Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I ketose allerede?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-10, 18:55   #1
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei
Question

I ketose allerede?



Jeg startet i går på denne kuren. Husker ikke eksakt hva jeg spiste igår, men dagen i dag derimot.

Frokost:
3 lange skiver bacon stekt i en god del smør.
2 egg stekt i samme smør og fett.

Middag:
Kylling og baconsalat.
Noen biter tomat og agurk, men mest grønn og rød salat.

Kveldsmaten er enda ikke konsumert.

Drukket hvertfall 2,5 liter vann til nå.

Sitter nå og drikker en kopp kaffe med fløte og 2 ts cocosa da jeg fryktet at protein- og fettinntaket mitt var for lite

Men i følge stixen er jeg på riktig spor..

Så lenge den viser pos. utslag, så trenger jeg ikke regulere kosten, er det slik å forstå??
Fargen var nokså lik mørke-lilla.

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:02   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: I ketose allerede?

Hei,
Noen kommer rimelig fort i ketose. Husk at testen skal tas på kvelden minst 2 timer etter siste måltid. Det gir en best indikasjon på at man er i ketose i løpet av dagen da de aller fleste uansett vil få utslag på morningen.
Så lenge stixen skifter farge så er man i ketose, det er ikke grader av ketose, derimot kan den mørkeste fargen indikere at man drikker for lite vann.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:15   #3
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: I ketose allerede?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Noen kommer rimelig fort i ketose. Husk at testen skal tas på kvelden minst 2 timer etter siste måltid. Det gir en best indikasjon på at man er i ketose i løpet av dagen da de aller fleste uansett vil få utslag på morningen.
Så lenge stixen skifter farge så er man i ketose, det er ikke grader av ketose, derimot kan den mørkeste fargen indikere at man drikker for lite vann.

Tok testen litt over barne tv tid. Spiste middag 3 timer tidligere, så den skal være i boks.
Kanskje man burde drikke enda mer vann da for å være sikker
Men jeg bor jo deler av dagen på do..

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:38   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: I ketose allerede?

Hei,
Vann er veldig viktig å få i seg på lavkarbo. Her er en tråd der jeg har samlet sammen litt nyttig informasjon vedrørende lavkarbo. Du finner også en link der om hvorfor vann er viktig. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970.
Do flyinga avtar etter hvert, i begynnelsen kvitter kroppen seg med mye vann, typisk tegn for at man har kommet i ketose.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:41   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: I ketose allerede?

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Tok testen litt over barne tv tid. Spiste middag 3 timer tidligere, så den skal være i boks.
Kanskje man burde drikke enda mer vann da for å være sikker
Men jeg bor jo deler av dagen på do..

2 timer etter SISTE måltid Og nå går jeg selvsagt ut i fra at alle spiser mat om kvelden, slik jeg selv gjør

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:49   #6
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: I ketose allerede?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

2 timer etter SISTE måltid Og nå går jeg selvsagt ut i fra at alle spiser mat om kvelden, slik jeg selv gjør

Hehe, merket ikke meg det ordet
Men slik det føles no, har dagens siste måltid blitt spist. Ikke lenge til man er sengeklar og er enda nokså mett

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:50   #7
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: I ketose allerede?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Vann er veldig viktig å få i seg på lavkarbo. Her er en tråd der jeg har samlet sammen litt nyttig informasjon vedrørende lavkarbo. Du finner også en link der om hvorfor vann er viktig. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970.
Do flyinga avtar etter hvert, i begynnelsen kvitter kroppen seg med mye vann, typisk tegn for at man har kommet i ketose.


Takker!

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose allerede? Er det mulig? liten løve Spørsmål og svar 0 30-04-08 00:20
I ketose, allerede nå? Glade-Gry Ketolysekuren 3 06-06-07 12:03
I ketose allerede 2 dagen på kuren - er det normalt eller? Tette80 Ketolysekuren 15 19-04-07 08:41
Sprekk allerede t4x4o Spørsmål og svar 22 24-02-06 19:08
tviler allerede...... m@nisha Induksjonen 2 24-10-04 18:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no