og det jeg mestrer. Dessuten blir fokuset framover å holde vekta, livsstil! Nå er jeg sykt sulten etter litt HK og stress.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:17   #467
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld! Innom en tur for å oppdatere meg
Sliter litt med å holde meg til det jeg har bestemt meg for; lange arbeidsdager gir seine middager som igjen gjør at jeg er fryktelig mett på kvelden og natta. Vet at det er sånn, men gjør det likevel liksom. Får trent en del da; har målsetting om to x styrketrening denne uka og gåturer i tillegg. Kjenner at det må til.... Egentlig en utfordring for meg som er ganske lat og synes det er mer behagelig å synke sammen i godstolen enn å røre meg Men men; det er litt motivasjon med pulsklokke for da kan jeg følge med og se hvor mye jeg har forbrent osv. Snart starter sykle til jobben på jobben så da får jeg loggført kilometrene mine også; er nok litt konkurransemenneske som liker den slags - selv om jeg bare konkurrerer mot meg selv.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 16:20   #468
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Noen late dager. Dårlig form og sliten av mange årsaker. Trent litt i dag. Da. Maten er mer på styr igjen, men med alt annet så får caloritelling fyken. Så forberedt på vektøkning denne uken. På et eller annet punkt må kroppen. Lære å håndtere dette selv, så en øvelse er det jo.

Mandag ettermiddag var jeg sykt dårrlig i magen. Taar det 18-20 timer foor dere andre med reaksjoner på HK utskeielser?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 17:01   #469
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

8 dager, minus 3.3 kilo.... tre måltider, og frokost lunsj og middag kunne gjerne byttet plass, stort sett samme "type" mat og samme porsjon. En atkins når rastløsheten tar overhånd. Bøttevis med vann.

Så, mye protein og grønnsaker og LITT fett, mye vann, siste måltid kl 18, ingen småspising...

Måltider: stekt torsk (ca 80g) med en ts pesto og 3-4 ss hjemmelaget ratatouille, 2 små kyllinglår (grillet), ca 80g stekt entrecote (delt i biter) sammen med ratatouille, kyllingoggrønnsaker (rester fra tidligere middager), laksebit med litt grønnsaker, agurk og litt rømme, 2 små hjlagede lavkarbohamburgere... Er mett selv med små porsjoner, men fyser noe jævlig innimellom, selv om jeg BEVISST kjenner jeg er mett (og siden jeg reelt kjenner etter sprekker jeg ikke heller... ikke akkurat NÅ ihvertfall )

Det ser litt skaldemans ut innimellom, men prøver å få med grønnsaker til alle måltid.
Utrolig mye man får gjort når man ikke skal småspise (småspiste LAVKARBO da...)
Første uka er vann - og det er nå først jeg vil se om det vil fortsette ned.

Det er ikke en lykkelig situasjon altså... jeg er ekstremt humørsyk pga det lave kh inntaket(det er helt vilt hva den ene cappuchinosmoothiesen med 8-10 kh totalt OG kaffe gjorde for humøret altså...). og neste steg blir å få økt dette litt mer til et nivå jeg kan fungere kjemisk på også Smaken i munnen er helt JÆVLIG, jeg er KRONISK tørst og bøtter nedpå 5-6 l hver dag... jeg er ekstremt tørr på øyne også pga lavt kh-inntak...

MEN vannet har forlatt kroppen, jeg sover kortere hver natt (muligens fordi jeg MÅ opp å tisse rimelig tidlig...) men jeg er ihvertfall våken og opplagt fysisk sett.

Jeg holder ENTEN på å brenne opp i kroppen, eller fryser så jeg hakker tenner ( i løpet av en time eller to samme dag... ). Er ikke syk altså, eller jeg er ihvertfall rimelig sikker på at jeg ikke er syk )

Trøst nr 1 ? Akkurat DENNE situasjonen vil ikke vare evig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:09   #470
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er ikke en lykkelig situasjon altså... jeg er ekstremt humørsyk pga det lave kh inntaket(det er helt vilt hva den ene cappuchinosmoothiesen med 8-10 kh totalt OG kaffe gjorde for humøret altså...). og neste steg blir å få økt dette litt mer til et nivå jeg kan fungere kjemisk på også Smaken i munnen er helt JÆVLIG, jeg er KRONISK tørst og bøtter nedpå 5-6 l hver dag... jeg er ekstremt tørr på øyne også pga lavt kh-inntak...

MEN vannet har forlatt kroppen, jeg sover kortere hver natt (muligens fordi jeg MÅ opp å tisse rimelig tidlig...) men jeg er ihvertfall våken og opplagt fysisk sett.

Jeg holder ENTEN på å brenne opp i kroppen, eller fryser så jeg hakker tenner ( i løpet av en time eller to samme dag... ). Er ikke syk altså, eller jeg er ihvertfall rimelig sikker på at jeg ikke er syk )

Trøst nr 1 ? Akkurat DENNE situasjonen vil ikke vare evig

Nå beskrev du akkuratt hvordan jeg føler meg i disse dager. Er på gråten ca. 4 ganger til dagen. Og så går det over etter 15 sekunder. Hihi, men resultatene er der, så da skal jeg holde ut.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:25   #471
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

herlighet; hvor tøff du er Nerthus - og Milena! Det dere beskriver kan jeg vel med hånden på hjertet si at jeg ikke har vært borti. Ikke så omfattende, men delvis/stykkevis og delt kanskje. STÅ PÅ! Det gleder meg stort at dere har funnet deres måte å få til dette på, og jeg gir all min støtte! Og så bra dere deler med oss andre! Fortsett med det.

VSB: svaret til deg er ja, det tar lang tid å få det ut av kroppen. Mat føles som det blir liggende i magen i 1-2 døgn og "ulme" ubehagelig. Veldig greit for da er det lettere å velge bort som gir dette kraftige ubehaget (en prøvelse, men det blir et valg)

Sjekket vekta i morges; jammen skulle onsdag vært veiedag: 79,3. Alldeles deilig ja. Håper det ikke endrer seg så mye oppover til fredag da Nå skal jeg ut i sola en tur; nyter våren før pollenet slår innover meg

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 22:29   #472
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Nå beskrev du akkuratt hvordan jeg føler meg i disse dager. Er på gråten ca. 4 ganger til dagen. Og så går det over etter 15 sekunder. Hihi, men resultatene er der, så da skal jeg holde ut.

jeg hadde glemt dette med humørsyken... og det sier hun som har spist lavkarbo i snart tre år... har ikke vært over 30 kh pr dag tidligere heller, har vanligvis ligget under, men har spist noe mer mengde, men dette er jo litt ekstremt. Har valgt å ikke veie/telle, siden jeg har ganske god oversikt over kh-innhold i de fleste matvarer. Har valgt som jeg sier mye mindre porsjoner og bevisst kjenne-etter om jeg er mett.

Jobber konstant med spørsmålet "hva må du gjøre for å fortsette slik til tross for "bivirkningene"? Har du oversikt over situasjoner de nærmeste dagene der du bør ha planlagt noe på forhånd for å unngå å enten ikke spise eller spise feil? Lover å dele når jeg finner "svaret" hahaha!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:17   #473
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

hallo, hallo - jeg har ikke glemt dere! bare ikke skrevet noe på noen uker, men leser og følger da litt med! .

Påska ble akkurat så utskeiende som den skulle - tre dager på hytta med mannen, masse vin og godterier..... resulterte i 2 kg opp, som det har tatt ca 2 uker å bli kvit. Men det var verdt det! Samtidig har midjemålet blitt stadig mindre, selv om vekta har stått stille har det forsvunnet noen cm derifra igjen. Måler kun sporadisk, men siden jeg startet har jeg mistet ca 7 cm, og det tror jeg er ganske bra!

Nå trener jeg for fullt, til tross for ny betennelse i ene hælen. blitt en del spinning, men i går prøvde jeg meg på en step/styrke time. Det gikk, men foten var ikke helt god. Fryktelig irriterende med sånne hæler, det skal ingenting til før jeg får vondt. Og jeg HATER spinning (eller for å være litt mindre dramatisk: jeg greier ikke å motivere meg til å trene over tid dersom jeg bare kan gå på spinningtimer.....)

Har og funnet ut at jeg må loggføre mat en stund i gjen, tror det og er grunnen til at det har tatt tid å gå ned påskevekta - jeg har rett og slett spist for mye av alt. Litt for store porsjoner og litt liten bevissthet ifht. kalorier. For jeg er jo og blant de som MÅ telle kalorier for at det skal gå nedover.

Høres slitsomt ut med diverse humørsvingninger for en del av dere - jeg har faktisk aldri opplevd det på lavkarbo. Mulig fordi jeg er mindre "ekstrem" i kostholdet, eller og fordi jeg også tåler høykarbo godt (altså jeg får ikke noe særlig plager av å skeie ut med høykarbo mat innimellom, om det er brød, godterier, chips ol.). Jeg (og magen min) trives bedre på lavkarbo, men sliter ikke med noe særlige konsekvenser hvis jeg ikke holder meg til det.

Men dere får full applaus for å holde ut til tross for mindre hyggelige bivirkninger!

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 14:19   #474
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av suverene severina, her.

Høres slitsomt ut med diverse humørsvingninger for en del av dere - jeg har faktisk aldri opplevd det på lavkarbo. Mulig fordi jeg er mindre "ekstrem" i kostholdet, eller og fordi jeg også tåler høykarbo godt (altså jeg får ikke noe særlig plager av å skeie ut med høykarbo mat innimellom, om det er brød, godterier, chips ol.). Jeg (og magen min) trives bedre på lavkarbo, men sliter ikke med noe særlige konsekvenser hvis jeg ikke holder meg til det.

Men dere får full applaus for å holde ut til tross for mindre hyggelige bivirkninger!

Ja, for meg føler jeg at de humørsvingningene er forbigående. Tror nok det er kroppen som venner seg til ikke å ha mat som trøst og da kommer følelsene lettere fram. Og i tillegg så tror jeg at jeg på en måte går gjennom en sorgprosses. Følte det for røyken når jeg slutta og nå tror jeg at det også gjelder maten.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 17:02   #475
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vel, magen min sa i hvert fall klart fra hva den mente om HK på mandag, håper det blir en stund til jeg glemmer den. Ellers blir det å gå eller løpe av trening her. Armen er i hvert fall ikke bra... Maten er på stell igjen, men da kommer helgen med kinobesøk. Forslag til kinogodt noen???? LK og Lcal er vel en ønskedrøm...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no