Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Holder kroppen på vannet når en fryser?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-10, 22:10   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Holder kroppen på vannet når en fryser?

Jeg fryser !!! Mye - og stort sett hele tiden. Vi fyrer med ved i ovnen og det er godt og varmt inni i stua - men jeg fryser for det om...

Det jeg lurer på er om kroppen holder på vann når en fryser?

Og hvordan vet man at man har mye vann?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:12   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Holder kroppen på vannet når en fryser?

Når jeg fryser, må jeg tisse støtt

At kroppen holder på vann merker du vel best ved at dospringingen ikke samsvarer med vanninntaket.
Og jeg blir hoven i fingrene og anklene når kroppen samler vann

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:26   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Holder kroppen på vannet når en fryser?

Ikke i mitt tilfelle i alle fall! Jeg har fryst MYE de siste par ukene, før strømkursene ble fiksa her, men vannet har sluppet som bare det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:59   #4
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Holder kroppen på vannet når en fryser?

Jeg har gått rundt og vært frossen i kroppen en ukes tid nå, selv om det er like varmt inne som det vanligvis er. Jeg sluttet å løpe på do hele tiden på torsdag, men jeg har ikke merket noe til at vannet samler seg i kroppen enda heldigvis.

Er det vanlig å fryse når man går på ketolyse?

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:29   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Holder kroppen på vannet når en fryser?

Jeg opplever å ha litt bedre kroppstemperaturregulering i ketose i alle fall (blir fryktelig lett for varm, og særlig for kald, sikkert også noe på grunn av hypothyerose).
Og særlig før kunne jeg bli iskald på magen og ryggen, uansett hvor varmt det var ellers, sånn har jeg det ikke lenger. Blir jeg først varm, blir jeg varm over hele meg .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 00:37   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Holder kroppen på vannet når en fryser?

Jeg har fryst mye i det siste, og har bena fulle av vann. Har kjempedype merker etter sokkene om kvelden.
Føler også at jeg tisser mindre enn jeg drikker. Har ikke den trangen til å fly på do hele tiden (og tisser store fossefall i slengen), som jeg pleier å ha de første par ukene med ketogen kost.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:13   #7
Inger85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 24
Inger85 er på en erverdig vei

Sv: Holder kroppen på vannet når en fryser?

Fysiologisk sett så er det slik at jo mer du fryser, jo dårligere holder kroppen på vannet. Det er fordi blodgjennomstrømningen endres fra å være ytlig til å bli sentral for å holde på varmen. Dette øker återflødet av blod til hjertet hvilket gjør at det blir mindre frisetting av hormonene ADH og aldosteron som har som oppgave å spare på vannet. Ergo tisser vi mer når vi fryser!

Inger85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low carber Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:42   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Holder kroppen på vannet når en fryser?

Jeg får mindre vann i kroppen når jeg fryser. Om sommeren hovner jeg opp, men drikker desto mere. Jeg fryser hele vinteren uten opphold. Kun i badekaret jeg ikke fryser, helt seriøst. Jeg fyrer mannen ut av huset, men når jeg fryser med ullgenser på, da har jeg rett på det

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frossen sitron i vannet Iset Generell ernæringsdebatt 3 20-06-11 23:12
Holder kroppen på vann i ekstrem kulde? beristra Spørsmål og svar 1 03-02-10 12:03
Forbudt med sitron/lime i vannet? FrøkenG Ketolysekuren 2 28-11-08 13:55
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43
Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet? Bolla Piggsvin Ketolysekuren 40 10-02-07 12:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no