Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Reaktiv hypoglykemi

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-09, 15:54   #1
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Reaktiv hypoglykemi

Jeg følger kostholdsrådene ( med enda litt mindre karbo) som anbefales for reaktiv hypoglykemi .

Noen som vet hvorfor man ikke skal spise tomat , linser og bønner ? Drev med lavkarbo før og da spiste jeg bønner mener jeg.

Hvilken innvirkning har disse på insulinet ?

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 18:24   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Reaktiv hypoglykemi

hva er det da?? Aldri hørt om reaktiv hypoglykemi jeg...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:23   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

hva er det da?? Aldri hørt om reaktiv hypoglykemi jeg...

Veldig enkelt er reaktiv hypoglykemi det motsatte av diabetes!
Man får veldig lavt blodsukker og tildels store svingninger, raskt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:43   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Tomat, linser og bønner inneholder noe karber.
I atkins induksjon tillates bare 1/2 tomat per dag.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:15   #5
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Ok...men i min diett skal man spise karber...men ikke karber med sterk insulininnvirkning. Så langsomme karber som grønnsaker uten sukker.

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:20   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Vi spiser karber, bare at alle sammen skal komme fra grønnsaker.
Du kan vel spise grovt mel etc. Alle trege karbohydrater vil jo være bra for deg!

Har du fått en diettliste, siden du skriver at du skal spise i henhold til diagnosen?
Eller er du bare anbefalt å spise langsomme karbohydrater? I så fall er vel Fedon riktig kostholdsfilosofi for deg. (Tror jeg?)

Linser, bønner og tomater inngår nok som lavkarbo, men ikke på ketolyse hvor vi skal ligge rundt 15 karber om dagen.

Du må nok opplyse oss litt mer om din diett om vi skal kunne gi deg "riktige" svar.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:00   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

jeg tenker også at Fedon må være midt i blinken. Det er designet for å skape et stabilt blodsukker uten for store topper eller bunner. I tillegg er det "lov" med ting som kan hjelpe ved dropp, sånn som youghurt (yoplait), lettmelk, nøtter, og frukt med lav GI, dvs lavt utslag på blodsukkeret.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:47   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Reaktiv hypoglykemi

kan du ikke skrive litt mer om hav legen sier da? Diettliste?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:59   #9
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

jeg tenker også at Fedon må være midt i blinken. Det er designet for å skape et stabilt blodsukker uten for store topper eller bunner. I tillegg er det "lov" med ting som kan hjelpe ved dropp, sånn som youghurt (yoplait), lettmelk, nøtter, og frukt med lav GI, dvs lavt utslag på blodsukkeret.

Det hjelper lite med meieriprodukter når du har blodsukkerfall. De trekker masse insulin, som vil senke blodsukkernivået ytterligere.

Det virker som man unngår bønner o. s. v. nettopp fordi de har lav GI, og dermed bruker lang tid på å øke blodsukkeret. Blodsukkeret blir så lavt at man trenger et "hopp," og dermed høyglykemiske sorter.

En bedre løsning, slik jeg ser det, er fysiologisk insulin-resistens og et moderat karbohydrat-inntak. Det får du gjennom å spise endel mettet fett, f. eks. smør, fløte, kokosolje og ost. Da vil blodsukkeret være mer stabilt, fordi insulinet virker "dårligere." Men jeg er ingen lege, så jeg skal ikke si noe definitivt.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 15:07   #10
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Reaktiv hypoglykemi

http://blodsukker.wordpress.com/diett/

her er en link til hva som er anbefalt. Og det er som dere sier basert på en del av Lindberg-filosofien, som jeg er kjent med, men kan ikke huske at man skulle unngå tomater liksom
Dietten er ikke i utgangspunktet ment til slanking, men har det som en veldig heldig bivirkning kan man si. Og siden hele dietten er basert på å ikke forstyrre bloduskkeret for mye så er den da selvfølgelig veldig lav-karbo...derfor jeg føler meg hjemme her.

Ingen måte å si for sikkert at man har reaktiv hypoglykemi på , men jeg har slitt med symptomene som medfølger lavt blodsukker lenge nå, og er derfor villig til å følge den dietten for å se om jeg føler meg noe bedre ( noe jeg må si at jeg allerede etter 4 dager uten høy GI mat gjør )

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 15:46   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Det står KOKTE tomater. DVS at rå tomater er lov!
Koker man tomater utskiller de sukker. De karamelliseres. Det er derfor tomatsaus blir nammiest om man koker den i en evinnelighet.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 18:26   #12
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Hehe...takk megvel...godt med noen som leser litt nøyere ...du utvidet nettop menyen min litt.
Har du noe forklaring på bønner og linser?

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:00   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Ja, kokte bønner og linser frigjører vel stivelsen så den blir lett fordøyelig.
Hva med hummus? Av chickpeas (kikerter?)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:43   #14
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Reaktiv hypoglykemi

så jeg kan spise kikerter ? Nok en utvidelse jeg vil ha stor glede av.

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Andre med hypoglykemi? Blesha Fysisk og mental helse 3 10-07-06 14:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no