Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Påske: vaniljeboller

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-12, 00:37   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Påske: vaniljeboller

fant denne fine og enkle oppskriften, den passer nå før påske: http://www.kriweb.no/2012/03/18/sote-vaniljeboller/
Ser den ikke god ut?

Veldig vannbakkels-ish, og inneholder stort sett bare proteiner!

Oppskrift:
4 eggehvitter
3 ss vaniljeprotein
3 ss kokosmel
1 ts fiberhusk
en skvett melk
Sett ovnen på 160 grader. Bland alle ingrediensene sammen med unntak av 2 eggehvitter. Stivpisk de resterende to eggehvittene og vend inn til slutt. Form små boller og stek i ovnen til de er gyldne på toppen – ca 15-20 min.
Jeg fikk 8 stk og hadde min egen versjon av vaniljekrem inni;

Philadelphiaost blandet med stevia vanilje og sukrinmelis

Den var like god som den ser ut, jeg tør å påstå at den kan måles med ekte boller – hiv i kardemomme for mer bollesmak om du ønsker.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 00:54   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Påske: vaniljeboller

Mmmmmmm, den såg knallgod ut Blir garantert prøvd ut av meg

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 01:22   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Påske: vaniljeboller

Her også Gikk rett i oppskriftsmappa gitt

Men - jeg har ikke vaniljeproteinpulver. Mon tro om jeg kan bruke eggehviteprotein og tilsette vaniljepulver eller vaniljeekstrakt ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:07   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Påske: vaniljeboller

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Her også Gikk rett i oppskriftsmappa gitt

Men - jeg har ikke vaniljeproteinpulver. Mon tro om jeg kan bruke eggehviteprotein og tilsette vaniljepulver eller vaniljeekstrakt ?

eggehviteproteinpulver,ja?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Påske - egg Summer Kake/dessert og snacks 40 01-12-11 07:59
God påske! Labomba Generell diskusjon 7 05-04-09 18:42
Påske Mjauritz Spørsmål og svar 14 13-03-08 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no