Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fra lavkalori til lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-16, 12:28   #1
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Fra lavkalori til lavkarbo

Heisann! Har vært på forumet før, og hadde en vellykket nedgang med ketolysekuren for en del år siden. Den gang var det veldig mye aktivitet her, nå ser det jammen stille ut...

Jeg har endret livsstil for godt føler jeg nå, det skjedde i Mai i fjor. Fra Mai til Desember tok jeg av nesten 17 kilo ved hjelp av kaloritelling, og det er jeg selvfølgelig fornøyd med . Har hatt en liten julepause der det snek seg på en kilo omtrent, men det er til å leve med.

Imidlertid gikk nedgangen på lavkalori veldig sent de siste månedene, og selv om jeg ikke er altfor utålmodig, så er det jo deilig å bli "ferdig" en gang også. Det, samt variasjonen og muligheten til å spise litt annerledes, gjør at jeg nå søker meg over på ketolyse igjen. Jeg tenker at en 10-12 kilo er de siste som skal til nå for å få meg ned på normalvekt. Jeg er veldig spent på hvordan overgangen mellom lavkalori og lavkarbo blir. Jeg husker jo litt, men må nok lese meg litt opp. Noen som har erfaringer med en slik overgang å dele? De gangene jeg har lagt over til ketolyse har jeg ofte gått ned veldig mye første uka, regner ikke med at det blir et slikt hopp nedover nå. Og jeg har mindre vekt å ta av, så det vil vel kanskje uansett gå saktere.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 20:51   #2
elikri
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: vestlandet
Innlegg: 433
elikri er på en erverdig vei

Sv: Fra lavkalori til lavkarbo

Jeg har ikke hatt den overgangen. Men ville ønske deg lykke til :-)

elikri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 20:26   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Fra lavkalori til lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Budeia, her.

Heisann! Har vært på forumet før, og hadde en vellykket nedgang med ketolysekuren for en del år siden. Den gang var det veldig mye aktivitet her, nå ser det jammen stille ut...

Jeg har endret livsstil for godt føler jeg nå, det skjedde i Mai i fjor. Fra Mai til Desember tok jeg av nesten 17 kilo ved hjelp av kaloritelling, og det er jeg selvfølgelig fornøyd med . Har hatt en liten julepause der det snek seg på en kilo omtrent, men det er til å leve med.

Imidlertid gikk nedgangen på lavkalori veldig sent de siste månedene, og selv om jeg ikke er altfor utålmodig, så er det jo deilig å bli "ferdig" en gang også. Det, samt variasjonen og muligheten til å spise litt annerledes, gjør at jeg nå søker meg over på ketolyse igjen. Jeg tenker at en 10-12 kilo er de siste som skal til nå for å få meg ned på normalvekt. Jeg er veldig spent på hvordan overgangen mellom lavkalori og lavkarbo blir. Jeg husker jo litt, men må nok lese meg litt opp. Noen som har erfaringer med en slik overgang å dele? De gangene jeg har lagt over til ketolyse har jeg ofte gått ned veldig mye første uka, regner ikke med at det blir et slikt hopp nedover nå. Og jeg har mindre vekt å ta av, så det vil vel kanskje uansett gå saktere.

Hvor mange kalorier la du deg på da? Masse lykke til med overgangen

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 19:05   #4
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Fra lavkalori til lavkarbo

Hei Jeg har gjort det samme (nesten). Ned 10 kg med lavkarbo for noen år siden, det siste året ned 15 kg med kaloritelling. Nå er jeg fysen på lavkarbo igjen, ikke fordi jeg ønsker å gå så mye mer ned i vekt men heller å få kontrollen over sukkeravhengigheten! Den har jo tatt helt av!

Jeg tror faktisk den gylne vei er en kombinasjon av dette. Kostdoktorn sier jo også at du skal spise når du er sulten og stoppe når du er tilfredsstilt, altså mett uten å være stappa. Ved et høyere fett-inntak og lavere karbo-inntak vil dette skje raskere også.

Så jeg ønsker deg lykke til! Bruker du f.eks. Myfitnesspal?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 12:01   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fra lavkalori til lavkarbo

Jeg vil si begge deler samtidig er mest effektivt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo vs lavkalori Anos Generell diskusjon 24 10-05-11 15:00
Lavkarbo OG lavkalori? Anos Lavkarbo generelt 4 13-04-11 00:50
Fra lavkalori til lavkarbo Buzz Andre dietter 3 23-01-11 11:06
Lavkarbo og lavkalori Therese Lavkarbo generelt 10 07-11-09 17:36
Lavkarbo vs lavkalori sara Lavkarbo generelt 12 02-05-09 22:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no