Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger sårt litt gode tips her. Bo hos andre en uke, hvordan klare være i ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-09, 08:38   #1
Smurfepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 13
Smurfepia er på en erverdig vei
Red face

Trenger sårt litt gode tips her. Bo hos andre en uke, hvordan klare være i ketose?

Huff! Lure meg som starter opp med ketolysekuren rett før påske! Men var så innmari motivert på tirsdag som var, og hoppet i det, etter å ha lest om dietten, og utsatt det i en mnd.
Har aldri prøvd dette før, så alt er nytt, og føler meg veldig usikker på mat jeg skal spise, hvor mye jeg kan spise osv..så matstyret er ikke automatisert enda.

Jeg testet med stix igår, da har jeg vært på dietten i 4 dager og den ble lilla
Men så leser jeg at den også kan bli lilla hvis man drikker for lite, og da ble jeg usikker på om jeg er på rett vei Drikker ca 2-2,5 liter om dagen.

Men hvis det stemmer at jeg er på rett vei, og er så godt igang, så vil jeg helst ikke ta pause i påsken. Og da kommer det store problemet med hvordan jeg praktisk kan gjennomføre det når vi skal bo ho svigerfamilien en uke?

Tenker å ha med meg proteinbrød og lapper, litt salat og pålegg. Så frokost og kvelds går kanskje greit. Men hvordan klare meg gjennom middagen? Kan jo liksom ikke be de lage noe ekstra til meg, og vil jo ikke være uhøflig. Og av grønt bruker de bare gulrot og potet som tilbehør. God gammeldags husmannskost med andre ord.
Er redd for at det blir for lite fett og for lite grønnsaker. Noen tips til hvordan jeg kan få nok av dette? Finns det noe jeg kan ha liggende, og spise litt nå og da? Andre lure ting jeg kan ha med meg dit?

Alle tips tas imot med stooooor takk!

Smurfepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 11:17   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger sårt litt gode tips her. Bo hos andre en uke, hvordan klare være i ketose

Middagen burde være det letteste, egentlig - hvis det ikke er spaghetti med ketchup da. Egentlig er det bare å la være å spise poteter, brød, sukker og pasta, i tillegg til at du passer på å ha med deg meierismør. Meierismør kan redde mange måltider.

Du kan f.eks. skrive ut LCHF på tre minutter, og vise dem hva du kan - og ikke kan spise på dietten din. Da er det lettere for dem og tilpasse maten for deg.

http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger sårt litt hjelp her smil! Ketolysekuren 14 10-03-09 11:20
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger sårt gode råd om endring av kostholdet ..... Hannehk Ketolysekuren 3 18-09-08 21:21
Trenger sårt svar ...! julimamma Lavkarbo generelt 12 23-11-07 21:16
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no