Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lavkarbo sukkerbrød: supergodt! Bløtkake

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-12, 15:09   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo sukkerbrød: supergodt! Bløtkake

Se bilder her!

Dette er hovedsaklig oppskrift på sukkerbrød, for sukkerbrødet ble helt fantastisk godt (og faktisk laget ut fra eget hode, så jeg er veldig stolt ). Sukkerbrødet ble så godt at det kan spises alene, kjempegodt til kaffen, eller å ha med på tur

Jeg legger ved litt bilder av marsipankaka jeg lagde og, selv om den ikke er 100% lavkarbo, og ble litt katastrofe sånn ellers, og en av ingrediensene kan ikke kjøpes i Norge. Men den ble SYKT GOD den og!!

Så, sukkerbrød altså:

Ingredienser:

100 gr kokkosmel
200 gr mandelmel
1/2 dl sukrin
6 egg
200 gr smør
150 gr kremost/philadelphia
2 dl fløte
1 ts vaniljepulver
1,5 ts bakepulver
1 ss alternativ søtning (jeg brukte palmesukker)

Fremgangsmåte:

Bland alle de tørre ingrediensene, og smelt smøret i en liten bolle. Ha kremosten i smøret mens det fortsatt er varmt og bland til en gjevn røre. Tilsett deretter eggene og fløten, og ha det i det tørre.

Ha over i en vanlig springform og stek på 160 grader. Etter en time kan du riste litt på formen, om den disser må den stekes lenger, men da kan du sette ned temraturen til 140 grader så den ikke blir brent. Sjekk igjen etter 10 min.

La den hvile litt og server Evt lag bløtkake/marsipankake!

Marsipankake (liten, doble for stor):

1,5 dl fløte
Soya vaniljekrem (fåes i sverige)
1/2 banan (kan sløyfes)
1/2 boks bringebær
250 gram marsipan (jeg brukte ferdig kjøpt da jeg ikke hadde tid, her er oppskrift på lavkarbovennlig marsipan)
1 egg
litt sukrinmelis

Fremgangsmåte

Jeg lagde en liten kake, og skjærte derfor ut midten av kaken. Resten av kaken spiste jeg opp. Den kan evt spises til kaffen eller haes med på tur, nom-nom!! Skjær så kaken i tre lag og hell litt fløte over lagene.


Start med det nederste laget og hell soya over. Dekk med banan og topp med krem. Det kan lønne seg å dekorere alle lagene før du stabler de på hverandre, da mine begynte å skli litt ut. Det andre laget er likt som det nederste, men dekk det med bringebær istedefor banan. Det øverste laget kar kun krem.


Kjevle ut lokket og sett det på. Klem godt inn på sidene så du får samlet kaken skikkelig. Skjær av den overflødige marsipanen og bruk til pynt, jeg rullet det som en pølse og hadde nederst på kaken.

Bland litt eggehvite og sukrinmelis til en ganske fast mase, og ha i en plastpose. Lag et lite hull og pynt


Sist redigert av |Ingrrid : 06-02-12 kl 15:46.
|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:14   #2
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo Sukkerbrød: supergodt!! Bløtkake

Å herregud..... Vil du gifte deg med meg? den kaka kommer til å forfølge meg resten av dagen.... Akkurat nå som nellie sitt twist- prat i hodet mitt fant på noe annet?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:20   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo Sukkerbrød: supergodt!! Bløtkake

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Å herregud..... Vil du gifte deg med meg? den kaka kommer til å forfølge meg resten av dagen.... Akkurat nå som nellie sitt twist- prat i hodet mitt fant på noe annet?

Fint å ha noen å skylde på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake? Shamu Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 21-05-11 18:39
Supergodt mandelbrød otika Bakst 17 14-04-11 17:19
jukseris i omelett, supergodt Froskeprinsessen Lunsj 1 31-10-10 10:14
Endelig noe supergodt snurresprett Ketolysekuren 15 09-02-08 01:18
Bløtkake Musti Bakst 0 14-01-05 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no