Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Melk

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-04, 10:15   #26
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Halllooooooo Liiiiiiseee !!!

Du ER klar over at du diskuterer med en MEIERIST her ??
Nøtter ikke det vettu !!!

...men det ER morsomt å følge med.....

hilsen meg som sluttet å drikke melk i 6. klasse etter en særdeles ubehagelig opplevelse under skolefrokosten på Uranienborg skole i Oslo........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 10:35   #27
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Hmmm - jeg lurer nå på jeg....hva som er viktigst? Å ha rett i diskusjonen om melk eller å finne det som fungerer best for hver enkelt? Men kanskje det er "å banne i kirka" å tenke sånn????

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 14:42   #28
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Hmmm - jeg lurer nå på jeg....hva som er viktigst? Å ha rett i diskusjonen om melk eller å finne det som fungerer best for hver enkelt? Men kanskje det er "å banne i kirka" å tenke sånn????

Det viktigste Fedonisten, er å ha det gøy og diskutere
En del av det å diskutere er å freme egne synspunkter.
Jeg har aldri sagt jeg sitter på den hele og fulle sannheten, men jeg argumenterer med det jeg kan.
I følge blodtypedietten er det blodtypeskille på hvem som genetisk har godt av melk, og i følge andre teortikere har melken dårlig effekt på alle kropper.

Jeg mener selvsagt at om noen har glede av å drikke melk, og ikke har noen ubalanser eller plager så må de jo for all del gjøre det, men jeg mener også at det er lurt å kutte ut noe som kan være med på å skape og opprettholde ubalansene folk har i kroppene sine.
Og jeg synes ikke Den Norske Stat skal gå ut og si at vi må ha melk...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 15:04   #29
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

lange kropper og glatte fortau gjør at vi lettere får brudd og det er ofte når vi får brudd at benskjørhet oppdages.

Så du mener å påstå at om en ikke faller å brekker foten, så har en ikke benskjørhet? Studier som viser at vi har svakere ben enn for eksempel asiater, som forøvrig lever lengre enn oss, er jo basert på bentetthets prøver, ikke bruddstatistikk.

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg vet at melk har en nøytraliserende effekt. Hvis noen får i seg syre eller base kan en redusere skadene ved å drikke melk.

Dette gamle rådet mener jeg å ha lært at ikke gjelder lengre...

Og Fedonisten, en må jo nesten ha flere syn for å kunne avgjøre hva som er riktig for en selv. Ubehag, uheldige virkninger knyttet til melk er vel ofte såpass diffuse at en må vite om hva en skal kjenne etter for å kunne gjøre noe, en må vite om at det kan være uheldig... Derfor er slike diskusjoner så utrolig viktige!

Jeg er oppvokst med at melk er et helt nødvendig næringsstoff som alle trenger... Måtte selv finne ut at det var det jeg ikke tålte, måtte selv kjempe for å få det akseptert i heimen... (Laktoseintoleranse)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 15:29   #30
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Det morsomme med å legge inn så korte innlegg som....

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Hmmm - jeg lurer nå på jeg....hva som er viktigst? Å ha rett i diskusjonen om melk eller å finne det som fungerer best for hver enkelt? Men kanskje det er "å banne i kirka" å tenke sånn????

....er at da våkner diskusjonen litt til igjen - og innleggene blir lengre igjen! Ingen visste vel at jeg syns diskusjonen var bra - og at innleggene var nyttige? Nei.....det var det ingen som visste.

Men - spøk til side! Jeg var faktisk avhengig av melk før jeg. Skikkelig! Var ikke så ekstremt store mengder jeg drakk (tror jeg) - men jeg MÅTTE ha det! Og det tenker jeg en del på når TINE-reklamen ruller over TV-skjermen... "Må ha det - bare MÅ ha det!"

Favoritten på lørdagskveldene når jeg var i ten-årene var pop-corn og iskald melk.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-06-04, 03:37   #31
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Så du mener å påstå at om en ikke faller å brekker foten, så har en ikke benskjørhet? Studier som viser at vi har svakere ben enn for eksempel asiater, som forøvrig lever lengre enn oss, er jo basert på bentetthets prøver, ikke bruddstatistikk.

Dette gamle rådet mener jeg å ha lært at ikke gjelder lengre...

Og Fedonisten, en må jo nesten ha flere syn for å kunne avgjøre hva som er riktig for en selv. Ubehag, uheldige virkninger knyttet til melk er vel ofte såpass diffuse at en må vite om hva en skal kjenne etter for å kunne gjøre noe, en må vite om at det kan være uheldig... Derfor er slike diskusjoner så utrolig viktige!

Jeg er oppvokst med at melk er et helt nødvendig næringsstoff som alle trenger... Måtte selv finne ut at det var det jeg ikke tålte, måtte selv kjempe for å få det akseptert i heimen... (Laktoseintoleranse)

Jo visst kan du ha benskjørhet uten brudd, men det blir gjerne ikke sjekket før det oppstår ett brudd.

Det gamle rådet har muligens noen bivirkninger, men uansett så virker melk nøytraliserende. La oss nå si at du får syre på fingrene, da svir det og da hjelper det å ha på lut. Problemt da er at har du på for mye lut så er det like ille, har du på melk så kan du ikke ha på for mye. Bruker du vann så kan det ikke bli nok.

Hvordan merker du at du ikke tåler laktose? Jeg vet om en som ikke tåler søtmelk men tåler syrna melk og brunost. Selv så unngår jeg melk/fløte når jeg er forkjølet for melken virker slimdannende og da blir sårheten i halsen verre.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-06-04, 22:00   #32
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg merket at jeg ikke tåler laktose i forbindelse med den obligatoriske sunne lørdagsgrøten. Jeg ble kvalm, uvel og sure oppstøt. En gradivs utvikling (over ca 3 år (14-17)) som endte med akutt magevondt, og sprut... ved hvert melkeinntak (uansett hvor lite det var).

Ost går forøvrig helt bra.

Men jeg har i perioder fått uforklarlige og svært ubehagelige flytende muskelsmerter i overarm/bryst i forbindelse med inntak av fermenterte melkeprodukter - rømme. Men ikke hver gang heldigvis... Klart å kutte mye ned da...

Noen andre som har erfaringer med melk?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-06-04, 22:06   #33
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Bare kom på et annet "godt råd" i forbindelse med melk... Nøytralisering av sur mage.... Det er også utgått på dato. Melk er syredannende, og gir også mer ubehagelig slim i forbindelse med oppstøtene

Også en tilføyning til forrige innlegg: Jeg har lenge hatt uforklarig utslett på ene hånden, det er nå helt borte etter at jeg har kuttet såpass drastisk ned på fløte/rømme/ost inntakket mitt!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-06-04, 03:55   #34
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Ost går forøvrig helt bra. Sa du, så da tåler du brunost og brunost er full av laktose. Det må være varmebehandlingen av brunosten som gjør at du tåler lactosen i brunost.
Så du er en av de som selvdiagnotiserte melkeallergikerne

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-06-04, 10:21   #35
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Ost går forøvrig helt bra. Sa du, så da tåler du brunost og brunost er full av laktose. Det må være varmebehandlingen av brunosten som gjør at du tåler lactosen i brunost.
Så du er en av de som selvdiagnotiserte melkeallergikerne

Nå har jeg aldri regnet brunost som en ost jeg da.... (Så den tåler jeg ikke, halsbrann og magevondt) Den er egentlig helt sidestillt med melkesjokolade...

Jepp jeg er selvdiagnostisert for melkeintolleranse! Allergi er noe helt annet... Om jeg går til en lege, så vil jeg fortelle ham mine symptomer, også vil han si det samme, alternativt sende meg på gastroskopi, og det eneste denne vil kunne vise er om jeg ikke tåler melkeprotein, så det vil være bortkastet, for allergi har jeg ikke. (Også er det jo begrenset hva en er villig til å gå igjennom for å få en diagnose som ikke betyr en døyt......)

Altså legen vil si ja, og hmm, og råde meg til å drikke laktoseredusert melk! Eller unngå melk - om han ikke tenker pålagte ernæringsråd. (For en norsk offentlig praktiserende lege har ikke lov å fraråde inntak av melk... )

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-06-04, 13:23   #36
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Vel, det var jo Fedon som sidestilte brunost med melkesjokolade. Nå er det bare i Norge vi spiser brunost men vi er ikke noe sykere eller fetere enn folk i våre naboland.
Sjokolade inneholder mye sukker mens brunost inneholder melkesukker som ikke gir den samme blodsukkerstigningen. Men for oss atkinser så bør vi selvsagt holde oss unna de brune ostene og holde oss til de hvite.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 21-06-04, 15:02   #37
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av HP

alternativt sende meg på gastroskopi

Jeg skal være villig til å lide ganske så mye før jeg tar DEN undrsøkelsen igjen !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-03-05, 13:48   #38
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Ny dokumentasjon på at melk er bra for slankere

Brenn fett med yoghurt



Debatt : Vekt og kosthold


)
Magen kan forsvinne raskere med yoghurt i kostholdet, ifølge en ny studie.


Skrevet av: Vegar K. Vatn
Ansvarlig redaktørForskerne fant ut at overvektige voksne som spiste fettfri yoghurt tre ganger om dagen som en del av et kalorikontrollert kosthold gikk ned 22 prosent mer og mistet 61 prosent mer kroppsfett enn de som kun kuttet kalorier. Yoghurt-spiserne mistet også 81 prosent mer fett i mageområdet enn de som ikke spiste yoghurt.

- Ikke bare hjalp yoghurt studiedeltagerne med å gå ned i vekt – i snitt gikk deltagerne ned 6,3 kilo – de beholdt også dobbelt så mye muskelmasse sammenlignet med deltagerne som ikke spiste yoghurt, sier professor ved universitetet i Tennessee Michael Zemel i en pressemelding.

- Dette er kritisk for slankere – du vil bli kvitt fett, ikke muskler. Muskler hjelper deg med å brenne kalorier, men man mister ofte muskler i tillegg til fett når man slanker seg.

Resultatene er publisert i aprilutgaven av tidsskriftet International Journal of Obesity.

Forskerne sier resultatene støtter tidligere forskning som tyder på at kalsium og proteiner fra melkeprodukter med lavt fettinnhold kan hjelpe slankere med å brenne fett.

I studien sammenlignet forskerne effekten av å legge yoghurt til et kalorikontrollert kosthold for 34 friske, overvektige, voksne som ble delt i to grupper.

I 12 uker spiste den første gruppen tre ganger 170 gram fettfri yoghurt som inneholder 1100 milligram kalsium om dagen, den andre gruppen spiste kun en servering med yoghurt, som gir 400-500 gram kalsium om dagen. Begge gruppene spiste en kalorikontrollert diett med 500 færre kalorier en normalt daglig.

Som ventet gikk alle deltagerne ned i vekt på grunn av kalorirestriksjonene. Men både vekt- og fettreduksjonen var mye større i yoghurt-gruppen.

For eksempel gikk de som ikke spiste yoghurt ned 5 kilo, mens de som spiste yoghurt i snitt gikk ned 6,3 kilo.

Deltagerne i yoghurt-gruppen mistet også 81 prosent mer fett i mageregionen, der det farligste fettet sitter.

Mozon.no, 21.03.2005

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 22-03-05, 14:22   #39
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Sukkerfri yoghurt er også bra mot dårlig ånde

(Dagbladet.no): Er du redd for å åpne munnen i frykt for vond lukt? Fortvil ikke. Forskere har kommet fram til et billig og tilsynelatende effektivt middel i kampen mot dårlig ånde.

Ifølge en japansk studie kan nemlig sukkerfri yoghurt redusere innholdet av hydrogensulfid i munnhulen din. Dette er en av de vanligste årsakene til dårlig ånde.

Som en tilleggsbonus viser forskningen at sukkerfri yoghurt også hjelper mot tannråte og sykdom i tannkjøttet, melder BBC.


90 gram om dagen
24 frivillige deltok i det japanske forskningsprosjektet, som ble presentert under en konferanse i regi av Internasjonal forening for dentalforskning.

Deltakerne ble først satt på et kosthold fritt for yoghurt og liknende matvarer, samtidig som munnhygiene, mat- og medisininntak ble grundig undersøkt.

Etter to uker tok forskerne prøver av deltakernes spytt og tunge, for å måle bakteriemengder og innhold av luktframkallende sammensetninger, som for eksempel hydrogensulfid.

Deretter fikk testpersonene daglig tilsatt 90 gram sukkerfri yoghurt i kosten. Etter seks uker viste nye kontrollmålinger at 80 prosent av dem hadde langt mindre innhold av hydrogensulfid i munnhulen.

I tillegg til bedre ånde, hadde de yoghurt-spisende også langt mindre plakk og tannkjøttsykdommer enn tidligere.


Tannpuss viktigst
- Vi har lenge forsøkt å få gjøre folk oppmerksomme på sukkerfri yoghurt som sunt snacks. Det er derfor gledelig å høre at yoghurt kan ha munnhelsemessige fordeler vi tidligere ikke var klar over, sier formann Nigel Carter i Den britiske tannhelseforening til BBC.

Ifølge yoghurtforskningen er det de aktive bakteriene lactobacillus bulgaricus og streptococcus thermophilus i yoghurt som motvirker dårlig lukt i munnhulen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-06-05, 04:52   #40
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Brus vs Melk

Karbondioksid øker faren for benskjørhet.



http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=279864

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins og mettet fett MHM Atkins kosthold 15 25-03-04 11:15
Finnes det? Anitra Induksjonen 18 24-03-04 20:16
hvor mye kremfløte kan jeg egentlig spise? Iset Atkins kosthold 18 24-02-04 20:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no