Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny her - lav karbo og lav protein!!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 16:14   #1
Mammaen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3
Mammaen er på en erverdig vei
Talking

Ny her - lav karbo og lav protein!!

Jeg sitter og vurderer om jeg skal prøve ut lavkarbo diett. Har blitt mer og mer gira på å prøve det ut. Jeg går på lav protein diett til daglig på grunn av sykdom. Har i tillegg blitt sterkt anbefalt av fastlege å ta av meg noen kilo siden jeg har en BMI på 33. Har snakket med ernæringsfysiolog vedr å gå på lavkarbo diett i tilegg til lav protein diett. Det er mulig - men jeg kan ha lite eller ingenting av kylling, fisk, kjøtt, egg, melk, skalldyr, ost.. Jeg kan heldigvis ha masse av det meste av grønnsaker og frukt - fløte, rømme, creme fraishe er også noe jeg kan ha - olje - margarin er også noe jeg kan spise det jeg vil ha. Jeg kan bake ting med lavprotein/Glutenfritt mel (men jeg skjønner at det meste her inneholder ganske mye karbohydrater). En kan på mange måter si at jeg er en tvunget vegetarianer.

Fikk foreslått denne dagsrasjonen av ernæringsfysiolog som inneholder 70 gram karbohydrater:
20 g servelat
2 dl crème fraîche/fløte
30 g margarin
1 ss olivenolje
700 g grønnsaker/salat (inkludert 100 g avokado, men utenom poteter og mais)
100 g frukt (som appelsin, eple eller pære), kan også være bær

Jeg lurer også på hva dere bruker som "snacks"? Pr i dag bruker jeg mye chips (og ser jo at dette må jeg erstatte med noe annet på fredags- og lørdagskveldene når jeg starter med lav karbo..). Håper helst at jeg klarer å bli kvitt søthungeren jeg nå er plaget med.

Har sett flere oppskrifter her med innhold som jeg kan spise.

Mammaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 16:26   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her - lav karbo og lav protein!!

Du bør kanskje slenge med mer fett?

Bruk heller godt smør enn margarin (søk på margarin her så får du førti grunner til å vike unna).

Baconcrisp (stekt svinesvor) bruker vi gjerne som snacks. Kremfløte kan du vel kanskje spise med bærene, vispet (nam)?

En ting som sparer deg for en del forvirring, skriv "Legekomponert" isteden for egenkomponert, da ser vi at du vet hva du holder på med. Det er en del nybegynnere som er egenkomponerte som er litt på villspor av og til.
Da slipper folket å misforstå!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett, karbo, protein og metthetsfølelse kamp Generell diskusjon 24 24-08-10 15:12
Karbo-protein-fett-kalkulator Homer Simpson Spørsmål og svar 0 04-05-09 13:23
Hva er formelen for fett, karbo og protein? tattoogl Ketolysekuren 0 28-04-09 18:43
Fordeling karbo/ protein/ fett Nynne Lavkarbo generelt 3 11-03-08 10:35
Ingen karbo - mye protein for vegetarianere... Spirea Lavkarbo generelt 2 02-05-07 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no