Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 10:55   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

For hele innlegget med bilder, se her!

Mmmmm... På lørdag lagde jeg deilige vanilje-cupcakes. Egentlig ikke helt med vilje men, de ble HELT fantastiske! Ikke bare smaker dem godt, men de gir kjempemasse god energi, og er faktisk ypperlig å spise ca en time før trening, litt som flapjack. Eller til frokost, som meg i dag. haha.

Grunnen til at det ble vanilje-cupcakes er fordi jeg glemte vanilje i bunnen, ironisk nok, så da ble det masse vanilje i toppingen istede.

Oppskriften er basert på den jeg har brukt tidligere, men nå la jeg til litt mandler for å få en søtere smak på bunnen, og den ble faktisk kjempegod! Også glemte jeg jo vanilje i bunnen, men det gjorde ingenting, hvertfall ikke når jeg hadde den i toppingen istede Jeg gadd ikke ta på toppingen sånn vakkert som sist, men jeg bare klina den på, smæck, for jeg hadde dårlig tid. Men det ser jo så godt ut uansett!!

Det var forresten noen som sist lurte på om denne kunne fryses, og etter litt diskusjon fant vi ut at philadelphia ikke kan fryses, men det hadde jeg glemt, så jeg fryste de jeg, og jeg spiste en tint i dag og den smakte faktisk bedre enn i går, haha (kanskje fordi i går hadde jeg spist en halv bolle med røre først, så jeg hadde kanskje fåt min del sjokoladecupcakes allerede). Men JA man kan fryse dem

Denne gangen brukte jeg store amerikanske muffinsformer, så det ble 10 muffins og ikke 14 som med vanlige muffinsformer.

Ingredienser (ca 10 stk):

Bunn:

50 g malte hasselnøtter
50 g malte mandler
100 g malte valnøtter
100 g kokosmasse
100 g smeltet smør
100 g mørk sjokolade (86 %)
1/2 dl sukrin
frøene fra en vaniljestang/vaniljeekstrakt (jeg brukte en halv vaniljestang + 5 dråper eksrakt)
150 g kremost
4 store egg (eller 5 små)
1,5 toppet ts. Bakepulver

Topping:

250 g kremost
100 g smør
0,5 dl sukrin
1 ts vaniljepulver, evt frøene fra 2 vaniljestenger
noen dråper natreen (kan sløyfes)

Fremgangsmåte:

Bunn:
Mal opp nøttene med kjøkkenmaskin eller stavmikser. Jeg har bare stavmikser så nøttene blir litt grove, men det er bare godt. Visp sammen egg, kremost og sukrin mens du smelter sjokolade og smør over lav varme. Bland alle ingredienser og smak til med sukrin.

Ha i muffinsformer og stek på 180 grader i 15-20 minutter.

Topping:
Smelt smør og miks det med kremost, sukrin og noen dråper natreen. Ha i vaniljepulver mens du rører og smak deg frem. Muffinsene må være avkjølt før du kan ta på toppingen. Dekorer cupcaksene som ønsket, og sett de ferdige muffinsene i kjøleskap om de ikke skal serveres med en gang, så stivner toppingen litt.

Velbekomme

Næringsinnhold

Fett 89 %
Protein 7 %
Karbohydrat 4 %
Alkohol 0 %

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 22:12   #2
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

så, kokkosmasse og ikke kokkos mel? fantastisk!!!

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 00:40   #3
LilleFly
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 128
LilleFly er på en erverdig vei

Sv: Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

Hmm! denne må prøves ut!

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 17:58   #4
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

Opprinnelig lagt inn av heidia79, her.

så, kokkosmasse og ikke kokkos mel? fantastisk!!!

Riktig riktig ) Billig!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:13   #5
Fitnessa
Nytt Medlem
 
Fitnessa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2
Fitnessa er på en erverdig vei

Sv: Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

Hei!
Så helt vanvittig gode ut!
Men lurer altså på hva karben blir i gram? Ikke i andel?
Typ pr total el pr muffin?

__________________


Fitnessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:12   #6
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

Opprinnelig lagt inn av Fitnessa, her.

Hei!
Så helt vanvittig gode ut!
Men lurer altså på hva karben blir i gram? Ikke i andel?
Typ pr total el pr muffin?

hmmm, jeg bruker bare diett.no, og der er det desverre kun andel men rop ut om noen kan anbefale et gratis sted hvor man får gram!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:18   #7
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid, her.

hmmm, jeg bruker bare diett.no, og der er det desverre kun andel men rop ut om noen kan anbefale et gratis sted hvor man får gram!

Det står gram for fett, proteiner og karbohydrater på diett.no. Hvis du går inn på oppskriften, står det over "fordelingskaken".


Sist redigert av vibsen : 28-08-11 kl 23:19. Årsak: Skriveleif
vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:24   #8
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.

Det står gram for fett, proteiner og karbohydrater på diett.no. Hvis du går inn på oppskriften, står det over "fordelingskaken".

ahaaa, blinde meg, da skal jeg sjekke det neste gang, takk

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 11:59   #9
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fantastiske LCHF Sjokolade-Vanilje Cupcakes

DER fant jeg de igjen ,disse skal lages til helga for de var bare supergode!! best om de fikk stå en dag eller to

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM! |Ingrrid Kake/dessert og snacks 40 17-06-13 21:47
Fantastiske rosa sjokolade-cupcakes – LCHF |Ingrrid Kake/dessert og snacks 14 01-10-11 12:25
Bursdags Cupcakes - trenger oppskrift! |Ingrrid Kake/dessert og snacks 6 10-04-11 12:41
Cupcakes - (bilder) Shrinking Line Bakst 4 16-10-10 23:10
Pecan/sjokolade-cupcakes Shrinking Line Kake/dessert og snacks 7 01-10-10 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no