Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-12, 22:25   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Marellas rundstykker (2,41 KH pr. stk)

Jeg må innrømme at jeg er inspirert av en oppskrift fra God Morgen Norge av Wenche.
Men jeg har gjort noen endringer, så dette er min verson.
Jeg synes dette ble veldig saftig og godt, så jeg vil gjerne dele med dere

Ingredienser:
9 store egg
80 g mandelmel
150 g solsikkekjerner
100 g gresskarkjerner
25 g kruskakli
3 ts bakepulver
300 g revet ost (Jeg brukte 4 oster fra Tine)
50-150 g usaltet smør
litt salt

Ta alt i en stor bolle, utenom det smøret og osten. Bland alt sammen, og kjør det med stavmikser om du har. Deretter tilsetter du smeltet smør og ost.

Rør deretter alt sammen. (Spar gjerne noen gresskarkjerner og solsikkekjerner til etter at alt er rørt sammen, for å få litt variasjon i røra.)

Smør hele røra utover et bakepapir, og del deretter opp i ruter etter eget ønske. Jeg delte opp til 15 stk.

Stekes på 180 grader midt i ovnen i 25 minutter.

Hele røra har 36,22 Kh.
Jeg fikk 15 rundstykker.
Kh pr stk: 2,41.


Om du ønsker mindre kcal i røra, så tror jeg fint det går an å kutte ned smørmengden mye... til f.eks 50 gram. Tipper det blir godt likevel

Tips: Jeg hadde rømmedressing på rundstykket, med hvitløk, tigersaus, salt og pepper i. Og salami og agurk. Ble veldig smakfullt og godt!!!!

Ps, håper at noen vil prøve denne oppskriften, og at dere gir meg tilbakemelding. Alltid artig med tilbakemelding vettu hehe...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Marellas rundstykker, FØR STEKING.jpg (66,3 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg Marellas rundstykker, FØR STEKING, 2. .jpg (68,8 KB, 29 visninger)
Filtype: jpg Marellas rundstykker, ETTER STEKING. .jpg (72,4 KB, 37 visninger)
Filtype: jpg Marellas rundstykker.jpg (47,4 KB, 45 visninger)
Filtype: jpg Marellas rundstykker-2.jpg (67,3 KB, 35 visninger)
Filtype: jpg Marellas rundstykker-3.jpg (51,4 KB, 19 visninger)
__________________

Sist redigert av Marella77 : 28-03-12 kl 15:46.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 22:48   #2
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: -Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk.

Jeg la inn ingrediensene på diett.no, og fikk dette som svar:

Energi
Fett 74 %
Protein 23 %
Karbohydrat 3 %
Alkohol 0 %

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 23:44   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: -Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk.

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg la inn ingrediensene på diett.no, og fikk dette som svar:

Energi
Fett 74 %
Protein 23 %
Karbohydrat 3 %
Alkohol 0 %

Rundstykker uten alkohol - går det an

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 23:53   #4
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: -Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Haha ja, er det mulig lissom???

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 10:49   #5
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Mandelmelet ... avfetta eller ikke?

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 10:55   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Jeg brukte det fra funksjonellmat, fettredusert økologisk mandelmel.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 19:36   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Denne ser god ut, jeg skal prøve den! Jeg kommer til å bruke smakløs hvitost fra Rema i selve deigen, og heller bruke mer smakfulle oster som pålegg.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 20:39   #8
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Denne ser god ut, jeg skal prøve den! Jeg kommer til å bruke smakløs hvitost fra Rema i selve deigen, og heller bruke mer smakfulle oster som pålegg.

Har du sjekke kh på den osten? Vi har en fra Rema her, og i den er det 11 eller 14 kh pr 100g i.

Men sikkert lurt å bruke smakløs ost. Ps, tror det er for mye smør i deigen. Sikkert lurt å ta i litt mindre. Men jeg tok utgangspunkt i en annen oppskrift som nevnt, og da var det 50g smør på 3 egg. Derfor tredoblet jeg, pluss endret noe annet da...

Vet heller ikke om det er nødvendig med 3 ts med bakepulver. Kanskje det alltid er nok med 1 ts?

La meg høre hvordan det går da Alynna! Lykke til

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 10:54   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Gjetter på at den osten med karber i er sånn ferdigrevet? Mye juks med de blandingene, vet jeg... ofte tilsatt rapsolje og stivelse. Den faste hvitosten som kommer som selges i hel bit, er uten karber

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 11:16   #10
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Ja, det er den som er revet ja

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 11:48   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, det er den som er revet ja

Vær obs på at viss ikke det står Ost på pakka, men f.eks bare Revet, så er det ikke ost....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 13:32   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, det er den som er revet ja

På godt norsk, det er ikke ost... Det er en blanding av div vegetabilske oljer( bl.a. palmeolje som er dirkete årsaken til at orangutangen holder på å dø ut), stivelse og litt melk. Dette er pizzatopping og ikke revet hvitost. Vanlig hvitost er i grunn uten karber ( fordi melkesukkeret er borte i prosessen med å dele i ostemasse og myse).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 13:32   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Glemte jo å si at rundstykkene ser skikkelig gode ut! Sikkert supergode med gouda eller jarlsberg og masse paprika på, og et tykt lag smør!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 23:38   #14
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

ok, da holder jeg meg langt unna den pizzablandingen til Rema

Takk, de var gode også

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:46   #15
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Har alle ingrediensene til denne, så skal jammen prøve å lage det i kveld... må bake opp litt diverse å ha med på hytta til påske.... Kommer med tilbakemelding når den er laget og smakt

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 13:57   #16
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Disse så virkelig gode ut! Litt dyr oppskrift da, så tror må lage er liten prøvedeig som passer i ei brødform i første omgang.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 15:45   #17
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Marellas rundstykker, med 2,41 kh pr stk

Opprinnelig lagt inn av Tone-Rose, her.

Har alle ingrediensene til denne, så skal jammen prøve å lage det i kveld... må bake opp litt diverse å ha med på hytta til påske.... Kommer med tilbakemelding når den er laget og smakt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Disse så virkelig gode ut! Litt dyr oppskrift da, så tror må lage er liten prøvedeig som passer i ei brødform i første omgang.

Men husk å ta i mindre smør enn jeg skrev i oppskriften.. Tor 50g er nok jeg... Jeg brukte 150, ble veldig mektig!

Lykke til

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
marellas rundstykker


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marellas kylling- og bacon-rett i ildfast form. Mmm! Marella77 Middag 5 01-02-12 15:12
Marellas smakfulle biffgryte Marella77 Middag 27 22-01-12 15:52
Marellas saftige smørbrød Marella77 Bakst 10 05-01-12 23:15
rundstykker bevaremegvel Lavkarbo generelt 3 24-03-11 00:01
Rundstykker Veggpryd Bakst 55 19-02-11 03:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no